Gå til innhold

skal hardisken min bråke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kjøpte en Seagate 500GB S-ATA II NCQ 7200RPM om torsdagen, men den bråker veldig mye når den jobber. skal det være sånn?

8607572[/snapback]

Noe raslelyder kan forekomme (spesiellt i billige/dårlige kabinetter), men den skal ikke lage "jevnt bråk". dvs. ikke ulelyder, el. lign.

Lenke til kommentar
kjøpte en Seagate 500GB S-ATA II NCQ 7200RPM om torsdagen, men den bråker veldig mye når den jobber. skal det være sånn?

8607572[/snapback]

Noe raslelyder kan forekomme (spesiellt i billige/dårlige kabinetter), men den skal ikke lage "jevnt bråk". dvs. ikke ulelyder, el. lign.

8607590[/snapback]

jeg har et lian li pc65 så det er vel ikke kabinettet og det er veldig mye bråk

det er ikke hele tia den bråker, men når den jobber f.eks når jeg starter spill, windows og i noen ganger når jeg laster ned noe

hardisken overdøver nesten viftene når den bråker værst

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er noen disker som bare er sånn Robin. Du var kanskje bare litt uhelldig med valget :mrgreen:

8698453[/snapback]

det er vibrasjons støy har jeg finni ut

kjenner vibrasjoner fra den i bånnen helt bakerst i kabinettet

8698487[/snapback]

 

Hvis den ligger fastspent i metallramme, ta den ut og legg den på skumgummi eller noe mykt. Det er det samme hvordan den ligger. Går ut fra at det er vibrasjonene fra hdn som forplanter seg ut i chassis og videre.hvis det er during(langsomme tannlegeborlyder)

Lenke til kommentar
Det er noen disker som bare er sånn Robin. Du var kanskje bare litt uhelldig med valget :mrgreen:

8698453[/snapback]

det er vibrasjons støy har jeg finni ut

kjenner vibrasjoner fra den i bånnen helt bakerst i kabinettet

8698487[/snapback]

 

Hvis den ligger fastspent i metallramme, ta den ut og legg den på skumgummi eller noe mykt. Det er det samme hvordan den ligger. Går ut fra at det er vibrasjonene fra hdn som forplanter seg ut i chassis og videre.hvis det er during(langsomme tannlegeborlyder)

8698553[/snapback]

ja det kan ligne litt på langsomme tannlegebor lyder

skal feste den med o-ringer tenker jeg

Lenke til kommentar
Det er noen disker som bare er sånn Robin. Du var kanskje bare litt uhelldig med valget :mrgreen:

8698453[/snapback]

det er vibrasjons støy har jeg finni ut

kjenner vibrasjoner fra den i bånnen helt bakerst i kabinettet

8698487[/snapback]

 

Hvis den ligger fastspent i metallramme, ta den ut og legg den på skumgummi eller noe mykt. Det er det samme hvordan den ligger. Går ut fra at det er vibrasjonene fra hdn som forplanter seg ut i chassis og videre.hvis det er during(langsomme tannlegeborlyder)

8698553[/snapback]

ja det kan ligne litt på langsomme tannlegebor lyder

skal feste den med o-ringer tenker jeg

8698658[/snapback]

Ja først nå så jeg på kabinettprosjektet, ser bra ut det. Når det gjelder støy så er det viktig å finne kilden og ta åtgjerder etter det. :thumbup:

Lenke til kommentar

Man får i tillegg kjøpt aukoustiske plater, samt man kan bruke "asfaltplater" til å gjøre kabinettet mer "solid".

 

Vibrasjonsforplantninger er jo en sak, den andre saken er jo selvsagt at lyd lett forplanter seg i kabinettet også, om man ikke har aukoustiske plater montert.

 

Forøvrig har eksterne WD 500gb pro raid edition disker, som jeg synest er behagelig stille, iallefall i det eksterne kabinettet :-)

 

Hvor mye en disk bråker, avhenger nok fra modell til modell, samt selvsagt merke til merke.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...