E-wok Skrevet 29. mai 2007 Skrevet 29. mai 2007 Google Video ftw! Mye større filer (ikke delt opp i mange små biter), større bilde og bedre kvalitet. 8669202[/snapback] "This video is currently uavailable"
Zobra Skrevet 29. mai 2007 Skrevet 29. mai 2007 (endret) Ja, så det samme.. teit Jeg hadde kommet meg nesten helt igjennom, til der de forteller om E.T spillet til Atari, men vet ikke hva som kommer etter det Jeg mååå se resten! Er det noen her som kan fortelle meg hovedpunktene av hva som skjer i resten av episoden? Endret 29. mai 2007 av Zobra
Chicharito Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 Så episoden som gikk på Discovery på fredag. Må si at dette programmet var intressant. Kommer nok til å følge med videre på dette. Noen som vet hvilkene temaer de tar opp gjennom alle episodene?
JRL Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 ep3 handler om militærets bruk av spill og simulatorer.
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 Jeg fikk ikke med meg ep 2, så har noen en link til meg?
boundishh Skrevet 31. mai 2007 Skrevet 31. mai 2007 noen som vet episoden som er nå på fredag skal handle om ?
Hr. Jenssen Skrevet 31. mai 2007 Skrevet 31. mai 2007 Går det virkelig an å være så svette peise lat? Fanboy, se TO poster over din egen, så finner du et svar. Mastergamer, sjekk videre tilbake i tråden, eller Google.
boundishh Skrevet 31. mai 2007 Skrevet 31. mai 2007 hvilken episode kommer til og handle om playstation , n64 og sånn
Hr. Jenssen Skrevet 31. mai 2007 Skrevet 31. mai 2007 hvilken episode kommer til og handle om playstation , n64 og sånn 8750176[/snapback] Sist episode inneholdt i alle fall N64 og PS.
JoNAsOS3 Skrevet 31. mai 2007 Skrevet 31. mai 2007 Fant de tre første episodene på piratbukta Ganske interessant program.
Firvulag Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 ikke helt solgt på ep 2. alt forr mye prat om militæret. startet bra med grafikk og slikt men så virka d som de glemte hva de holdt på med å bare kom helt off topic
Firvulag Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 ja stemmer det nå når du sier det ep 2 handlet om historier..
robiwan Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 Non-linære spill var uvanlig på den tiden, jeg sier ikke at det ikke fantes, men jeg kommer ikke på andre 3D-spil fra før den tiden med slik fridom. Diablo kom et halvår etter og var 2D-Isometrisk. Angående den analoge stikken har du selfølgelig helt rett, men uansett hva du mener, er det ikke til å legge sjul på at Mario 64 var det første spillet hvor du kunne bruke en analog stikke til å styre med. Utviklerne bak Mario 64 måtte selv finne ut hvordan stikka kunne brukes på best mulig måte, alle andre spill har nå bare kunnet sett hvordan det hele ble gjort i nettopp Mario 64... Jeg kommer heller ikke på andre 3d-plattformer som kom ut før mario 64, men jeg skal ikke påstår det er rett, hadde dog satt pris på om du hadde eksempler 8717316[/snapback] Vet ikke om jeg er helt enig det du sier om non-linære, første zelda spillet er vel veldig ulinært og kom en god stund før Mario64. Når det gjelder kamerabruk er jeg litt usikker på når syndicate wars kom ut, men mener å huske at dette var en av de første spillene hvor du kunne styre kamera. Ser også du nevner 3D-spill med store frihet så vil jeg tro N64 lå litt etter PC, tenker da på noen av rollespillene som f.eks Ultima Underworld og Arena. Jeg hadde aldri gleden av å eie N64, men jeg tror du har veldig rett når det gjelder kontrollerne, men er det en ting nintendo har vært veldig flinke på så er det kontrollere og være markedsledende til å skape trender der. Jeg nevner NES, SNES, N64 og Wii som gode eksempler.
Muvule Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 ikke helt solgt på ep 2. alt forr mye prat om militæret.startet bra med grafikk og slikt men så virka d som de glemte hva de holdt på med å bare kom helt off topic 8777907[/snapback] Jeg har akkurat leste en Masterfagssemester oppgave angående spill koblet mot det militæret, og det er ikke til å legge skjul på at spill og simulering henger tett sammen noe som igjen viser at spill henger sammen med miltærert. Jeg vet også at FFI (forsvarets forskningsinstitutt) har en simuleringsavdeling som jobber aktivt med "spill" som Second Life for å se hvordan dette kan benyttes i en militær sammenheng. Jeg synes derfor det var interessant at programmet tok opp dette emnet og så på problemstillinger som idelog, blir vi et mer voldelig samfunn?, politisk agenda o.l.
Batnobbit Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 Så ep2 syntes den var ganske bra men de hoppet litt for mye fram, litt for lite om Snes og n64.
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 Vet ikke om jeg er helt enig det du sier om non-linære, første zelda spillet er vel veldig ulinært og kom en god stund før Mario64. Når det gjelder kamerabruk er jeg litt usikker på når syndicate wars kom ut, men mener å huske at dette var en av de første spillene hvor du kunne styre kamera. Ser også du nevner 3D-spill med store frihet så vil jeg tro N64 lå litt etter PC, tenker da på noen av rollespillene som f.eks Ultima Underworld og Arena. Jeg hadde aldri gleden av å eie N64, men jeg tror du har veldig rett når det gjelder kontrollerne, men er det en ting nintendo har vært veldig flinke på så er det kontrollere og være markedsledende til å skape trender der. Jeg nevner NES, SNES, N64 og Wii som gode eksempler. 8778514[/snapback] Syndicate Wars har jeg aldri spilt, så det kan jeg ikke uttale meg noe særlig om, men jeg trodde det hadde en isometrisk synsvinkel..? Jeg tror du misforstod hva jeg mener med non-linær. Zelda er ettertrykkelig et linært spill, det hander nesten alltid å komme seg fra A til B for så å gå videre til C. Du har en stor verden å utforske, men utvikleren har på forhånd bestemt hvor du skal gå. I Mario 64 kunne man bestemme helt hvilken stjerne man ville fange. Du kunne selv velge hvilken level du ville spille. Alt til en viss begrensning selvsagt. Jeg sa ikke at det ikke fantes slike spill. Du kommer med to fine eksempler i Ultima og Arena, som også er i 3D(takk for den), men la meg igjen påpeke at de er unntaket, og ikke regelen på den tiden. Dette var fortsatt nytt for spillere. Dessuten er de to pc-spill, konsoll og pc har ikke helt den samme kunde-massen. Dermed kan noe oppleves som helt nytt på konsoll, mens det faktiks alleerde finnes noe lignende på pc.
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 etter å ha sett dette har jeg blitt helt hekta på gamle klassiske spill. Noen ideer om hvor jeg kan få kjøpt den første pong'n?
The Norwegian Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 etter å ha sett dette har jeg blitt helt hekta på gamle klassiske spill. Noen ideer om hvor jeg kan få kjøpt den første pong'n? 8782808[/snapback] Rimelig sikker på at denne ligger gratis på nettet for tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå