Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med katten min, frykter fraktur


Anbefalte innlegg

Hei,

 

For 5 dager siden kom katten min haltende hjem etter å ha vært ute en natt.

 

Jeg la merke til at det "bare" var et lite kutt i poten, og at katten kom til å fikse dette selv.

 

Jeg regnet da med at det var et revebitt eller noe i den dur.

 

Men nå lurer jeg på om katten har klemt poten, eller noe sånt...

 

Men nå har det gått 5 dager, og katten har ikke blitt bedre i det hele tatt, og jeg har lagt merke til at katten ikke har blitt noe bedre i det hele tatt.

 

Legger også merke til at den skadede poten virker hovent/ mye bredere enn den andre poten, men det er vell fordi katten lar musklene slappe av siden den har vondt??

 

Noe som virkelig uroer meg, er sidekloen som er helt slapp, og som hele tiden stikker ut, katten freser bare jeg tar borti den skadede poten.

 

Hva burde jeg gjøre da?? Ta den til dyrlegen og rett og slett avlive katta? Den "lokale" dyrlegen (sa sist gang jeg fikk katta operert der) "Enten så avliver jeg den nå, eller så får du den operert."

 

Hadde først & fremst tenkt å operere den, men det vil komme til å koste et par tusen, og det har jeg bare ikke råd til, så jeg tenkte jeg skulle gi katten en sjangse til å lege seg selv, men det er jo håpløst om katten ikke blir bedre..

 

Noen tips? Takker på forhånd for svar :)

post-107871-1179493536_thumb.jpg

post-107871-1179493617_thumb.jpg

post-107871-1179493638_thumb.jpg

Endret av Storleer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff, det der ser ikke bra ut. :(

Katten min hadde noe lignende, aner ikke hvordan, men han hadde klart å skrelle av pelsen på et område på 1-2 kvadratcentimeter helt frempå poten sin, å få et lite sår.

 

I hans tilfelle var det bare et sår tho, litt pyrisept og kos tok seg av det.

 

Kan nesten se ut som det stikker noe ut av såret på det første bildet, er det bein eller sitter det noe der?

 

Ville tatt den til dyrlegen for en konsultasjon først og fremst, om det 'bare' er et sår som har blitt infisert kan det hende noe antibiotika tar knekken på det.

Lenke til kommentar

Nei er ikke noe som stikker ut der. :no:

 

Jeg la isted merke til at han har et annet sår, på den andre siden av poten. Kan nok virke som om han har blitt bitt, og det hovne poten gir meg en følelse av at det kan være fraktur...

 

Ser ut som om det blir avliving om ikke katta kommer seg innen 1 uke, han kan jo ikke gå rundt å lide :no:

Lenke til kommentar

Jeg var så redd for at katten min led grusomme pinsler de timene før han ble avlivet desember 2005, men i følge dyrelegen etter avlivningen kunne vi ta det med ro: Katter merker nesten ingen smerte på grunn av deres medfødte, høye smerteterskel.

 

Håper dette er til trøst.

 

Og rett meg om det skal være lav smerteterskel istedet for høy (er ikke sikker her).

Lenke til kommentar

Men når jeg kjenner litt på poten til katten, kjennes det ut som om det er noe som stikker opp under skinnet på huden, og under, så er poten mye hardere enn på den uskadede siden :/

 

 

Begynner å tro at det blir å ta den med til dyrlegen.. :(

 

 

 

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Virker litt sært på meg at du planlegger å avlive katten fordi den har skadet foten litt.

 

Katter får lett infeksjoner som kan føre til mye puss og vondt, ofte kan også fremmedleger sitte igjen i såret. Ut fra bildene ville jeg tippet at det f.eks. kan sitte igjen en katteklo (etter slåsskamp med en annen katt) i såret.

 

Det minste du kan gjøre er å gå til dyrlegen og få sett på det. Sannsynligvis vil en antibiotikakur og evnt. fjerning av fremmedlegeme gjøre susen.

 

Har du ikke råd til å ta vare på dyret ditt burde du ikke gått til anskaffelse av et i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...