marius90 Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 (endret) Hei, nå virker det som maskina mi har paia helt her, for idet jeg skrur på maskina og kommer til åpningsbilde der jeg kan gå inn i bios osv så kommer jeg ikke lenger. Maskinen låser seg fullstendig og den arbeidslampa lyser for fult uten at det skjer noe som helst. Aner ikke åssen problemet kan ha kommer, jeg skrudde av maskinen helt vanlig, så koblet jeg den ifra for å rense den litt for støv, så jeg tok å blåste litt inn i maskina osv også koblet jeg den til igjen, og da kom problemet. Har prøvd det aller meste nå, jeg har prøvd å resette cmos, jeg har prøvd å ta ut alle komponentene og sette de tilbake igjen samt bytte kabler, har også prøvd å starte uten harddisk, ram osv uten at det hjalp noe. Så jeg begynner å tro at noe i maskinen kan ha gått istykker, så er det noen som vet hva det er som kan være gått istykker? Kan det være psu? den må jeg nemlig bytte uansett for vifta har sluttet å gå. Maskinvaren står i profilen. Endret 10. mai 2007 av marius90
stud3315 Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 For å sjekke om PSU virker kan du lese litt her: http://www.hardware.no/diverse/overklokkin...orsyninger.html
Calvinator Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Har hørt om folk som har støvsugd maskinene sine og det har oppstått statisk elektrisitet og dermed røyk hovedkortet... Kan være at noe er nappet ut?
marius90 Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Skrevet 10. mai 2007 alle kabler står i, har sjekket mange ganger. håper virkelig ikke det er hovedkortet som er problemet, har renset maskinen på samme måte mange ganger før uten problemer. Det virker nesten som om det er prosessoren synes jeg, for når det Asus bilde kommer opp så stopper hele maskinen, det skjer absolutt ingenting uansett hva jeg trykker på, men arbeidslampa lyser konstant. håper det psu, siden den skal byttes uansett. Jeg får vel heller bare sende den inn og håpe på at alt funker når jeg får en ny.
Calvinator Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Har du deler å teste med for å feilsøke så gjør det.. Da finner du ut hva som er problemet. har du prøvd å dra ut harddisk og dvd-brenner når du starter opp?
marius90 Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Skrevet 10. mai 2007 (endret) ja, har prøvd å ta ut harddisken, hver enkelt minnebrikke, dvdrom osv. har ingen andre deler og prøve med. så det er vanskelig å finne ut hvor feilen ligger. eller, jeg har en jalla 400w psu, men er det trygt å koble i den når den ikke klarer å levere nok strøm i det heletatt? Endret 10. mai 2007 av marius90
Calvinator Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 400 watt er vel mer enn nok for ditt oppsett tror jeg.. Har 400 watt selv til en 30% overklokket Pentium 4 så det skulle holde
Arne Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Du kjem ikkje inn i BIOS? Du kan jo prøve å starte utan prosessor, og sjå om du kjem inn i bios.
marius90 Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Skrevet 10. mai 2007 (endret) Jeg fikk maskinen til å virke igjen. Jeg trodde jeg hadde prøvd å fjerne dvdrommen, men det hadde jeg vist ikke, den starter nemlig uten dvd rommen, noen som har noen peiling på hvorfor den gjør det? Endret 10. mai 2007 av marius90
Arne Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Har du prøvd med ein anna straumkontakt til dvd-spelaren? Ein annan kabel til HK?
marius90 Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Skrevet 10. mai 2007 ja jeg klokker. og ja jeg har prøvd med en annen kabel, men jeg prøvde nå med en annen dvd rom, og med den så funker det fint, så det er nok dvd rommen som på en eller annen måte har gått istykker. Men nå virker det iallefal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå