Gå til innhold

liten laptop, tre valg. Grafikkløsning?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal snart fikse meg en ny liten laptop (siden jeg er lei av min slepbare 15") og har kommet frem til tre valg:

 

Asus W7S (Geforce 8400G m) [13.700,-]

 

Zepto Znote 6224W (GeForce 8600GT m) [13.500,-]

 

Asus Z37S (Geforce 8400G m) [12.400,-]

 

 

Jeg vil ha et dedikert skjerkort for å ha muligheten til å spille på lave oppløsninger

 

Til slutt: Noen som vet hvordan de overnevnte skjermkortene yter i forhold til et GeForceGo 6600?

 

EDIT: Har fjernet noen alternativer og lagt til noen nye

Endret av Fragment
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eh.... Ca. det samme? Nå tror jeg du bommer litt :D 6600 er 2 generasjoner gammel. Hoppet fra 7xxx go serien til 8xxxm serien er på oppunder 100% ytelseøkning, og det har shader model 4+DX10. Tror ikke 6600 er likegod nei. men nå har jo ikke jeg noen håndfaste bevis ;)

 

Thought, ganske sikker

Endret av Too Tall
Lenke til kommentar

Jeg ville egentlig ha en 12", men strakk meg til 13,1"

grunnen til mine valg er vekten på PC'en. JEg er møkk lei av å drasse på en tung PC ;)

 

Så kan jeg jo si dette: Siden jeg er oppe på 14", kan jeg jo vurdere 15", men da er jeg jo der jeg var ;)

 

Men jeg skal sjekke litt rundt. Finnes det noen 14" under 2 kg med OK grafikkløsning, skal jeg vurdere det =)

 

Gjerne kom med flere forslag folkens :)

Lenke til kommentar

Jeg tror denne tråden er verdt å følge med på for meg også. Jeg har selv kommet til det punktet at jeg må pensjonere min gamle Asus S5, til fordel for en liten maskin som også kan benyttes som hovedmaskin.

 

En slik maskin må nok dessverre overstige S5 på vekt...

 

Siden jeg allerede har fantastiske erfaringer med Asus fra før, får jeg nok vente og se om W7S kommer til Norge om ikke så lenge, men Zepto maskinen virket jo lovende den også, selv om den har 7" for stor skjerm.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har funnet et sammenligningsgrunnlag: 3dmark 06 [3dmark 05 i klammer]

 

6600 : 1150 [2800]

8400M G : 1147 [1994]

8600M GT: 3323 [6029]

 

Som dere ser er det liten tvil om hvilken PC jeg "bør" velge. Problemet er at det betyr dårligere batterilevetid og mer varmeutvikling. Jeg er sannelig ikke sikker på om jeg kommer til å spille så mye på denne PC'en, og hvis jeg spiller, blir det nok WoW og AoC. Desverre er nok ikke 8400M G kortet godt nok til å spytte i gang AoC skikkelig....hmmm...dilemma!

Lenke til kommentar
Jepps. Enig. Jeg er egentlig ikke så kjempeinteressert i å gå tilbake i ytelse. Men PC'en er jo bare 2kg og man kan ikke få i pose og sekk.

Får ikke netshop inn 6224w snart (innen en og en halv uke) så tipper jeg at jeg går for den snertne asusen =)

8719692[/snapback]

Jeg kunne ikke se noen lagerstatus hos multicom, er det bekreftet at de har den på lager?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...