just_me Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Skrevet 13. mai 2007 Jeg kan vel tenke meg at den bruker så mye den får.. 8601151[/snapback] men det lagger\hakker jo
hegvold Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Har du prøvd og scrolle opp og ned msn vindue i windows, da går min intel pentium 4 på 3,8ghz på hele 68%
MrLee Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 (endret) Battlefield 2 utnytter ikke multi CPU uansett, så den ene grafen skulle nok ligget høyt, men ikke de andre med mindre du driver på med noe annet på systemet. Sjekk process lista heller og se hva som bruker mye kapasitet. Husk at 25% forbruk på en CPU i realiteten er 100% av en kjerne... BF2 bør ligge på 25%, mens det er noe annet som bruker de andre kjernene dine... edit: har du prøvd å sette affinity på BF2.exe til bare en kjerne? Normalt har ikke BF2 nevneverdige problemer med Dual core systemer i min erfaring iallefall, men det kan være det er noe som ødelegger. med manuell affinity tvinger du prosessen inn på en kjerne. Regner med du har installert alt av drivere? (chipset, gfx, audio)? Hvilket OS er det du er på? XP eller vista? Endret 13. mai 2007 av MrLee
just_me Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Skrevet 13. mai 2007 skam: xp 32-bit er det hvert og kjøpe Vista Ultimate? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330322
MrLee Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Nå kan jeg bare snakke for meg, men jeg skal iallefall vente til SP1 kommer og det er skikkelig med drivere før jeg bytter OS... med mindre du har XFI lydkort blir lyden i spill tam og kjedelig også grunnet manglende OpenAL i de fleste eldre spill. Var det noen andre prosesser som tok kraften eller hva?
just_me Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Skrevet 13. mai 2007 (endret) det er bare wmp. men det hakker uansett, pc'n brukte 0-1% når jeg opna BF2 og sån: så det ut når jeg hadde spilt litt og lakt ned spillet Endret 13. mai 2007 av just_me
MrLee Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Det bildet så rimelig normalt ut da. Men jeg tenkte mest på ett bilde fra "prosesser" fanen når du spiller... der får du mer nøyaktig info om hvilke prosesser som tar hvor mye kraft. Regner med du er sikker på at det ikke er internet lag du opplever...
just_me Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Skrevet 13. mai 2007 det "hakker" på alle servere, oxo på lokal, har oxo 12000\700 linje
just_me Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Skrevet 13. mai 2007 (endret) hvordan få "bilder" av oppgavebehandling når jeg spiller? Endret 13. mai 2007 av just_me
MrLee Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 alt+tab er vel egentlig den eneste måten. joda, cpuforbruk i bf2 går ned, men det var vel egentlig andre ting som var mest inressant her da... Herlig med dual screen, da kan jeg se slikt i realtime
just_me Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Skrevet 13. mai 2007 alt+tab er vel egentlig den eneste måten. joda, cpuforbruk i bf2 går ned, men det var vel egentlig andre ting som var mest inressant her da... Herlig med dual screen, da kan jeg se slikt i realtime 8603829[/snapback] jeg skal fikke en skjerm til jeg
just_me Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Skrevet 13. mai 2007 (endret) sån? hvis bf bare bruker 1 kjerne så er jo det over 100% belastning på den kjernen under 3dmark06: Endret 13. mai 2007 av just_me
MrLee Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Det er mulig den kjører to tråder (menysystem og slikt og selve game tråden) men hvis det hadde utnyttet multi core skikkelig hadde det ligget mye over 26% for å si det slik
John Deere Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Hvis du spiller Bf2 online, noe som jeg regner med de fleste gjør, så vil cpu kravet bli større med antall spillere inne på brettet. Et fullt 64 player brett vil kreve mer suppe enn ett med færre folk. Dette merker du spesielt i befolkede områder av kartet. FPS synker, og det er CPU kraft som er flaskehalsen. Dessverre klarer ikke BF2 å utnytte 2 kjerner maksimalt, men å sette affinitet manulelt gir ingen økning, tvert om det gir en lavere effekt. Graden av utnyttelse av begge kjernene er bedre i Vista, men til gjengjeld taper du FPS i vista da DX9 spill generelt yter dårligere der en i XP. Selv har jeg høyere FPS i Bf2 med en Dualcore (E6600) på 3.6Ghz enn en Quad på 3.2Ghz. Ganske logisk. Selv om forskjellen er liten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå