Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Masse feilmeldinger ved konvertering FAT32-->NTFS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åpner CMD, og skriver inn kommandoen for konvertering av C: disken til NTFS, og følger instruksjonene der. Hvor jeg da velger å få konvertert harddisken ved oppstart av maskinen......

Under oppstarten starter den å jobbe, og konverteringen ser ut til å gå smertefritt....., helt til det bare RAMLER på med feilmeldinger! Med invalide meldinger i histen og pisten og noe surr om diskplass. Ting skjer så fort så jeg får ikke med meg hva som skjer føre oppstarten fortsetter.

Uansett, diskplass har jeg nok av da konvertering krever 277 MB og jeg har 14GB til rådighet.....

Kan noen være så snill og hjelpe meg.....MÅ få inn Vista inatt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får du startet maskinen på nytt etter attdu har prøvd og konvertere?

Prøv også og trykke op pause/break knappen på tastaturet når feilmeldingene begynner og komme, er ikke 100% sikker på at det vil fungere, men om det fungerer så vill det pause alt som blir skrevet og du kan se hva den egentlige feilmeldingen er.

I cmd, hva er hele linjen du skriver for og starte konverteringen?

Skrevet

Jeg skriver convert c:/fs:ntfs

Og følger retningslinjene.....

Prøvde igjen og et eller annet med at disk injured or there might be unsufficiant disk space....

WTF??

Skrevet

Fungerte det og trykke på Pause/Break knappen når feilmeldingene kom opp? var det det eneste som sto der?

Nå er jeg ikke sikker på hvordan konverteringen gjøres, men kan fragmentering av filer ha en rolle og spille i dit problem?

prøvde ett par søk på google uten treff også :/

Skrevet

Vil checkdisk med "F" for fiks fungere?

Kjørte kommandoen, men jeg må starte maskinen på nytt, vil den da prøve å reparere feil på disken?

Skrevet

Er jo helt klart en ting og teste, men har mine tvil til det, legg foresten til X også i tillegg til F, den medfører tvungen nedmontering av volumet slik at andre programmer ikke lengre får tilgang på disken.

Skrevet
Er jo helt klart en ting og teste, men har mine tvil til det, legg foresten til X også i tillegg til F, den medfører tvungen nedmontering av volumet slik at andre programmer ikke lengre får tilgang på disken.

8578520[/snapback]

Det fungerte ikke.....

"Kan ikke låse stasjonen"

Skrevet

Systemdisken kan ikke låses mens Windows kjører. Man må reboote for å kjøre operasjonen.

Hvis du skal installere på nytt bør du heller formatere til NTFS. Å bruke convert kan gi deg en disk med dårligere ytelse.

Skrevet

Da er det fikset.....

Måtte tilslutt kjøre recoverydisken og formattere harddisk og legge inn på nytt! Måtte ha XP på maskina for å oppdatere til Vista.

Recoverydisken har ingen valgmulighet for å konvertere under formattering så da måtte jeg da dette etter installasjonen som tok 3 TIMER! Men da fungerte det uklanderlig og Vista hviler godt på plass i maskina :)

EN ting jeg har lært med Vista er at den liker ikke microsoft programvare som kommer fra "biiip-biiip". Det tillater den ikke gitt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...