Gå til innhold

outlook og ressursbruk


Anbefalte innlegg

Hei, de to siste dagene har jeg hatt problemer med outlook (office 2003). når jeg åpner ny epost hopper cpu-bruken til 100%, og slik er det frem til e-posten blir åpnet...har opplevd at det tar opptil 3 minutter per e-post.

Jeg har kjørt panda-antivirus og søkt etter virus, også kjørt spybot, adaware og crapcleaner, men uten at det hjalp ...

noen som har noen forslag på hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, takk for svar.

Det gjelder ikke når jeg oppretter ny e-post. word, som er redigeringsprogrammet, fungerer fint.

Det gjelder kun når jeg velger å åpne e-post som ligger i innboksen. Dette uansett om det er ny ulest e-post eller eldre e-post.

outlooken er forøvrig tilkoblet exchange. Men jeg er den eneste her som opplever problemer med outlook

Lenke til kommentar

Du kan prøve å kjøre "Detect and Repair" fra "help" menyen. De scanner gjennom registernøkler og filer for MS Office og ser etter og reparerer feil.

 

Bruker du Exchange cached mode? Prøv i så fall å deaktivere den, og se om det blir bedre. Hvis det blir det, kan det være .ost-filen som er dårlig.

 

Du kan også prøve å opprette en ny Outlookprofil. Det gjør du i kontrollpanelet, under "Mail" -> "Profiles" -> "Add". Om du ikke vet hvilken mailserver du bruker, sjekk dette i den gamle profilen først.

Lenke til kommentar

Du kan også forsøke følgende:

 

Klikk Start -> Kjør og skriv: outlook /unregservr og klikk Ok.

 

Klikk Start -> Kjør og skriv: outlook /regserver og klikk Ok.

 

Dette fjerner og gjenoppretter alle registernøkler knyttet til Outlook.

 

Har du forsøkt å deaktivere Panda Clientshield?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...