Gå til innhold

Hva synes dere er beste maskin(konsoll)


gamerman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme her, idioti av høy klasse. Du burde nesten fått en pris, som klarer å poste to treader som har identiske emner.

 

Det vil jeg tro kommer av en av to ting;

 

1. Du har en fetisj for å starte en tread som du får masse replay's på.

 

2. Du lurer på hvilken maskin du skal kjøpe.

 

Dersom det er det første alternativet du poster ditt grunnlag på, er det bare å lese gjennom forumet. Det har blitt postet slike treader x-antall ganger før. Du vil nok komme til den samme konklusjonen. Du må bare spør deg selv hva du foretrekker.

 

 

Og bare for å svare på spørsmålet ditt:

 

Playstation 2:

 

En maskin med 1 års lengre tid på markedet enn xbox og gamecube, og derfor har bedre utvalg. Maskinvaren begynner å bli foreldret, og det ser man lett. Sony har allerede hatt en maskin som har dominert markedete i mange år. Og av de grunnene vet de bedre hva kundene krever på konsollfronten enn det microsoft gjør.

 

Gamecube:

 

En maskin som jeg ikke har vært borti. Så her skal jeg ikke uttale meg. Men etter erfaring med alle nintendo maskiner tidligere, må jeg si det er et lovende utgangspunkt nintendo har.

 

xbox:

 

Maskinen som har den lovende framtiden. Microsoft har fremdeles mye igjen å lære hva kundene vil ha, og hvordan legge alt tilrette for en vellykket aften med gaming med en konsoll.

 

 

Så alt ligger på deg, hva du vil ha og hva som er viktigst for deg. Alle maskinene ligger i samme prisgruppe, så det burde ikke stoppe deg.

Lenke til kommentar

Er ikke PC best da? Den kan man jo oppdatere til stadigheter, og man trenger ikke bare å spille på den, men surfe og diverse...

 

Men hvis du tenker på hvilken spillemaskin som er best er det jo vanskelig

 

PC

Har klart best utvalg

muligheter for online-spilling

muligheter for nedlasting av patcher

best grafikk

kan spilles med både mus, tstatur og gamepad

kan kobles til tven, og spille der

 

ellers sa solz det meste der

Lenke til kommentar

Chester: det er sant det du sier, men PC er jo noen ganger dyrere enn en konsoll, og hvis du skal oppdatere den jevnlig så blir det også en del peng. Ellers så er det en del spill som er mye mer morro på en konsoll. Selvsagt så er det en del spill som er kjekkere på PC enn på en konsoll også, men en konsoll funker mye bedre hvis du er en vennegjeng f.eks. På en konsoll kan du spille fire stk. På en PC så blir det "litt" trangt. Hvis det skal gå bra så må du ha 4 PC`er og det blir enda dyrere.

Men selvsagt, en konsoll er for spill, og hvis du skal gjøre andre ting enn det, f.eks. å surfe på internett og å skrive dokumenter, så må du ha en PC.

Lenke til kommentar

Jeg har både GC, PS2 og XB, og er fornøyd med dem alle. Men ja, jeg har en favoritt...

 

1 - GameCube

Eternal Darkness: Sanity's Requiem, Super Smash Bros. Melee, StarFox Adventures og Super Monkey Ball er grunnen til dette. I tillegg har jeg også testa NTSC-versjonen Metroid Prime, og det er helt utrolig. Den har veldig mange gode titler i vente, som Metroid Prime, The Legend of Zelda: The Wind Waker, Viewtiful Joe, P. N. 03, Dead Phoenix, Mario Kart, Super Mario 128, Final Fantasy: Crystal Chronicle og mye mer... Forhåpentligvis kommer det en skikkelig Pokémon-RPG også. Men GameCube'n har først og fremst det beste spillet jeg noen gang har spilt, nemlig Eternal Darkness: Sanity's Requiem!

 

2 - PlayStation 2

Mange flotte spill som Grand Theft Auto: Vice City, Kingdom Hearts, Ratchet & Clank, Virtua Fighter 4, Final Fantasy X, Devil May Cry og Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty. Tekken 4 kan jo også være artig i blant, men ikke akkurat det store spillet... Selv om den har gode spill nå, er jeg litt skeptisk til framtiden. Joda, Devil May Cry 2, Tomb Rider: Angel of Darkness, Final Fantasy X-2 og Virtua Fighter 4 Evolution virker lovende, men det er litt få titler. Metal Gear Solid 2: Substance kommer jo også, men dette kan man også finne på XBox...

 

3 - XBox

XBox har jo Halo: Combat Evolved, men det er det liksom... Den har også Splinter Cell som er en grei tittel, men dette kommer på PC, GC og PS2 også. Beste tittelen på XBox til nå mener jeg er TimeSplitters 2, men dette finnes jo på GC og PS2 også. Nei, jeg er ikke serlig imponert over spillutvalget til XBox nå, men det kommer bra titler etter hvert som Ninja Gaiden, Halo 2, Kameo: Elements of Power, Perfect Dark Zero og Panzer Dragoon Orta!

Lenke til kommentar

Her er min liste:

:D

1.Gamecube

2.xbox

3.ps2

 

Jeg synes at gamecube er best på grafikk og gameplay og grafikken er fargerik i vært fall på starfox adventures. Jeg gleder meg til når xbox blir bedre på spill.ps2 er vell bra på gameplay jeg liker spesielt gta vice city.

 

Jeg eier selv en Gamecube og en Xbox.

Lenke til kommentar

Helt klart Gamecube. Hvorfor?

 

Vel... Eternal Darkness og Super Monkey Ball har helt klart noe med saken å gjøre. Ingen av de andre konsollene har spill som nærmer seg disse to i originalitet og utførelse.

Jeg har ikke tall på hvor mange venner og bekjente som har fnyst av de små søte apene og proklamert at det ser ut som et teit barnespill, men noen timer senere nekter de å gi fra seg kontrollen. "Bare en runde Monkey target til... vær så snill!!!!!"

Nintendo kontrolleren er også en nytelse til den type spill den er laget for(Men ikke for spill som trenger mye bruk av D-pad'en)

Dessuten er Nintendo den eneste rene spillprodusenten igjen i konsoll markedet, og jeg synes Sony og Microsoft sin drøm om en "alt-i-et"-boks er litt skummel, siden det mest sannsynlig vil svekke spill kvaliteten.

 

Nummer to?

 

Vel... jeg tror jeg må si Playstation 2. Siden jeg eier og elsker en Dreamcast, oppfattet jeg egentlig Sony som den store stygge fienden som kom og slo yndlings-maskinen min konkurs. Men med spill som GTA3, Ico, og PES2, er det vanskelig å opprettholde hatet. PS2 har enkelt og greit bare flere spill enn de andre konsollene, og derfor også flere gøye spill, men mangler de totalt geniale og polerte spillene til Nintendo.

Kontrolleren liker jeg ikke noe særlig.

 

X-box'en har veldig få spill jeg vil ha. Og de beste spillene er enten spill som ville vært bedre å spille på en PC(Halo trenger mus og keyboard!), eller oppdaterte Dreamcast klassikere(Jet Set Radio Future og Shenmue 2). Veldig synd, siden X-box'en har et sinnsykt potensiale.

Det jeg liker best med den er vel kontrolleren, siden de mer eller mindre har stjålet Dreamcast sin.

 

Hadde jeg likt bilspill og sportspill hadde kanskje listen vært annerledes, men siden jeg som regel ikke er så veldig glad i den type spill, og tror onlinespill i denne generasjon med hardware bare er en diger varmluftballong(HypeHypeHypeHype BANG!!!! FSSSsssssss.......), så blir det slik.

Lenke til kommentar
djorgen gå å drit på dæ, jeg har allerede en xbox og en gamecube. Jeg ville bare vite hva folk mener. Det er egentling ikke noe vits fordi meste parten av di som skriver noe i forumet er fanboys.

 

80% er fanboys.

 

Så hvorfor kan du ikke bare SØKE etter en tråd hvor vi ALLEREDE har diskutert dette opp og ned ? Det finnes vel ca 10000 threads om detta emnet nå....

Lenke til kommentar
Er ikke PC best da? Den kan man jo oppdatere til stadigheter, og man trenger ikke bare å spille på den, men surfe og diverse...

 

Men hvis du tenker på hvilken spillemaskin som er best er det jo vanskelig

 

PC

Har klart best utvalg

muligheter for online-spilling

muligheter for nedlasting av patcher

best grafikk

kan spilles med både mus, tstatur og gamepad

kan kobles til tven, og spille der

 

ellers sa solz det meste der

 

ENIG!!!!!!!!

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Nintendo_entertainment_system.jpeg

 

Hvorfor?

- Rejuvenerte spillindustrien etter et nasty kræsj, der alle trodde gaming døde for alltid.

- Mange knallspill som er fullt spillbare den dag idag: Super Mario Bros 1, 2 og 3, Zelda 1 og 2, Contra, Duck Hunt, Mega Man 1, 2, 3, 4, 5, 6.

- Innførte d-pad'en, som er blitt brukt i hver eneste kontroller siden.

- Konsollen med det første spillet man kunne save på (Zelda).

- Det spillet som ble bundlet med, Super Mario Bros, er verdens mest kjente spill.

 

NES er tingen.

 

/Thread

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...