Gå til innhold

2x8800GTS 320mb vs. 1x8800GTX


Anbefalte innlegg

Vel, SLI funker vel slik at RAM fra begge kortene blir brukt som en slags buffer eller kopi. Dette er med på å øke hastigheten i SLI. Men dessverre funker det ikke slik som på et enkelt kort, hvor spillene kan adressere til hele minneområdet.

 

Slik at hvis man har et spill som sliter på en bestemt oppløsning/detaljnivå pga. av for lite minne på grafikkortet så vil ikke SLI hjelpe.

 

Så i dette tilfellet kan man si at man egentlig bare har 320MB til rådighet i SLI.

 

Og 2 stk. 8800GTS 320MB i SLI vil sikkert være raskere enn 8800GTX på lavere oppløsninger og detaljnivå, men ikke på høyere oppløsninger og detaljnivå.

 

Jeg vil faktisk gå så langt som å si at jeg ville faktisk heller hatt ett 8800GTX enn 2 stk. 8800GTS 640MB i SLI også.

 

En annen idiotisk ting med SLI er at Dual View ikke funker når man kjører SLI. Man må deaktivere SLI først. Husker da jeg hadde 2 stk. 7800GT i SLI, dette irriterte meg veldig.

8654095[/snapback]

 

 

Hvis du skal bruke dualvision, så er ikke sli noe... tragisk.Jeg vil valgt 2 8800gts 640mb over 1 8800gtx om er spilling som i tanken.

8654230[/snapback]

 

Vel, om du ser på HardOCP sin test av det nye ATI kortet så sammenligner de mot 8800GTS 640MB og 8800GTX. Og i Oblivion greier 8800GTX mye høyere detaljnivå med høyere FPS enn 8800GTS 640MB. Dette tror jeg har å gjøre med mengde RAM på kortet og ekstra shadere på 8800GTX.

 

Så jeg er ikke så sikkert på at 2 stk. 8800GTS 640MB er mye bedre enn ett stk. 8800GTX i mange tilfeller. Men, men... Kanskje vi skulle prøve å finne en direkte sammenligning på nett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Probleme med "highend" sli så bli cpuen selv E6600 på stock er ikke bra nok. Det er i fra min erfaring

Hadde morsomt å sett en test med c2d på 3.4ghz elns da vil jeg tror at sli trekker noen i fra

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...