Gå til innhold

2x8800GTS 320mb vs. 1x8800GTX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres ikke ut som en dårlig løsning det nei :) Men vil det ikke ha mer for seg å kjøpe et 320MB til , for jeg regnier ikke med å få råd til ett GTX kort til før de går ut av produksjon.

 

Blir nok ny skjerm før det blir et GTX kort til i såfall..

 

Men det jeg egentlig lurte på var hvor stor oppløsning må jeg opp i før det lønner seg med 1xGTX fremfor 2xGTS320MB??

Lenke til kommentar

Dersom jeg var deg ville jeg helt klart valgt 8800GTX. Det er flere grunner til det.:

 

- Ett 8800GTX krever minder juice(watt) enn 2x 8800GTS 320 MB. Er usikker om PSU'en din klarer å levere varene

 

-Bedre oppgraderingsmuligheter

 

- Deseverre ikke så altfor mange spill som støtter SLI

 

- Du vil sitte igjen med en pen slant penger etter å ha solgt eVGA 8800GTS 320mb kortet

Endret av mattjin
Lenke til kommentar
Skader jo ikke å legge det ut til salg:) Se hvor mye jeg kan få for det.

8651602[/snapback]

 

8800GTX har også 768MB RAM som det kan utnytte. 8800GTS 320MB i SLI har faktisk bare 320MB.

8651808[/snapback]

 

Vil ikke 2x320mb bruke 640mb ram?

Lenke til kommentar
Skader jo ikke å legge det ut til salg:) Se hvor mye jeg kan få for det.

8651602[/snapback]

 

8800GTX har også 768MB RAM som det kan utnytte. 8800GTS 320MB i SLI har faktisk bare 320MB.

8651808[/snapback]

 

Vil ikke 2x320mb bruke 640mb ram?

8652266[/snapback]

 

Nei

Lenke til kommentar
..det sto ikke om hvorfor de bare utnytter 320MB og ikke 640MB når de står i SLI som jeg lurte på.  Noen som har en kort og enkel forklaring ? Fant noe om det på wikipedia, men blei ikke så mye klokere av det.

8653476[/snapback]

Teknisk sett brukes 640MB. Informasjonen er den samme på begge kortene dermed er det effektive minnet 320MB. SLI kan ikke fungere på noen annen måte.
Lenke til kommentar

Vel, SLI funker vel slik at RAM fra begge kortene blir brukt som en slags buffer eller kopi. Dette er med på å øke hastigheten i SLI. Men dessverre funker det ikke slik som på et enkelt kort, hvor spillene kan adressere til hele minneområdet.

 

Slik at hvis man har et spill som sliter på en bestemt oppløsning/detaljnivå pga. av for lite minne på grafikkortet så vil ikke SLI hjelpe.

 

Så i dette tilfellet kan man si at man egentlig bare har 320MB til rådighet i SLI.

 

Og 2 stk. 8800GTS 320MB i SLI vil sikkert være raskere enn 8800GTX på lavere oppløsninger og detaljnivå, men ikke på høyere oppløsninger og detaljnivå.

 

Jeg vil faktisk gå så langt som å si at jeg ville faktisk heller hatt ett 8800GTX enn 2 stk. 8800GTS 640MB i SLI også.

 

En annen idiotisk ting med SLI er at Dual View ikke funker når man kjører SLI. Man må deaktivere SLI først. Husker da jeg hadde 2 stk. 7800GT i SLI, dette irriterte meg veldig.

Lenke til kommentar
Vel, SLI funker vel slik at RAM fra begge kortene blir brukt som en slags buffer eller kopi. Dette er med på å øke hastigheten i SLI. Men dessverre funker det ikke slik som på et enkelt kort, hvor spillene kan adressere til hele minneområdet.

 

Slik at hvis man har et spill som sliter på en bestemt oppløsning/detaljnivå pga. av for lite minne på grafikkortet så vil ikke SLI hjelpe.

 

Så i dette tilfellet kan man si at man egentlig bare har 320MB til rådighet i SLI.

 

Og 2 stk. 8800GTS 320MB i SLI vil sikkert være raskere enn 8800GTX på lavere oppløsninger og detaljnivå, men ikke på høyere oppløsninger og detaljnivå.

 

Jeg vil faktisk gå så langt som å si at jeg ville faktisk heller hatt ett 8800GTX enn 2 stk. 8800GTS 640MB i SLI også.

 

En annen idiotisk ting med SLI er at Dual View ikke funker når man kjører SLI. Man må deaktivere SLI først. Husker da jeg hadde 2 stk. 7800GT i SLI, dette irriterte meg veldig.

8654095[/snapback]

 

 

Hvis du skal bruke dualvision, så er ikke sli noe... tragisk.Jeg vil valgt 2 8800gts 640mb over 1 8800gtx om er spilling som i tanken.

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...