Vod kaNockers Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Håper å høre fra andre hva dere synes som har skylda i at PCen funker ikke. Se signatur for hvilke deler jeg har i PCen. Jeg begynte å få en feilmelding ved oppstart om at "memory could not be read", men den fikk jeg før også, trodde det bare var noe software relatert siden jeg har en gammel instalasjon av XPen. Jeg slo av PCen med bryteren på PSUen, og når jeg skulle slå den på igjen, ville den ikke boote. Den slår seg på men skjermen er svart og det står code C1 på HK. Den klarer ikke å komme inn i BIOS engang. Jeg prøvde resette BIOS, det hjalp ikke. Prøvde med kun en minnebrikke i alle slotter, prøvde med annen CPU, annen PSU, men samme. Prøvde å slå PCen helt av og ta bateriet ut av hovedkortet, men ingen resultater. Tror dere det er hovedkortet som har blitt ødelagt? PCen fungerte fint hele tiden før jeg slo den av.
Pastafarian Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Sjekk manualen hva C1 betyr. Mener det er minne feil. Har du prøvd med andre minnebrikker? Fikk C1 feil på Abit kortet mitt og det viste seg å være defekt, så det er vel absolutt en mulighet.
Arne Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Det er mogleg eg er heilt på jordet, men du kan jo skjekke om du kjem inn i BIOS utan minnebrikker overhovudet.
dominus Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 C1: Detect memory - Auto-detection of DRAM size, type and ECC - Auto-detection of L2 cache (socket 7 or below) C1 er minnet. kan være minnekontrolleren som har tatt kvelden. lot du strømforsyningen tømme seg for strøm før du slo på strømmen igjen? kan være at den har gitt hovedkortet en spenningspeak som har knekt noe ja..
Vod kaNockers Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Skrevet 11. mai 2007 Jeg har prøvd å la PCen være uten strøm for en god stund, og det hjalp ikke. Skal mest sansynlig sende inn hovedkortet tilbake til netshop i dag. Jeg har bare de 2 x 1GB Dominator minnebrikkene. Prøvde å få tak i noen andre men fikk det ikke til. Men har prøvd med en og en minnebrikke, tviler på at begge to tok kvelden når begge kjørte på 0,3 lavere Volt enn standard og 20 GHz lavere enn standard hastighet. Komme inn i BIOS uten minnebrikker? Det har jeg ikke prøvd. Men jeg vet at jeg kunne ikke gjøre det på forrige hovedkortet. Tviler på det. Men jeg kan prøve det for sikkerhetsskyld før jeg sender kortet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå