Gå til innhold

Er harddisken i ferd med å bli ødelagt ?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har merket at laptopen min har blitt treigere enn normalt de siste dagene og har i tillegg fått en del feilmeldinger i "Hendelseliste" som indikerer feil med harddisken.

 

Eksempel:

 

Advarsel: Fant en feil på enheten \Device\Harddisk0\D under en pagineringsoperasjon.

 

Feil: Enheten \Device\Ide\IdePort0 svarte ikke før tidsavbruddet utløp.

 

Feil: Enheten \Device\Harddisk0\D har en dårlig blokk.

 

Det jeg lurer på, er om jeg kan fikse dette uten formatering, eller må jeg i værste fall kjøpe ny disk ?

Kan legge til at det er snakk om en Zepto 6515 WD med 80 G harddisk, 1024 Ram, og Win XP Home.

Alle drivere er up to date.

 

På forhånd, takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å finne ut hvor alvorlige feilene er kjører du scandisk fra gjenoprettingskonsollen på windows-cd en

8589715[/snapback]

 

 

Takk for raskt svar.

 

Kan jeg gjøre det i Windows ? eller må jeg boote fra CD'en og ta det derfra og videre ?

Lenke til kommentar
For å finne ut hvor alvorlige feilene er kjører du scandisk fra gjenoprettingskonsollen på windows-cd en

8589715[/snapback]

 

 

Takk for raskt svar.

 

Kan jeg gjøre det i Windows ? eller må jeg boote fra CD'en og ta det derfra og videre ?

8589767[/snapback]

Du må starte windows cd en og velge å starte gjenoprettingskonsollen. Jeg husker ikke menyene nå da men det er ikke så vanskelig. Når du starter konsollen skriver du chkdisk c:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...