Gå til innhold

Fant mobil på fest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Si i fra til politiet, eventuelt gi den til dem så de kan gi den til sin eier om han melder det til politiet.

 

Jeg fikk frastjålet en mobil på fest natt til 1, meldte det til politiet med Serial nr. osv. Lurest å levere tilbake.

Endret av Stian0
Lenke til kommentar

Hahaha.

En som kontaktet meg på mirc, han var helt ifra seg, han hadde stjelt denne tlfen av en jente som vet navnet til denne personen og skolen til denne personen, har en liten feeling på at det var trådstarter (00DodgeThisFace00)

Du kan få straff ja for dette.

BTW; Han spurte om akkurat samme problemet som han skriver her, bare han sa han hadde stjelt tlfen :p

Lenke til kommentar
Hahaha.

En som kontaktet meg på mirc, han var helt ifra seg, han hadde stjelt denne tlfen av en jente som vet navnet til denne personen og skolen til denne personen, har en liten feeling på at det var trådstarter (00DodgeThisFace00)

Du kan få straff ja for dette.

BTW; Han spurte om akkurat samme problemet som han skriver her, bare han sa han hadde stjelt tlfen :p

8636649[/snapback]

 

 

 

hehe tror nok ikke det er meg nei. men faen da får jeg bare levere den til politiet da. hmm kunne tenke meg en ny mobil men men

Lenke til kommentar
Tror dagens telefoner kan sporest?  :hmm:

8659671[/snapback]

 

Mobiltelefoner kan spores opp ved hjelp av IMEI. Det nummeret står som regel like ved der sim-kortet settes inn. Ganske lurt å notere det nummeret i tilfelle noen stjeler mobilen din.

Du kan også sjekke IMEI nummer på mobilen, men husker ikke helt ossen man gjør det.

Lenke til kommentar

Mobilen vil nok aldri bli sporet. Med mindre det er snakk om en bande som har stjålet tusenvis av telefoner. Det er altfor dyrt og krever altfor mye ressurser å spore en stjålet mobil.

Det som derimot skjer er at mobilen meldes stjålet til telenor eller netcom og den vil da bli sperret i begge de norske nettverkene, samt i alle land som er med i EIRs samarbeid. Med andre ord blir telefonen ubrukelig.

Lenke til kommentar

Sett deg i situasjonen til den som har mista telefonen. Hadde du likt det om ein tilfeldig person fant din telefon, tok den med seg heim, venta ei veke på at du på magisk vis skulle lukte at du hadde den og hente den. For deretter å overta den sjølv og være nøgd med ein ny gratis telefon?

 

Lever den inn.

Lenke til kommentar

ok. du "fant" en mobil på fest?

 

som ikke hadde SIM-kort i? :dontgetit:

 

du spurte ingen andre på festen om de tilfeldigvis eide den?

 

du bare tok med deg mobilen du fant inne i et privathus hjem?

 

ok. hørtes ut som du hadde mer enn gjennomsnittlig lyst på ny telefon, og prøver å rettferdiggjøre stjelingen din :roll:

Endret av Darx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...