Gå til innhold

QX6800 sporløst forsvunnet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm... Det er jeg rett og slett ikke sikker på!

 

Fant den i Prisguiden og på Komplett.no, men det er ingen plasser å få kjøpt den på.

 

Tror det bare er mangel på levering eller noe slikt. Bare å vente å se hva som skjer.

 

;)

8608951[/snapback]

 

Komplett har den som skaffevare. Dette fordi du ikke gidder å ha mange på lager når kanskje bare 1/35 cpu kjøpere skal kjøpe en slik. Da er det bedre for komplett å heller skaffe til den ene personen som skal ha enn å ha flere stk på lager ;)

Lenke til kommentar

http://www.tomshardware.com/2007/04/13/ove...lf_with_qx6800/

 

Ingen pålitelige kilder står bak dette (som de sier selv), men det ser nok ut som QX6800 er langt fra hvermannsen. Fikk jeg med meg alt riktig så er det faktisk umulig å få en QX6800 alene, i alle fall i statene. Legg på et såpass begrenset oppslag (2500 ifølge artikkelen, dog ubekreftet, mot hordene E6600 som er blitt solgt), så er det vel gode grunner til at ikke en gang Komplett har den på lager. Når det gjelder salg vet jeg ingen ting om hvordan det egentlig fungerer (i alle fall ikke i Norge), men det kan godt hende det ikke lar seg oppdrive.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har også tenkt masse på QX6700 og QX6800, men jeg lurer på om det ikke kan være lurt å vente til QX6850 kommer i tredje kvartal. Da skulle den prises til $999, og QX6800 skulle da etterhvert falle til rundt $550.

 

QX6850 høres jo knall ut med 3Ghz og FSB på 1333Mhz.

Endret av FVH
Lenke til kommentar
Ja,  det er mulig å få den fra utlandet. Fikk tak i en og den er mega, bortsett fra at den gir mer varme enn x6800 ved overklokking. Ble levert i original forseglet Inteleske, men uten at kjølevifte fulgte med.

8785692[/snapback]

 

Hvor mye betalte du?

Lenke til kommentar

Jeg har fulgt med på priser på QX6800-auksjoner og de har normalt gått for $1100-1200 i USA (noen faktisk høyere). Jeg var dødsheldig og fikk en for bare $700 grunnet at selgeren ikke hadde skevet "QX6800" i headingen på auksjonen (bare i selve beskrivelsen). Alle andre tok derfor denne for å være en brukt X6800. Problemet er at få eller ingen selgere vil sende disse ut av USA. Det ligger en ny ute nå fra New Zealand som sendes worldwide (ebay.com) som er oppe $900+ over 4 dager før auksjonen går ut. Antar at denne vil gå for $1100+ som er tilsvarende som en som ble solgt fra Australia for en drøy uke siden.

 

Prisen som stod på Komplett i noen få dager var NOK 10.200 om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...