_Pace Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Hei:) Jeg lurte på om noen her har prøvd noen av Rieju mopedene fra 2007 med det nye plomberingsystemet power up. For dere som lurer på hva dette systemet går ut på, så har jeg fått høre fra flere forhandlere at det ikke er noen plombering i potta. Istedet har de satt inn noe som justerer ned effekten med en gang man når 45km/t med sykkelen. Dette gjør at man da kan kjøre med en motor på 7 hk helt til man når 45 km/t med sykkelen, og dette skal ifølge dem gjøre at man får en mye bedre akselerasjon enn andre typer mopeder og scootere. Er det noen her som har prøvd dette systemet og kan bekrefte at det fungerer? Takk:) _Pace
Fitness_babe Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Jeg har prøvd alle mopedene med Rieju, elsker den bare!! Du burde virkelig Prøve det nye systemet! Det er utrolig vakkert!! Elsker fargen å! Jeg har FULL plombering i potta...! Min går da i 100km/t
Prey Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Så dette betyr altså at man kan blodtrimme den uten å måtte ta ut plomberingene?
HondaOlav Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Kødder du? Detta hørtes interessant ut.. Hvordan får de til det da? har de dreva ned sykkelen noe helt grassalt eller?
kimmen12 Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Har hørt om dette før ja. Vet ikke om det stemmer, men.. Hondaolav: Det de gjør er nok elektronisk, så når sykkelen kommer opp i 45km/t så blir tenningen kuttet eller noe sånt. For å fjerne plomberingen da så er det bare å klippe en ledning. Har ikke peiling på om det er så lett men kommer ikke på noe annen konklusjon i øyeblikket.
Fitness_babe Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Bakdrevet har utrolig få tenner! Og fordrevet er på 16!! Helt utrolig!! Den går som en drøm!! Som en Virkelig harley davidson ! For å blodtrimme den, skrur du bare litt på motoren, bare ta ut noe som heter powerblock! Funker bra!
_Pace Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Skrevet 13. mai 2007 En forhandler sa også en gang at han trodde man kunne skaffe seg et tuning kit på nettet. Han virka ikke helt sikker da, men det høres intressant ut:)
Fitness_babe Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Ja men han hadde nok rett Faren min har tuning kit.. den er rå!
themaceman Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Bakdrevet har utrolig få tenner! Og fordrevet er på 16!! Helt utrolig!! Den går som en drøm!! Som en Virkelig harley davidson ! For å blodtrimme den, skrur du bare litt på motoren, bare ta ut noe som heter powerblock! Funker bra! 8605235[/snapback] HD går dritt, selv om den går bedre enn en moped. Fått et litt galt inntrykk av mopeder?
Evil-Duck Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 tviler STERKT på at det er 16 tenners framdrev og lite drev bake , da vil desverre ikke den stakkars sykkelen klare å draga opp svære bakken nei. Og er selv veldig skeptisk til at det vil være et sant system , for vist det er elektronisk sperre på 45 så vil den da sperre på 45 uansett ? kan bare ikke helt forstå hvordan det skal funke, så må si meg tvilsom til dette.
Fitness_babe Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Kan forstå det, men jeg er spesialist på sånt! Har prøvd det meste, både snåle å rare ting. men dette funket faktisk!
Evil-Duck Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Kan forstå det, men jeg er spesialist på sånt! Har prøvd det meste, både snåle å rare ting. men dette funket faktisk! 8606305[/snapback] så forklar hvordan det funker da , siden du er san * spesialist *
TanglewoodD Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Bebebin det er feil. Den er elektronisk sperra med orginal dreving, langt under 16drev. Den er uplombert og sperrer på 45km/t, lite å gjøre med dreving.
themaceman Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Kan forstå det, men jeg er spesialist på sånt! Har prøvd det meste, både snåle å rare ting. men dette funket faktisk! 8606305[/snapback] så forklar hvordan det funker da , siden du er san * spesialist * 8606312[/snapback] Nå holder du på og eie han Evil-Duck, gogo!
Fitness_babe Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Setter inn plomberingen, På nytt! Ordne dreve, skrur på motorn å fjerne sperra Perfect! Funka me me;) Funke som vanligst me andre som jør d å !
>Jonas< Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Jeg har prøvd alle mopedene med Rieju, elsker den bare!! Du burde virkelig Prøve det nye systemet! Det er utrolig vakkert!! Elsker fargen å! Jeg har FULL plombering i potta...! Min går da i 100km/t 8604927[/snapback] Du har full plombering i potta når det ikke er noen fysiske plomber og den går i hundre? Bakdrevet har utrolig få tenner! Og fordrevet er på 16!! Helt utrolig!! Den går som en drøm!! Som en Virkelig harley davidson ! For å blodtrimme den, skrur du bare litt på motoren, bare ta ut noe som heter powerblock! Funker bra! 8605235[/snapback] Såpass til dreving ja? En helt totalt uplombert moped med en slik dreving ville gått dass i oppoverbakker! Og den går som en Harley? Og hva er resten du prater om? Kan jeg få spørre deg om en ting babedin? Er du full? Elektronisk sperre som dette er ikke noe nytt. Noen scootere har blitt levert med dette de siste årene. For å "trimme" disse, kunne man laste ned et program, brenne det ut, koble mopeden til PS2 med USB-kabel, og vips, justere på hastighetsbegrensningene.
_Pace Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Skrevet 14. mai 2007 (endret) Tror ikke dette har noe spesielt med drevet å gjøre. Vanlige mopeder har rundt 7 hk motor men blir plombert så de får rundt 3. Tror at power up systemet gjør at man beholder kraften fra den vanlige uplomberte motoren så du da kan nå 45 km/t like fort som en sykkel med ca 80kubikk motor. Når sykkelen da når 45 km/t så kunne den ha fortsatt å gå fortere men blir stoppet av denne sperren. Tror dette gjør at man kan kjøre i 45 i oppoverbakker også, men hvet ikke hva som skjer i nedoverbakker. Regner med at de har fiksa det sånn at den ikke blir sperra på 45 når man kjører nedover også. Elektronisk sperre som dette er ikke noe nytt. Noen scootere har blitt levert med dette de siste årene. For å "trimme" disse, kunne man laste ned et program, brenne det ut, koble mopeden til PS2 med USB-kabel, og vips, justere på hastighetsbegrensningene. 8606897[/snapback] Forhandlerne jeg snakket med gav uttrykk for at dette er et helt nytt system for mopeder som det er kun Rieju som har tatt i bruk. Edit: Ble litt tull med quoten. Endret 14. mai 2007 av _Pace
kimmen12 Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Setter inn plomberingen, På nytt! Ordne dreve, skrur på motorn å fjerne sperra Perfect! Funka me me;) Funke som vanligst me andre som jør d å ! 8606472[/snapback] Øøø.. Virker som du ikke kan en dritt!! For det første, hvis dette hadde eksistert noe det kanskje gjør så er det ingen plombering i potten, drevene er orginale. "skrur på motorn å fjerne sperra" - okei. Hvis det er en elektronisk sperre, hvorfor i huleste skal man skru på motoren?
>Jonas< Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Tror ikke dette har noe spesielt med drevet å gjøre. Vanlige mopeder har rundt 7 hk motor men blir plombert så de får rundt 3. Tror at power up systemet gjør at man beholder kraften fra den vanlige uplomberte motoren så du da kan nå 45 km/t like fort som en sykkel med ca 80kubikk motor. Når sykkelen da når 45 km/t så kunne den ha fortsatt å gå fortere men blir stoppet av denne sperren. Tror dette gjør at man kan kjøre i 45 i oppoverbakker også, men hvet ikke hva som skjer i nedoverbakker. Regner med at de har fiksa det sånn at den ikke blir sperra på 45 når man kjører nedover også. Elektronisk sperre som dette er ikke noe nytt. Noen scootere har blitt levert med dette de siste årene. For å "trimme" disse, kunne man laste ned et program, brenne det ut, koble mopeden til PS2 med USB-kabel, og vips, justere på hastighetsbegrensningene. 8606897[/snapback] Forhandlerne jeg snakket med gav uttrykk for at dette er et helt nytt system for mopeder som det er kun Rieju som har tatt i bruk. Edit: Ble litt tull med quoten. 8611235[/snapback] Er nok slik at det er nytt på girmopeder. Det som egentlig er saken her er vel bare at den er helt orginal, altså slik den er før alle plomberingene. Så sperrer elektronikken enkelt og greit farten på 45 km/t. Dermed får man ikke noe effekttap som man gjør ved fysiske plomberinger. Med fysiske plomberinger så yter de aller fleste 2,2 hk, mens Derbi X-Race/Treme yter 3,5 hk pga annen plombering/dreving. Veit ikke hvor mye Am6 gir orginalt, men Derbi motorene gir ihvertfall 8,5 hk.
_Pace Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Skrevet 14. mai 2007 Er nok slik at det er nytt på girmopeder. Det som egentlig er saken her er vel bare at den er helt orginal, altså slik den er før alle plomberingene. Så sperrer elektronikken enkelt og greit farten på 45 km/t. Dermed får man ikke noe effekttap som man gjør ved fysiske plomberinger. 8612372[/snapback] Dette høres riktig ut __________________ Lurer fortsatt på om noen som har prøvd systemet hvet hvordan det går i nedoverbakker. Blir farten stoppet på 45 km/t her også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå