Gå til innhold

Core 2 Duo E6000-serien: Batch/overklokk database


Anbefalte innlegg

Heisann

Som innlegget over viser til har jeg ikke hatt hovedkort til å få pushet prosessoren. Venter nå på å få tilsendt et ASUS P5K Deluxe hovedkort som visstnok skal klare ca. 580fsb, så da skal vi få se hva den duger til. Er rappporter om 100% overklokk (3,7Ghz) på luft på denne, så vi får se...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, spørs hva du mener meg nyere. Min er relativt gammel, en L629A mener jeg, mulig det er B, lenge siden jeg har sett på boksen den kom i. (Er en E6600)

 

Uansett 3.6 Ghz på 1.5-1.55 volt (Den dropper en del under load)

 

og 3.4 Ghz på 1.45-1.475 (denne dropper også en del)

Lenke til kommentar

Har en E 6400 som klarer 3.2Ghz @ 1.3000-1.3125v Bios viste 1.3 mens nvidia saken i win viste 1.3125v.

 

Det er en L629A Chip hvis ikke jeg husker feil. Husker ikke helt men det var ihvertfall dønn stabilt, og 12 timer orthos elns.

 

Hadde load temp på ca 60*C tror jeg.

 

Kjølt med en Thermaltake Big Typhoon.

Opdaterer eventuelle feil her når jeg får pcn min i gang igjen. Får snart nytt hovedkort. Og da blir det nok ASUS Striker Extreme. Eller kanskje ASUS P5K Dlx.

Lenke til kommentar

Intel E6600@3,33ghz (Skal lekes mer med denne om noen dager med ny radiator og pumpe i hus)

Stepping: L632B86

Temp: 51grader

Spenning: 1,4V

Kjøling: Apogee GT med Reserator (sammen med et X1800XT)

Stabil: Orthos over-night, FAH 24/7, hele tiden..

 

Skal leke mer med denne snart.. Det er en god chip, kjøpt av Stoolman, som jeg vil over 4ghz med, om hk takler det. Et P5WS64 Pro..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Min erfaring med E6600 og overklokking er at Orthos kan komme med feil etter over 8 timer dersom CPU får litt for lite Volt. Og det med 1min pr. test. Som normalt sett skal avdekke feil mye raskere.

 

I går f.eks så prøvde jeg 3375MHz først på 1.4 Volt som ble ca. 1.42 Volt under full last. Og da kom Orthos med feil etter litt over 5 timer. Skrudde så opp til 1.425 Volt som er ca. 1.45 Volt under full last. Da kom Orthos med feil etter over 8 timer. Har utført V-Droop mod på hovedkortet (Asus P5N-E SLI). Derfor ligger Volt høyere under last enn hva jeg velger i bios.

 

Dette er svært irriterende. Fordi det tar så lang tid å finne ut om den er 100% stabil. Slik var det ikke med E4300. Her kræsjet hele maskinen etter kort tid i Orthos dersom den ikke var stabil. Men hvis Orthos gikk en god stund så ville den ofte gå uendelig.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Min erfaring med E6600 og overklokking er at Orthos kan komme med feil etter over 8 timer dersom CPU får litt for lite Volt. Og det med 1min pr. test. Som normalt sett skal avdekke feil mye raskere.

 

I går f.eks så prøvde jeg 3375MHz først på 1.4 Volt som ble ca. 1.42 Volt under full last. Og da kom Orthos med feil etter litt over 5 timer. Skrudde så opp til 1.425 Volt som er ca. 1.45 Volt under full last. Da kom Orthos med feil etter over 8 timer. Har utført V-Droop mod på hovedkortet (Asus P5N-E SLI). Derfor ligger Volt høyere under last enn hva jeg velger i bios.

 

Dette er svært irriterende. Fordi det tar så lang tid å finne ut om den er 100% stabil. Slik var det ikke med E4300. Her kræsjet hele maskinen etter kort tid i Orthos dersom den ikke var stabil. Men hvis Orthos gikk en god stund så ville den ofte gå uendelig.

 

Noen tips?

8879948[/snapback]

 

Hvis den feiler, sett vcore høyere er mitt tips.

 

Forrige pc med E6400 gadd jeg aldri og sjekke om var 100% stabil, kjørte den på 3.4Ghz uansett, og den kræsja aldri. 32M er ofte godt nokk for meg ;)

Lenke til kommentar
Min erfaring med E6600 og overklokking er at Orthos kan komme med feil etter over 8 timer dersom CPU får litt for lite Volt. Og det med 1min pr. test. Som normalt sett skal avdekke feil mye raskere.

 

I går f.eks så prøvde jeg 3375MHz først på 1.4 Volt som ble ca. 1.42 Volt under full last. Og da kom Orthos med feil etter litt over 5 timer. Skrudde så opp til 1.425 Volt som er ca. 1.45 Volt under full last. Da kom Orthos med feil etter over 8 timer. Har utført V-Droop mod på hovedkortet (Asus P5N-E SLI). Derfor ligger Volt høyere under last enn hva jeg velger i bios.

 

Dette er svært irriterende. Fordi det tar så lang tid å finne ut om den er 100% stabil. Slik var det ikke med E4300. Her kræsjet hele maskinen etter kort tid i Orthos dersom den ikke var stabil. Men hvis Orthos gikk en god stund så ville den ofte gå uendelig.

 

Noen tips?

8879948[/snapback]

 

Hvis den feiler, sett vcore høyere er mitt tips.

 

Forrige pc med E6400 gadd jeg aldri og sjekke om var 100% stabil, kjørte den på 3.4Ghz uansett, og den kræsja aldri. 32M er ofte godt nokk for meg ;)

8879978[/snapback]

32MB SuperPi? At du kjører 1 gang gjennom den? Nei, er jo forsåvidt klar over at maskinen kan være helt stabil til både spilling og alt selv om Orthos kræsjer etter mange timer.

Lenke til kommentar
Min erfaring med E6600 og overklokking er at Orthos kan komme med feil etter over 8 timer dersom CPU får litt for lite Volt. Og det med 1min pr. test. Som normalt sett skal avdekke feil mye raskere.

 

I går f.eks så prøvde jeg 3375MHz først på 1.4 Volt som ble ca. 1.42 Volt under full last. Og da kom Orthos med feil etter litt over 5 timer. Skrudde så opp til 1.425 Volt som er ca. 1.45 Volt under full last. Da kom Orthos med feil etter over 8 timer. Har utført V-Droop mod på hovedkortet (Asus P5N-E SLI). Derfor ligger Volt høyere under last enn hva jeg velger i bios.

 

Dette er svært irriterende. Fordi det tar så lang tid å finne ut om den er 100% stabil. Slik var det ikke med E4300. Her kræsjet hele maskinen etter kort tid i Orthos dersom den ikke var stabil. Men hvis Orthos gikk en god stund så ville den ofte gå uendelig.

 

Noen tips?

8879948[/snapback]

 

Hvis den feiler, sett vcore høyere er mitt tips.

 

Forrige pc med E6400 gadd jeg aldri og sjekke om var 100% stabil, kjørte den på 3.4Ghz uansett, og den kræsja aldri. 32M er ofte godt nokk for meg ;)

8879978[/snapback]

32MB SuperPi? At du kjører 1 gang gjennom den? Nei, er jo forsåvidt klar over at maskinen kan være helt stabil til både spilling og alt selv om Orthos kræsjer etter mange timer.

8879990[/snapback]

 

Da ville jeg ha brukt et annet program for og teste stabilitet enn Orthos jeg. Kan jo hende Orthos som ikke er kompetent nokk?

Lenke til kommentar

Hvis Orthos feiler etter 8 timer,kan det hende den aldri feiler neste gang du kjører.Har opplevd dette flere ganger med Opteron 165.

 

Er på grensen til å kalle den stabil,selv om du får feil etter så lang tid.Mange som sverger til å kjøre Orthos 24 timer,før de kaller det stabilt.Men hva hvis den feiler etter 25 timer?

 

Jeg for min del,gidder ikke kjøre stress lengre enn 8-10 timer heretter.Da kaller jeg det stabilt.Men jeg kjører også mange loops i 3Dmark 05-06.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Det spørs akkurat hva du bruker pcen til.Har du en del viktige program gående,er det om å gjøre å ha det superstabilt.Hvis du stort sett spiller,har ikke en restart en gang i året så mye å si :)

 

3 timer Orthos vil jeg kalle 99% stabilt.Hadde en AMD Athlon 3700+ som feilet uklokket.Jeg klokket den opp til 2.8ghz og brukte den i 3mnd til spill og div.Hadde aldri noe ustabilitet.Men den feilet både OCCT og Prime etter 2-3 sek.

Lenke til kommentar

Sist gang jeg kjørte 3.2GHz (8x400) så gikk Orthos stabilt langt over 9 timer så vidt jeg husker. Tester nå på nytt for å verifisere. Bruker 1.34 Volt. Nå skal jeg se om den er stabil 24 timer på denne hastigheten. Dette er en fin hastighet på svært så moderat Volt.

 

Hvis dette holder mål så kan det virke som at rundt 3.4GHz kommer til å trenge nesten 1.5 Volt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Stabillitetstesting er kjedelig, og tar tid så har ikke kommet helt i mål med det enda, men jeg tror jeg kan komme til å bevise at man ikke skal stole for mye på batch/klokkeevne, eller i det minste at det ikke finnes regler uten unntak ut fra foreløpige resultater. Min er i alle fall av nyere dato, og slett ingen dårlig klokker.

 

Min C2D er i alle fall:

CPU: E6600

Batch: L644G240

Stepping: SL9ZL

Frekvens 4,032 Ghz

Spenning 1,6V (er vel ca 1,58 "ekte" volt)

Stabillitet: 1M SuperPi (kanskje også 2M? :!: )

Kjøling: Cuplex Pro vann

Kjøpt hos: Digital Impuls

HK: P5K Deluxe

 

Bilde 12,610 sekunder SuperPi @4,032Ghz

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-56388-1183849925_thumb.jpg

 

Skal komme tilbake med hva som er stabilt, så langt vet jeg bare at den er stabil med orginal luftkjøler ved 3,4Ghz og ca 1,4V. Har ikke kjørt noe tester med vann enda, men det ligger jo i kortene at det blir over 3,4Ghz i alle fall :) .

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...