Gå til innhold

Admin banne andre admins?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket spill snakker vi om? Og hvilket admin prog.?

Hvis det er 1.6 med AmxModX er det vel simpelt nok å skrive "amxmodmenu" i console, så klikk ban , så klikk nummeret som den adminen er på :)

Men, hvis adminen er flagget bokstaven "a" i tekstfila, er han immun og kan ikke bli "tulla med" fra plugins, eller kick, ban, slap osv.

Den tekstfila er det bare han som eier serveren som kan komme seg fram til og redigere.

Skrevet (endret)

1. står under CS forumet

2. scripting (tror jeg)

Signaturen din: You are 56% addicted to Counterstrike :thumbup:

Endret av Bob_mafia
Skrevet
1. står under CS forumet

2. scripting  (tror jeg)

Signaturen din: You are 56% addicted to Counterstrike  :thumbup:

8618865[/snapback]

Finnes 3 Counter-Strike spill da:

Counter-Strike 1.6

Counter-Strike: Condition-Zero

Counter-Strike Source

Skrevet
Hvis man er admin på en server Hvordan kan man da banne andre admins?

Hvis noen skjønte hva jeg mente :p

Det spørs hva du mener med admin. Admin på en amx-mod-server, eller admin i den forstand at du har rcon_password? Amx-mod kan jeg ingenting om, men hvis det er i sammenheng med rcon, så kan du endre rcon_password slik at den andre personen ikke får gjort noe mot deg. Kanskje noe vanskelig forklart.
Skrevet
Hvis man er admin på en server Hvordan kan man da banne andre admins?

Hvis noen skjønte hva jeg mente :p

Det spørs hva du mener med admin. Admin på en amx-mod-server, eller admin i den forstand at du har rcon_password? Amx-mod kan jeg ingenting om, men hvis det er i sammenheng med rcon, så kan du endre rcon_password slik at den andre personen ikke får gjort noe mot deg. Kanskje noe vanskelig forklart.

8619784[/snapback]

Hm, tror nok han mener AmxModX, eller ManiMod.

Kan en del om begge, men han ble plutselig så stille :ermm:

Skrevet
Hm, tror nok han mener AmxModX, eller ManiMod.

Kan en del om begge, men han ble plutselig så stille :ermm:

8620506[/snapback]

Og hvorfor tror du det?

Om det er amxmodx banner du andre slik - sett at de ikke har immunity-flag "a";

amx_ban 0 Steam_ID grunn

Om det er med RCON-kommandoer banner du slik;

rcon banid 0.0 Steam_ID.

Slik banner du folk, også admins.

Personen kan selvsagt unbanne seg selv om personen har RCON-passordet (amx og uten), du kan følge den vise NorthGarden sitt råd om å endre RCON-passordet (rcon rcon_password nyttpw), men dette vil nok endres ved mapbytte eller restart av server. Om personen har tilgang til selve server.cfg kan han endre RCON-passordet.

Skrevet

Har ikke svart fordi jeg har spilt på serveren til nå xD. Men det er 1.6 og Det er rcon passord og amxmod... Kan bytte rcon passet men, fortsatt så kan de kicke å banne folk fordi de har binda f tasten til amx mod..

Eller noe sånt.. Kan ikke noe serlig om dette men tror dette ble riktig hvis noen skjønte hva jeg mente :p

Skrevet

amx_ban 0 STEAM_ID grunn

amx_kick STEAM_ID

Om de ikke har tilgang til amxweb, kan de ikke unbanne seg. Om du har tilgang til selve boksen, kan du vel bare redigere på adminlisten users.ini - sett ; foran adminen du vil fjerne; ;"STEAM_ID" "" "flags" "ce". Når jeg ser på endringsloggen til AMXModX, så står det at de har lagt til "amx_removeadmin", så om du har RCON-passord, blir vel kommandoen "rcon amx_removeadmin "STEAM_ID" "flags"" - spørs hvordan du la til spilleren som admin.

Skrevet (endret)
amx_ban 0 STEAM_ID grunn

amx_kick STEAM_ID

Om de ikke har tilgang til amxweb, kan de ikke unbanne seg. Om du har tilgang til selve boksen, kan du vel bare redigere på adminlisten users.ini - sett ; foran adminen du vil fjerne; ;"STEAM_ID" "" "flags" "ce". Når jeg ser på endringsloggen til AMXModX, så står det at de har lagt til "amx_removeadmin", så om du har RCON-passord, blir vel kommandoen "rcon amx_removeadmin "STEAM_ID" "flags"" - spørs hvordan du la til spilleren som admin.

8623735[/snapback]

Måtte bare si ; Du snakker avansert O_o

Han kan jo nesten ingenting, da er det no use å si masse rare ting.

Hvilken boks snakker du om?

Til og med jeg er lost her jo , tho jeg skjønner hva du mener.

EDIT : Du kan ikke bruke RCON og Amxmod i samme setning, enten AMX eller RCON, begger tviler jeg kommer til å bli noe kommando.

Til Espen56, så kan jeg hjelpe deg over MSN, eller noe sånt, hvis du trenger grundig forklaring og step-for-step admin stuff ;)

Bare send meg en PM.

Endret av golemm
Skrevet
Hvilken boks snakker du om?

8625995[/snapback]

Boks, altså maskinen serveren står på; fysisk eller SSH/FTP-tilgang. :)

8626014[/snapback]

Right.

Da laga det mer mening :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...