Gå til innhold

Forsterkar :)


Anbefalte innlegg

Hehe,, vet at dette ikkje har noe med data å gjøre, mne er litt i stuss uansett. Eg skal altso ha meg en forsterkar, helst NAD, lure på noen av desse modellene; NAD C740 Receiver 4.998,00 kr / stk

NAD C320 Integrert Forsterker 2.698,00 kr / stk

NAD T741 film- og musikkforsterker 3.998,00 kr / stk

 

Ka ska eg ha? lure på en prisklasse rundt 3-5000kr

noken gode forslag?

Håper på noen fine gode forslag :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HIRR...

 

kjøp deg en fisher 2x50 watt!! drar minimum 2x4670watts høytalere + en sub!!!

 

 

(øøøøøøøøøøøøhhhhhhh......)

 

Har et PA anlegg tilkobla PC-en som består av:

2x Lany CC12: 12tommers Topp-høyttalere [100w rms/nom)

1x Cerwin Vega XL18: 18tommer sub [400w rms/nom]

 

1x Samson MPL 1502: 15kanaler stereo mixer

1x Samson Servo-150: 2x75w (2x100 - 10% clip) effektforsterker til toppene

1x Roland PA 150: 8kanalers mono-museumsgjenstand med innebygde 2x150w til å puffe litt på vega'n.

 

--->> og de som sier at PA B A R E er stygg lyd, kan ikke anlegg!!!! Det går godt an å justere et PA anlegg sånn at det faktisk blir bedre lyd enn de crap forsterkeren man får for en 3-4k på markedet i dag!!...tro meg! :smile: (ta seg et lydjusteringskurs på www.wannahavea-anlægg.com eller.no@sånt)

Lenke til kommentar

hehe, menne nevnte eg ikkje at prisen helst skulle ligge på 3-5000kr ? hehe..... ekje en sann riking also :smile:

(glemmte å si at eg funderer på Kit 12/15Gx (imp. 4 ohm)på ljudia å forsterkar på hifiklubben)

:smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: skybiz på 2001-12-27 00:51 ]

Lenke til kommentar

Kjøp Yamaha Rx-v496 fra Ljudia eller andre plasser.

Eneste receiver til under 5000kr som duger i følge Lyd og Bilde. (var en test for ikke lenge siden)

 

Har selv rx-v495, KJEMPEFORSTERKER. har kit 312 som fronthøytalere og kit 310 som bakhøyt. med modifikasjoner. Meget god lyd.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

det spørrs hva den skal brukes til. reciever gir ut i surround mens en forsterker gir ut stero. Du kan få kjøpt en komponent som gjør det mulig for deg å få surround på forsterkeren. kjøp forsterker hvis du skal ha stereo , reciever hvis du skal ha surround

 

:grin:

Lenke til kommentar

Hmm.. NAD lager noen veldig fine recievere, men du får mest lyd pr krone hvis du kjøper en integrert forsterker.

 

Hvis du tenker på surround til tv formål er det jo en del ting du bør tenke over. Bla er det liten vits i å ha surround hvis du har en dårlig tv, mener iaf jeg. (Det er så mye man bør tenke på når man skal kombinere to forskjellige medier, lyd og bilde. HVordan få den beste kombinasjonen for riktig sum med penger.) Et skikkelig surround anlegg vil nok også koste en god del mer enn et skikkelig stereoanlegg. Hvis du uansett ikke vil ha surround før om en stund, kan det kanskje være en ide å kjøpe et stereoanlegg nå, med en bra stereo forsterker, og heller etterpå invsestere i en bra surroundforsterker + et sett bakhøytalere.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-27 00:26, skybiz skrev:

Hehe,, vet at dette ikkje har noe med data å gjøre, mne er litt i stuss uansett. Eg skal altso ha meg en forsterkar, helst NAD, lure på noen av desse modellene; NAD C740 Receiver 4.998,00 kr / stk

NAD C320 Integrert Forsterker 2.698,00 kr / stk

NAD T741 film- og musikkforsterker 3.998,00 kr / stk


Ka ska eg ha? lure på en prisklasse rundt 3-5000kr

noken gode forslag?

Håper på noen fine gode forslag :smile:


 

 

SONY har veldig gode surround receivere. SONY STR-DB940 (£500) kom på anbefalt over beste HiFi i 2001 i WhatHiFi. Ellers finner en Yamaha RX-V596RDS (£400) og DENON AVR-1800 (£450). SONY fikk prisen for "Awards 2000 - Best Buy" (What HiFi - Ultimate Audio Guide 2001).

 

Har SONY receiveren selv (DTS, AC3/Dolby Digital, 100W i alle kanaler osv) og er veldig fornøyd med den. Den kostet ca 7000,- når den var ny, men nå fås den sikkert langt rimeligere. Ellers så har vel SONY et par modeller under også : )

Lenke til kommentar

Kjøp denne på http://www.best-buy.com/

 

STR-DE475/S

 

STR-DE475/S 2 990,00

A/V Receiver

 

Digital Cinema Sound er basert på Sonys omfattende erfaring fra film- og platebransjen, og er en signalbehandlingsteknologi som bare Sony har. Du kan høste fruktene av Sonys erfaringer gjennom en praktfull Hollywood-opplevelse i godstolen hjemme. Dette er en av mange funksjoner STR-DE475 innehar og som gjør at du virkelig kan nyte film elle musikk i din egen stue.

 

5 x 80 watt (8 ohm DIN).

Innebygget Dolby Digital og DTS dekodere

96 kHz / 24 bits dekoder (DVD)

5.1-kanalinngang

Radio med 30 forvalg og RDS/EON

32 bits DSP for optimal digital surround lyd

Digital Cinema Sound med A/B/C-modus

Optisk og koaksial digitalutgang

3 lydinnganger / 1utgang

3 A/V innganger / 1 utgang

Sound Field Link

12 Sound Field-programmer

Analog direkte

Automatisk kanalsøk

Direkte stasjonsinnstilling via fjernkontroll

Innsovningstimer

Fjernkontroll

 

Ett kjempekjøp :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...