Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Stabil OC maskin plutselig ustabil.


Anbefalte innlegg

Jeg har dette oppsettet:

 

E6300 @ 3.07Ghz

Super Talent PC6400 @ 1056

eVGA 680i

eVGA 8800GTS 320MB

 

 

Forrige uke kjørte jeg maskinen 10 timer i SP2004 Orthos uten problemer. Men da jeg starta maskina i går, (Har vært borte noen dager så den har vært skrudd av og plugga ut ifra veggen.)

Gikk den rett BSOD og det reboota av seg selv en time senere. Først tenkte jeg at Windows kanskje ikke var helt i vater lenger, men prøvde med Orthos og fikk error etter 9 min..

På akkurat samme oppsett som var 10 timer stabil sist jeg var på maskina..

 

Need Help :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tipper det realtert til rammen. Hvilken test kjørte du i Orthos? Blend er bra på å teste ram. Eller bruk memtest.

8645392[/snapback]

 

har kjørt stabilt igjennom memtest 3.3 på 1.925v og den har ikke blitt mer stabil på høyere volt. Har testa alt mellom 1.925 og 2.1v på ram og helt opp til 1.375v på CPU.

Lenke til kommentar
Du skal ikke se bort fra at Evga-hovedkortet ditt har tatt kvelden. De dør nemlig rett som det er ...

8648684[/snapback]

De som er så dyre? :S

8649251[/snapback]

 

Ja, dessverre... Jeg har hatt 7 defekte eVGA-kort, kort som har fungert prikkfritt i en uke og to, men plutselig har de dødd.

Dette er også tilfelle for mange andre venner og bekjente.

Lenke til kommentar
Du skal ikke se bort fra at Evga-hovedkortet ditt har tatt kvelden. De dør nemlig rett som det er ...

8648684[/snapback]

De som er så dyre? :S

8649251[/snapback]

 

Ja, dessverre... Jeg har hatt 7 defekte eVGA-kort, kort som har fungert prikkfritt i en uke og to, men plutselig har de dødd.

Dette er også tilfelle for mange andre venner og bekjente.

8649995[/snapback]

Hva i allverden..?!

 

Ok, takker deg virkelig for at du skrev dette nå, var i ferd med å bestille et Evga-hovedkort :)

 

 

 

Leif var her.

Endret av Storleer
Lenke til kommentar

Ja, dessverre... Jeg har hatt 7 defekte eVGA-kort, kort som har fungert prikkfritt i en uke og to, men plutselig har de dødd.

Dette er også tilfelle for mange andre venner og bekjente.

8649995[/snapback]

 

Hørtes jo skikkelig kjipt ut. Må være max uflaks å få 7kort på rad da. Vet at det er noen som har hatt en del problemer med dem, men tror ikke det er det som har skjedd. Vil legge mer i brukerfeil foreløpig.

Skal se om det blir noe forrandring i det når jeg får en 8pin CPU kontakt til PSUen min, og BIOS P28 lagt inn.

Lenke til kommentar
Du skal ikke se bort fra at Evga-hovedkortet ditt har tatt kvelden. De dør nemlig rett som det er ...

8648684[/snapback]

 

Det gjelder vel ikke alle? Mitt kort er helt stabilt enda, selv om jeg har delvis tatt knekken på et par minnebrikker (OCZ som jeg kjørte på 2.3 volt i 4-5 måneder ble ustabil, selv på stock hastighet) men HKet er helt stabilt. Og jeg har kjørt HKet med stock kjøling med maks HTT og chipset voltage hele tiden.

Lenke til kommentar
christopher909  Postet i dag, 00:45

 

 

 

 

 

Det gjelder vel ikke alle? Mitt kort er helt stabilt enda, selv om jeg har delvis tatt knekken på et par minnebrikker (OCZ som jeg kjørte på 2.3 volt i 4-5 måneder ble ustabil, selv på stock hastighet) men HKet er helt stabilt. Og jeg har kjørt HKet med stock kjøling med maks HTT og chipset voltage hele tiden.

 

Det er det jeg mener.. Selv om noen har max uflaks så er det solgt ganske mange eVGA kort uten feil. Og jeg har ikke kjørt så høy volt at det skal være skadelig på noen av komponentene mine.. Men har sett en del som sliter med å få det stabilt på 1600+ pga. div komponent sammensetninger som ikke er helt optimale.

Lenke til kommentar
christopher909  Postet i dag, 00:45

 

 

 

 

 

Det gjelder vel ikke alle? Mitt kort er helt stabilt enda, selv om jeg har delvis tatt knekken på et par minnebrikker (OCZ som jeg kjørte på 2.3 volt i 4-5 måneder ble ustabil, selv på stock hastighet) men HKet er helt stabilt. Og jeg har kjørt HKet med stock kjøling med maks HTT og chipset voltage hele tiden.

 

Det er det jeg mener.. Selv om noen har max uflaks så er det solgt ganske mange eVGA kort uten feil. Og jeg har ikke kjørt så høy volt at det skal være skadelig på noen av komponentene mine.. Men har sett en del som sliter med å få det stabilt på 1600+ pga. div komponent sammensetninger som ikke er helt optimale.

8651232[/snapback]

 

Ja. Men uansett, jeg gleder meg til neste uke ;) Da skal det bli klokking! Jeg skal kjøpe en Celeron D 356 som det skal være futt i. Skal se hva jeg får presset ut av den på vann.

 

Jeg får forresten mitt HK stabilt på i hvertfall 450FSB eller 1800 QDR FSB.

Lenke til kommentar
Ja. Men uansett, jeg gleder meg til neste uke ;) Da skal det bli klokking! Jeg skal kjøpe en Celeron D 356 som det skal være futt i. Skal se hva jeg får presset ut av den på vann.

 

Jeg får forresten mitt HK stabilt på i hvertfall 450FSB eller 1800 QDR FSB.

8651400[/snapback]

 

 

Høres bra ut det :D Gi meg en link til åssen det går med Celeronen ;)

 

Har sett folk som får eVGA kortet til å ligge orthos stabilt på nesten 2000QDR, men for min del hjelper det sikkert kjempe masse bare å få en 8-pin CPU kontakt fra PSUen. Står i manualen at det anbefales for å klokke i det heletatt. kan også hende at PSUen min ikke klarer å holde samme volten, men at den hopper en del.

 

Er stabil så langt på stock ihvertfall. Men det er det minste jeg forlanger!

 

Edit: Da har jeg testa Orthos på stock maskin og den har null problemer, så da regner jeg med at hovedkortet fungerer som det skal.

Endret av CyMTeC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...