[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 Men betalte du og hentet den hos multicom? Da gjelder vel ikke angrfrist i og med at det ikke er netthandel men er helt klart en reklamasjons/klage sak. -Bountyhunter
eskim0 Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Skrevet 18. mai 2007 Betalte da jeg hentet maskinen hos Multicom i Åmli, ja. Men skal gjøre et forsøk på å få orden på sakene, litt kjipt det er nå - men det ordner seg vel til slutt.
Polarbastard Skrevet 18. mai 2007 Skrevet 18. mai 2007 Det er tydeligvis noe som er feil. Slik det der ut fra det første skjermbilde du la ut, så kan det se ut til at det står en disk i CD/DVD-Rom'en. Det er derfor maskinen maser om at :"Booting from CD, Disk Boot Failure....". Hvis det ikke er noen disk i CD-Rom'en så må det være noe feil med HK, for hvis CD-Rom spilleren er tom, så skal neste Boot Device bootes opp uten spørsmål.
eskim0 Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Skrevet 18. mai 2007 Ingen CD i CD-romen, nei. Men tok to telefoner til Multicom med en tordentale i hver av dem, og det resulterte i at de setter seg ned og bygger en PC til meg som jeg henter senere idag, og leverer den som ikke fungerer. Får håpe denne PCen fungerer som den skal, men jeg tar ingenting for gitt.
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 18. mai 2007 Skrevet 18. mai 2007 Det at det står "Boot from cd:" betyr bare at den sjekker om det er en boot cd som står i cd-rommen. Når det ikke er det så sjekker den hardisken for os. Det betyr bare at cd står før hdd i boot rekkefølge. -Bountyhunter
Polarbastard Skrevet 18. mai 2007 Skrevet 18. mai 2007 Det at det står "Boot from cd:" betyr bare at den sjekker om det er en boot cd som står i cd-rommen. Når det ikke er det så sjekker den hardisken for os. Det betyr bare at cd står før hdd i boot rekkefølge. -Bountyhunter 8640321[/snapback] "Boot from cd" betyr selvsagt at den booter fra cd. Men feilmeldingen under gir en indikasjon på at det står en cdplate i spilleren. Dette skjermbilde har jeg fått utallige ganger p.g.a at jeg har slurvet(glemt en innstallasjonsdisk) i spilleren. Hvis maskinen ikke finner HD (eller feil disk er satt som first boot device) under post, så fårman som regel beskjed om at den ikke finner NTDLR.
eskim0 Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Skrevet 18. mai 2007 Nå er jeg mer eller mindre forbanna på Multicom. Ny maskin er i hus, denne har et mindre kabinett enn hva den forrige hadde. Men det er ikke dette som gjør meg forbanna. Av en eller annen grunn, så fungerer ikke skjermen på denne PCen. Den får ikke signaler fra PCen, rett og slett. Mulig kontakten der skjermen kobles til PCen som er defekt? Men i så fall - hvordan kan da Multicom ha innstalert Vista for meg, og ha "testa maskinen grundig"? Til dere som vurderer Multicoms tilbud; styr unna!
L O G I M A N Skrevet 18. mai 2007 Skrevet 18. mai 2007 Er vel mer en løs eller defekt intern komponent siden den ikke sender signaler ut til skjermen? Her har du vært veldig uheldig, for jeg har bare positivt å si om multicom på det jeg har hatt med de å gjøre (ikke allverdens vell og merke).
eskim0 Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Skrevet 19. mai 2007 Men hva kan jeg gjøre da, foruten å sende den tilbake atter en gang?
Polarbastard Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Men hva kan jeg gjøre da, foruten å sende den tilbake atter en gang? 8644874[/snapback] Hva slags skjerm har du, LCD eller CRT? Og bruker du DVI eller VGA uttak fra skjermkort til skjerm? Har vært borti et par tilfeller der man ikke klarte å få signal hvis man brukte DVI uttaket, mens VGA uttaket fungerte strålende. Så hvis du har mulighet, så prøv dette først.
eskim0 Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Skrevet 19. mai 2007 (endret) Har en LCD-skjerm, og bruker VGA-uttaket (jeg har ikke kabel slik at jeg kan bruke DVI-uttaket). Endret 19. mai 2007 av eskim0
pr-koht Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Kanskje du har flere skjermkort i PC-en, dvs. onboard på hovedkortet og oppgradering som AGP/PCI-E? Da er kanskje det ene valget deaktivert. Det har jeg vært borti før, problemer med at 'feil' skjermutgang er benyttet.
L O G I M A N Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Det hender også det er en knapp på lcd skjermen får velge input den skal bruke vga eller dvi.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå