Gå til innhold

Et landskaps bilde.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Realistiske rett-ut-av-kamera-farger, ja, men spesielt fine er de ikke. Jeg tror bildet ville ha hatt godt av å pimpes litt.

8627174[/snapback]

 

Nei, tar alle bildene mine i raw = veldig blasst og de må jobbes med, med realistiske farger er det slik jeg opplevde det der og da, kamra blir ofte lurt......

Lenke til kommentar

Det kan så være, men det bildet du har lagt ut her er uansett litt kjedelig. Du kan forbedre det kraftig med en liten fargejustering.

 

Et foto er uansett bare en tolkning av virkeligheten. Jeg skjønner ikke helt hvorfor bildet absolutt skal være akkurat som i virkeligheten når denne virkeligheten er grå og kjedelig?

Lenke til kommentar

Ja, jeg tok nok litt vel hardt i, det ble jo rene solskinnsbilde, en mellomting hadde kanskje vært bedre? Har ikke PS her jeg sitter nå. Jeg gjorde ikke noe annet i kurver enn å flytte senterpunktet et stykke mot venstre.

 

Magneska: Det er ingen utbrente områder, bare sjekk histogrammet.

Lenke til kommentar
Hvordan forbedre dette ?

post-16483-1179259178_thumb.jpg

8621842[/snapback]

Kurver i PS:

post-65206-1179483274_thumb.jpg

8637811[/snapback]

Synes ikke dette hevet bilde, men smaken er selvsakt forskjellig.... ble alt for lyst på min kalibrerte skjerm, det var ellers overskyet da bildet ble tatt....

8639763[/snapback]

Skjermen jeg benyttet var nok ikke særlig godt kalibrert. Jeg gjør et nytt forsøk.

 

Svak s-kurve i kurver:

post-65206-1179560333_thumb.jpg

 

Crop 16:9:

post-65206-1179565813_thumb.jpg

Endret av Oljens
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...