Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med tråløst nett


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Idag tok jeg på meg oppgaven å innstallere tråløst nettverk på brodern sin PC.

Men så vil det ikke funke..

 

denne USB enheten:

http://www.ciao.co.uk/Philips_Wireless_USB...NU6500__6350721

skal jeg installere driver til, så skal jeg ganske enkelt kunne kople opp til det tilgjengelige, usikre tråløse nettet vårt. Etter jeg har lastet ned og installert driver ( http://www.driversdb.com/device.php?id=69151 ), finner jeg faktisk nettverket, å har 100% signal osv, men jeg kommer altså ikke på nett.. cmd/ipconfig viser ikke noe spesielt.

 

Har prøvd:

1. å restarte ruteren

2. Ta inn å ut USB enheten mange ganger av en eller annen grunn

3. Restarte PC-en et par ganger

4. Reinstallere driveren

 

Dette funket helt fint med CD når jeg installerte på min PC, men sjønner ikke hvorfor det ikke skal funke med driver som jeg laster ned ifra nettet?

 

Noen som har noen lure tips til hvordan jeg kan få ordnet dette?

 

På forhond, takk :)

Endret av Bilge^^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så samme USB enheten fungerte på din pc?

 

Men, får pcen tildelt IP? Får den kobla til det trådløse i det hele tatt eller kommer det noen feilmeldinger?

8567649[/snapback]

Jepp, samme USB enhet fungerte på min PC. Jeg fant ut at jeg ikke trengte tråløst, fordi den kabelen som går ifra ruteren, igjennom huset og opp på rommet mitt var bare å fikse igjen, fordi jeg hadde lært det på skolen:P

 

Rett etter jeg har installert driver, så finner Windows alle tilgjengelige tråløse nettverk. Så når jeg kjører phillips programmet(driveren), finner ikke windows noe lenger.

For meg virker det som om at noe krasjer eller no. ?

 

(btw, grunnen til at jeg ikke bruker samme CD er at jeg har mistet den)

Lenke til kommentar
Bruker du windows sin konfigurasjon for det trådløse eller philips sin? Bruker du philips sin vil ikke windows sin finne noe trådløse nei...

8567943[/snapback]

Nei stemmer. Ser ut som jeg har gjort noe feil her ja.. Prøvde akkurat å bare droppe phillips sin konfigurasjon å gjør det med Windows, men da fant jeg ingen USB enheter når jeg valgte "bruk usb flash enhet" under "installer et trådløst hjemmenettverk eller lite kontornettverk".

 

Huff.. det er ikke lett å ikke være verdensmester i trådløs konfigurasjon.. :(

Takker for hjelp så langt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...