Gå til innhold

Asus A8JS Notebook erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, har ett problem, når jeg skal installere noen av de driverene på laptopvideo2go.com så kommer det opp at jeg ikke har windows vista 32-bit noe jeg har. Det står at hardware'en kun støtter 32-bit. så jeg blir litt forvirra. Har prøvd x64-bit også men den funker heller ikke

Lenke til kommentar
Hei, har ett problem, når jeg skal installere noen av de driverene på laptopvideo2go.com så kommer det opp at jeg ikke har windows vista 32-bit noe jeg har. Det står at hardware'en  kun støtter 32-bit. så jeg blir litt forvirra. Har prøvd x64-bit også men den funker heller ikke

8853170[/snapback]

 

Jeg får også samme melding, er nok noe feil i installasjonsprogrammet som gjør at den ikke klarer å detekte vista 32-bit. Løsning: logg inn som administrator->enhetsbehandling->oppdater driver->velg driver selv og pek til .inf-fila som ligger der hvor du har pakket ut filene. Så må du trykke ok på alle advarslene som dukker opp.

 

Jeg har forøvrig gått tilbake til de opprinnelige driverne fra Asus, for jeg får ikke dualView til å virke med driverne fra ltv2g. Jeg har en ekstern skjerm og bruker denne sammen med skjermen på pcen. Sistnevnte skjerm avinstalleres fra systemet på en eller annen måte når jeg kobler til den eksterne (forsvinner fra enhetsbehandling) og finnes derfor ikke i instillingene.

 

Tven som jeg kobler til på s-videoporten finner jeg ikke uansett hvilke drivere jeg bruker, håper på hyppige driveroppdateringer som løser disse problemene!

 

Jeg ser at det nå har kommet http://www.creative.com/products/product.a...uct=16642&nav=0 x-fi audio notebook, da er det jo gode muligheter for å forbedre lyden litt også! Koster 606 på amentio, men man må ha en docking stasjon i tillegg (rundt 300kr) for å få ekte surround. Uansett, billigere enn jeg egentlig trodde det skulle bli.

Endret av jj_
Lenke til kommentar
Jeg ser at det nå har kommet http://www.creative.com/products/product.a...uct=16642&nav=0 x-fi audio notebook, da er det jo gode muligheter for å forbedre lyden litt også! Koster 606 på amentio, men man må ha en docking stasjon i tillegg (rundt 300kr) for å få ekte surround. Uansett, billigere enn jeg egentlig trodde det skulle bli.

8871795[/snapback]

Intressant lydkort! Har god lyd via optisk på det integrerte syns jeg, så jeg

lurer på om det vil bli en stor forbedring? Og vil utsiden av kortet dekke over 1394 porten? Håper ikke det lager sånn 3D aktig superbass ekkel glatt lyd?

 

 

Edit: Fant drivere til hotkeys osv for 64 bit! :)

Fn+f9 for å disable touchpad får jeg fortsatt ikke til å virke. Noen som vet hva jeg må gjøre for å få det til?

 

Hotkeysa over keybord virker iallefall og har fått stilige skjermikoner. Her er link til en samling drivere for a8js under 32/64 bit vista: http://www.notebookforums.com/thread188206.html

Endret av Mr-Nice
Lenke til kommentar

Har vært veldig uheldig med mitt eksemplar av A8JS, sendt inn 2 ganger på service i holland(ja wtf..) da den ikke vil starte, dvs ca 2 mndr tilsammen på service.

Mye blåskjerm og generell hardware svikt.

 

Håper på pengene tilbake eller nytt eksemplar men det virker som de heller vil reparere den i evigheten.

Lenke til kommentar
Har vært veldig uheldig med mitt eksemplar av A8JS, sendt inn 2 ganger på service i holland(ja wtf..) da den ikke vil starte, dvs ca 2 mndr tilsammen på service.

Mye blåskjerm og generell hardware svikt.

 

Håper på pengene tilbake eller nytt eksemplar men det virker som de heller vil reparere den i evigheten.

8915386[/snapback]

 

Etter to ganger på reparasjon har du krav på penger tilbake eller nytt eksemplar etter forbrukerkjøpsloven. Da har butikken brukt opp rettigheten sin til å reparere mangelen.

Lenke til kommentar
Har vært veldig uheldig med mitt eksemplar av A8JS, sendt inn 2 ganger på service i holland(ja wtf..) da den ikke vil starte, dvs ca 2 mndr tilsammen på service.

Mye blåskjerm og generell hardware svikt.

 

Håper på pengene tilbake eller nytt eksemplar men det virker som de heller vil reparere den i evigheten.

8915386[/snapback]

 

Etter to ganger på reparasjon har du krav på penger tilbake eller nytt eksemplar etter forbrukerkjøpsloven. Da har butikken brukt opp rettigheten sin til å reparere mangelen.

8918015[/snapback]

Dvs 3gang den må inn til service har en krav på refund?

Asus mente hvertfall det.

Lenke til kommentar

jepp, ref forbrukerkjøpsloven

 

Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

[...]

Selv om forbrukeren verken krever retting eller omlevering etter loven, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering i samsvar med loven, kan forbrukeren ikke kreve prisavslag eller heving.

 

Er det urimelig kostnad for selger å levere ny pc? Ellers ser det ut som man har krav på omlevering med en gang

 

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

 

Dersom mangelen ikke rettes eller tingen omleveres i samsvar med §§ 29 til 30, kan forbrukeren kreve et passende prisavslag slik at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand på leveringstiden.

 

I stedet for prisavslag etter § 31 kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.
Endret av jj_
Lenke til kommentar

Min ligger på 46-48 på idle og spretter jævli for opp til 60-61 uansett load (virker det som), men synker raskt ned til 58 og holder seg der ved høy load. Ved normal windows bruk ligger temperaturen lavt på 50-tallet.

 

Temperaturen på HK er 38 på idle og stiger til ca 45 etterhvert ved max load.

 

Alle temperaturer er fra NHC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...