Gå til innhold

Værneplikt og husdyr


Anbefalte innlegg

"Det er ikke det at han snakker stygt om katter som gjør at jeg blir irritert, men det faktum at han tror at hunder er noen opphøyde vesner som gjør at han skal ha større rettigheter enn resten av den mannlige befolkningen. "

 

first off all: du kan ikke ha det veldig godt med deg selv, og jeg må si jeg nesten syntes litt synd på deg...

 

og for å svare på punktene dine:

1: jaja, hvis folk ikke plukker opp etter seg så er det ikke bikkja sin skyld, dårlig argument

2: de stinker? med vanlig hygjene og "vedlikehold" så lukter en hund omtrent like mye som ett vanlig dyr, eller en person som ikke bruker deo.

3: Min hund bjeffer ikke, ei heller gjør de fleste andre hunder det på en ukontrollert måte. noen gjør det, men nå lager mennesker også til tider uønsket bråk\støy.

4: jeg har aldri sett en hund angripe og lemleste noen. Men hater du meneskeheten fordi noen mennesker er kriminelle og gjør ting som ikke burde gjøres?

5: de pukterer fotballer?! jeg gidder ikke engang kommentere denne!

6: min hund har aldri gjort dette, og det er en valp, de som kansje burde vært mest utsatt for dette?

7: katter jager mus o.l., derfor hater vi katter. håpløst argument

8: min hund er alene fra 0730-1630 når jeg er på jobb, den har ikke daua enda.

 

jeg foreslår at du holder deg ute fra denne debatten. da det du prater om ikke har _noe_ med det jeg opprinnlig spurte om og du tydeligvis bare er ute etter å kverulere. skal du absolutt svare, send meg heller en pm, så du slipper å dumme deg mer ut!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Det er ikke det at han snakker stygt om katter som gjør at jeg blir irritert, men det faktum at han tror at hunder er noen opphøyde vesner som gjør at han skal ha større rettigheter enn resten av den mannlige befolkningen. "

 

first off all: du kan ikke ha det veldig godt med deg selv, og jeg må si jeg nesten syntes litt synd på deg...

 

og for å svare på punktene dine:

1: jaja, hvis folk ikke plukker opp etter seg så er det ikke bikkja sin skyld, dårlig argument

 

8678374[/snapback]

 

Joda, jeg har det faktisk veldig bra jeg, takk for bekymringen. :)

 

Vel, f.eks. så er katter smarte nok til å grave et hull å drite i.

 

Jeg er så absolutt ikke ute etter å kverrulere, jeg ble spurt om å begrunne hvorfor jeg ikke liker hunder. Jeg kan godt komme med flere grunner, noen gode noen dårlige, men det har egentlig ikke hensikt.

 

Du påstår at hunder med vanlig renhold ikke lukter. Dette er tullprat, ALLE hunder stinker. De lukter rett og slett vondt. Bor hunden inne hos eieren sin - lukter faktisk hele huset vondt. Hvis jeg kommer inn i et hus hvor jeg aldri har vært før, så kjenner jeg hvorvidt det bor en hund i huset eller ikke med en gang jeg kommer inn i gangen. Det du sier er at hundeeiere ikke vasker hundene sine ofte nok. Katter er smarte nok til å vaske seg selv :)

 

Nå er ikke jeg noen utpreget katteelsker, men foretrekker katt fremfor hund. Jeg har pinnedyr jeg, det er kule skapninger det.

 

 

Jeg vil forbeholde meg retten til å si at du som hundeeier ikke har noen større grunn til å slippe unna mililtæret enn naboen min som er katteeier. Det var du som brakte dette på banen, at du ikke tåler å høre hva andre mener er jo egentlig ditt problem. Jeg foreslår at du lar være å stille spørsmål i ett forum hvis du ikke tåler å få svar som ikke passer deg. Det er gjerne diskusjoner og debatter som foregår på slike fora.

 

Det er ikke jeg som driter meg ut, det er det du som gjør. Du prøver å fremstille det som at du burde være i en særstilling når det kommer til verneplikt for at du har en slik flott skapning som en hund boende hos deg. Kanskje du anskaffet hunden for å ha en unnskyldning for å slippe unna? Du mener at hunder står høyere på rangstigen enn katter og andre dyr, siden DU burde slippe unna grunnet ditt hundehold. Jeg er av en annen oppfatning.

 

Hunder kan settes bort hos venner og kjente akkurat som andre dyr.

Hunder kan avlives, akkurat som andre dyr.

Hunder kan settes i kennell, akkurat som andre dyr.

 

Har du en hund som forsvaret kan ha nytte av? Jeg kjenner flere som har fått ta med seg hunden inn i førstegangstjeneste. Hunder brukes jo til flere ting i forsvaret, vakthold og søk er eksempler på dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det liksom arrogant av forsvaret nå å ikke la deg slippe førstegangstjeneste. Hadde jo vært totalt idiotisk om man kunne skaffe seg hund og på denne måten slippe. Og når trådstarter sammenligner det å ha en hund med det å ha et barn i hus så må jeg bare le! :!:

 

Alle menn skal ha førstegangstjeneste og slik er det!

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare la være Quayle? Om du liker katter eller hunder tror jeg ikke det er mange her som bryr seg stort om og det har fint lite med tråden å gjøre...

 

OnT:

I dag er det ikke så mange som blir kalt inn i militæret og de får stort sett fylt kvoten sin med de som vil inn. Tror ikke det skulle være vanskelig å søke seg ut av militæret om du ønker det. Send en pen søknad der du spør om du kan slippe av den og den årsaken og så slipper du mest sannsylig :)

 

Om de finner ut at de skal være vrange så er det bare å dikte opp et eller annet med en grei doktor og få han til å skrive en lapp som du sender inn.

Lenke til kommentar

Vel, f.eks. så er katter smarte nok til å grave et hull å drite i.

 

 

Ja ille nok er det at de graver et hull i sandkassa og driter der, det gjør f... ikke bikkjer.. Sandkassa er laget for unger, ikke for at katter skal drite i den. Da snøen gikk i våres klarte jeg å telle minst 15 kattebæsjer på plenen min. og den plenen er ikke stor, snakker 8 m2..Skulle tatt den katta og kverka den.. Blir nesten det samme som om jeg skulle ha satt meg for å drite på trappa til naboen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...