Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

3 klumper i bakhodet.


Gjest The guest

Anbefalte innlegg

Gjest The guest

heihei.

Jeg er en på gutt 16år som er begynt som er litt bekymra for noen klumper som jeg har oppdaget i bakhodet. Det begynnte med 1 klump på hver side som eg med en gang trudde kunne vere noen hovne kjertler, men så dukket tredjemann opp. så blei det tre kumper i bakhodet. er ikke noe vondt om jeg presser og tar litt på de heller. de bare er der.

klumpen er ca 1-1,5cm i kvadrat og stikker ikke noe særlig ut av huden heller.

 

jeg har også oppdaget "svak" hodepine i det siste, men det er ikke mye å snakke om, regner med det kommer av lite søvn :thumbup:

 

her er et bilde av hvor klumpene befinner seg ca.

etwmkwqy.jpg

 

håper forklaringen holder.

spørsmålet er: vet noen hva klumpene kan vere? kreft?

takker alle svar.

takker også på forhand moderater for å ikke stenge tråd for noen form for gjestefunskjon-brudd :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest trådstarter
Det kan være alt fra kviser på begynnerstadiet til kreft. Bestill en legetime på mandag. Ekte mannfolk går faktisk til legen, noe jeg fikk fortalt den dagen jeg kom inn etter å ha ventet altfor lenge. Anbefales ikke å vente ;)

8599389[/snapback]

 

takker for raskt svar :)

skal se kordan dt blir med lege. er iallefall ingen kvise. klumpene er på ingenmåte såre. ligner mer på klumper en får i hode når du har dunket opp i noe. noe som jeg ikke har gjort :cool:

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Det er best å være på den trygge siden, så jeg råder deg til å gå til legen med en gang. Det er bedre å gå dit en gang for mye, enn en gang for lite.

Lenke til kommentar

Etter litt søking på google kom jeg frem til følgende link: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...ocumentid=13522

 

----------

 

Disse talgkjertlene finnes overalt i huden din, men flest kjertler finner vi i hodebunnen....

 

----------

 

Hvordan kan en liten talgkjertel bli til en stor "klump"?

 

Noen ganger kan utførselsgangen fra talgkjertelen eller hårsekken "proppes" igjen. Vi vet ikke hvorfor det skjer. Oljen, sebum, slipper ikke ut. Kjertelen fortsetter å produsere olje/talg, og det danner seg etter hvert en kul under huden.

 

----------

 

De fleste kulene er 2-4 mm i diameter, men de kan også bli opptil 5 cm store.

 

----------

 

 

Synes disse symptomene passer perfekt til hva du skrev i åpningsposten.

 

Det kan altså være noen helt ufarlige talgkjerteler :w00t:

Endret av EskimoBob
Lenke til kommentar
Gjest trådstarter
Etter litt søking på google kom jeg frem til følgende link: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...ocumentid=13522

 

----------

 

Disse talgkjertlene finnes overalt i huden din, men flest kjertler finner vi i hodebunnen....

 

----------

 

Hvordan kan en liten talgkjertel bli til en stor "klump"?

 

Noen ganger kan utførselsgangen fra talgkjertelen eller hårsekken "proppes" igjen. Vi vet ikke hvorfor det skjer. Oljen, sebum, slipper ikke ut. Kjertelen fortsetter å produsere olje/talg, og det danner seg etter hvert en kul under huden.

 

----------

 

Det kan altså være noen helt ufarlige talgkjerteler  :w00t:

8599466[/snapback]

 

takktakk så mye! :w00t:

skal lese mer om de.

keep up med flere ide-er everyone :innocent:

Lenke til kommentar

Jeg fikk noen klumper på øyelokkene for et par år siden, og dro rimelig kjapt til legen. Legen forklarte at dette var ganske sikkert bare talgkjertler som var tette, noe som går seg til ganske snart. Akkurat dette er et fenomen som er mest vanlig blant jenter pga sminke som de får på øynene. Jeg hadde faktisk fått litt deospray på øynene et par dager tidligere så jeg antar det var grunnen. Det er ikke noe farlig, men du bør som sagt gå til legen for å få det bekreftet uansett. Hvis det skulle være noe farlig så får du ordnet opp i det på et tidlig stadium, hvis ikke er det beroligende å vite uansett.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg fikk noen klumper på øyelokkene for et par år siden, og dro rimelig kjapt til legen. Legen forklarte at dette var ganske sikkert bare talgkjertler som var tette, noe som går seg til ganske snart.

I følge legen min igjen så var det ikke sikker at det forsvant selv, selv etter en dose med antibiotika (øyedråper). Så nå skal en øyelege fjerne det "the hard way", men det skyldes visst at det kan bli plagsomt så da vil de heller bare få det vekk.

 

Så slike plagsomme talgkjertler later til å være en vanlig ting omkring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...