Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabil linje? Eller?


Anbefalte innlegg

Har hatt Telenor i en god stund. Har anskaffet Telio for et halvt år siden, alt har funket helt fint inntill nylig.

Har ikke trådløs internett, god gammeldags kabel :).

Alt funket perfekt, kunne spille de fleste spill over nettet uten noen store problemer.

Men etter å ha puttet i ny skjermkort fra Geforce 4200 ti til ati x800 xt all-in-wonder, har jeg begynt å få ustabil linje, har store packet loss.

 

Telenor 2500 KBPS down og 450 KBPS up.

Har modemet: Zyxel prestige 600 series

Modell: 650-R

Telio IP-adapter: Sipura 2100

 

PC:

1 GB SDRAM

ATi Radeon X800 XT All-In-Wonder

ASUS A7v1 hovedkort.

Fortron 350 W strømforsyning.

 

Tok en packet loss og linje test her, kan noen se på denne testen?

http://www.dslreports.com/linequality/nil/2204261

og

http://www.dslreports.com/linequality/9622598aa94a/2225174

 

Det er rart, ETTER ny skjermkort begynner jeg å få ustabil linje. Blir f.eks disconnected fra BF2/2142 etter 15 min, og etter 5 min fra Counter Strike Source, men ikke ifra Call of Duty 2 eller andre spill. Det er de to spillene som jeg blir disconnected ifra, hadde problemer med Swat 4 også, fikk ingen servere i browseren. Kan det være at disse spillene er sensitive på packet loss? Har merket på CSS at jeg til tider får "Chokes", når jeg har på FPS viewer.

Etter å ha vært suspicious lenge, tok jeg en kjapp linje kvalitetstest, og den viste at linjens kvalitet var på bånn :no:.

På BF2 i begynnelsen når jeg kommer inn på en server, har jeg ca 800 i ping, og etter 10 sekunder stabiliserer pingen seg til det 'normale'. Men utrolig nok sjekker den gjennomsnittet av din ping, og den er jo selvfølgelig høy, siden den starter på veldig høy ping og klatrer seg nedoer :dontgetit:.

Dette er et rart problem, skjermkort kan da vel ikke ha noe med nettverk å gjøre?

Er det modemet og ip-adapteret som krangler?

Eller er det bare Telenor idiotene som nok en gang yter dårlig?

Kan jeg få en ny modem fra Telenor, hvis jeg bytter den gamle og får ei ny siden hvis det er mulig at denne er ustabil?

Har kjøpt in et nytt nettverkskort, og har fortsatt samme problem :ermm:

 

Men jeg kan jo få spilt andre spill perfekt, så det er bare teit at jeg mister connection på de andre spillene, det irriterer meg til grader.

 

Har puttet tatt bildet av mine ip-adapter innstillinger, her kan dere se om jeg har gjort noe feil, eller BØR gjøre endringer på noen ting.

 

Håper på et kjapt svar...

Tusen takk, til den som hjelper meg ut av denne knipen :thumbup:

 

Her, har jeg satt opp en sånn greie som skal tracke meg, og min linjekvalitet de neste dagene fremover, den blir oppdatert hver 15min, hadde vær fint om dere kunne tatt en titt innimellom for å sjekke.

Her: http://www.dslreports.com/r3/smokeping.cgi...f4e7a7b898868bf

post-120484-1178742544_thumb.jpg

post-120484-1178742860_thumb.jpg

Endret av specnaz91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

At du har fått med packet loss med nytt skjermkort skal ikke han noe si.

Dine PC komponenter skal ikke påvirke internett linjen din.

 

Det jeg annbefaler deg å gjøre er å pinge en norsk IP addresse, f.eks en CSS server via start-kjør-cmd "ping ip -t"

 

Etter noen timer med dette trykket du ctrl+c i cmd, da vil du få opp hvor mange pakker du har sendt etc,etc.

 

Hvis linjen din fortsatt sliter med mye pakketap ringer du telenor å feilmelder, sier at du sliter med pakketap mot norske sites.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...