Gå til innhold

Problem med Nikon D-40


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg d40 1.mai. :dribble: Når jeg prøvde det var det som om kameraet ikke klarte å fokusere, og det jeg så gjennom søkeren var blurry og ute av fokus. Så når jeg prøvde å ta bilde virket det som om lukkeren gikk igjen og ble værende slik. Feilmeldingen: Error! Press shutter release button again. kom opp, og den kommer opp nå også om jeg slår på kameraet. :cry: Når jeg trykker på utløserknappen høres en liten maskinell lyd, og så skjer det ingenting mer. Jeg ser ikke noe gjennom søkeren. Når jeg tok av objektivet for å pakke ned kameraet igjen så jeg at alt var lukket der inni, og ikke slik det pleier å være.

 

Kan kameraet ha fått støt hos leverandør inni eska? Virker ikke på meg som noe software-feil iallefall...

 

Takk for tips og tanker..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte meg d40 1.mai.  :dribble: Når jeg prøvde det var det som om kameraet ikke klarte å fokusere, og det jeg så gjennom søkeren var blurry og ute av fokus. Så når jeg prøvde å ta bilde virket det som om lukkeren gikk igjen og ble værende slik. Feilmeldingen: Error! Press shutter release button again. kom opp, og den kommer opp nå også om jeg slår på kameraet.  :cry: Når jeg trykker på utløserknappen høres en liten maskinell lyd, og så skjer det ingenting mer. Jeg ser ikke noe gjennom søkeren. Når jeg tok av objektivet for å pakke ned kameraet igjen så jeg at alt var lukket der inni, og ikke slik det pleier å være.

 

Kan kameraet ha fått støt hos leverandør inni eska? Virker ikke på meg som noe software-feil iallefall...

Hvis det har vært sånn siden du kjøpte det, tar du det bare med til butikken igjen. Det kalles DOA, Dead-On-Arrival, og butikken skal gi deg nytt uten å blunke (de sender det bare inn til Nikon uansett). Hvis de ikke har flere inne, skal du få nytt så fort som mulig...

 

Hvis det ikke har vært sånn siden du kjøpte det, er det vel egentlig en vanlig garantisak høres det ut som. Kan være at butikken velger å la det gå som en DOA-sak i allefall, men det blir opp til butikken egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...