Gå til innhold

Hvilket bilde er best?


hvilkent bilde er best?  

68 stemmer

  1. 1. hvilkent bilde er best?

    • Bilde 1
      4
    • Bilde 2
      2
    • Bilde 3
      5
    • Bilde 4
      37
    • Bilde 5
      0
    • Bilde 6
      2
    • Jeg bryr meg ikke. Jeg vil kun bruke stemmeretten min
      18


Anbefalte innlegg

r jo at andres verk bare er "standard" og dårlig fokusert, for mye refleksjoner, dårlig bakgrunn osv. Listen er lang, så jeg ville gjerne se hva du mener er et perfekt dråpebilde.

8580525[/snapback]

Mr. Olsen, blandt annet, har tatt noen dråpebilder som er i en helt annen liga enn hva du har prestert på disse. Jeg tror ikke man trenger å være verdensmester i fotografering for å se det :)

 

Altså, alle må begynne et sted. Jeg har selv tatt dråpebilder hvor alle har vært ute av fokus, med dårlige refleksjoner og dårlige bakgrunner. Derfor har jeg ikke lagt de ut på dette forumet. Jeg kritiserer ikke deg som fotograf direkte, jeg bare skjønner ikke poenget i alle dråpetrådene :p Beklager at denne diskusjonen havnet i din tråd. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
r jo at andres verk bare er "standard" og dårlig fokusert, for mye refleksjoner, dårlig bakgrunn osv. Listen er lang, så jeg ville gjerne se hva du mener er et perfekt dråpebilde.

8580525[/snapback]

Mr. Olsen, blandt annet, har tatt noen dråpebilder som er i en helt annen liga enn hva du har prestert på disse. Jeg tror ikke man trenger å være verdensmester i fotografering for å se det :)

 

Altså, alle må begynne et sted. Jeg har selv tatt dråpebilder hvor alle har vært ute av fokus, med dårlige refleksjoner og dårlige bakgrunner. Derfor har jeg ikke lagt de ut på dette forumet. Jeg kritiserer ikke deg som fotograf direkte, jeg bare skjønner ikke poenget i alle dråpetrådene :p Beklager at denne diskusjonen havnet i din tråd. :)

8580549[/snapback]

Fair enough, men jeg synes kanskje du burde tonet ned den kraftige kommenteringen av bilder, og kanskje klare å presse frem litt ordentlig konstruktiv kritikk, og ikke bare "øvelse gjør mester", og virke så mange tusen ganger bedre enn alle andre. Jeg kunne godt kommet med masse, masse, masse negativt om både dine og andres bilder, men istedet seg jeg det positive, roser for det, og gjør fotograf oppmerksom på hva som kan gjøres bedre til neste gang.

 

Men jeg forstod deg bedre nå.. :)

 

Uansett er det ikke riktig å diskutere dette her, så vi får heller ta det på PM. ;)

Lenke til kommentar
'Herre. Hvis man ikke tåler å høre kritikk kan man gå god for å legge opp bilder til vurdering. Jeg syns kritikken Matsi kommer med er helt grei. Deal with it.

8580592[/snapback]

Joda, greit det, jeg godtar kritikken hans, men litt mer beskrivelser av hva man kan gjøre bedre neste gang kunne gjort seg. La amatører være amatører, og hjelp oss heller opp av dritten, ikke press oss lenger ned.

 

For en amatør og nybegynner som meg, er det veldig lite motiverende å høre "dette var alt for standard, fokusering var dårlig, for mye lysrefleksjoner, alt for dårlig bakgrunn. Øvelse gjør mester". Hadde han heller forklart hva som kan gjøres annerledes for å få en bedre bakgrunn, mindre refleksjoner fra blitsen og bedre fokusering, kunne fotografen blitt mer erfaren, og fortere kommet ut av "opplæringsmodus", som jeg har hørt så mange kaller det her. :)

 

Red.: Feil med en smiley.

Endret av Gissan
Lenke til kommentar
r jo at andres verk bare er "standard" og dårlig fokusert, for mye refleksjoner, dårlig bakgrunn osv. Listen er lang, så jeg ville gjerne se hva du mener er et perfekt dråpebilde.

8580525[/snapback]

Mr. Olsen, blandt annet, har tatt noen dråpebilder som er i en helt annen liga enn hva du har prestert på disse. Jeg tror ikke man trenger å være verdensmester i fotografering for å se det :)

 

Altså, alle må begynne et sted. Jeg har selv tatt dråpebilder hvor alle har vært ute av fokus, med dårlige refleksjoner og dårlige bakgrunner. Derfor har jeg ikke lagt de ut på dette forumet. Jeg kritiserer ikke deg som fotograf direkte, jeg bare skjønner ikke poenget i alle dråpetrådene :p Beklager at denne diskusjonen havnet i din tråd. :)

8580549[/snapback]

Fair enough, men jeg synes kanskje du burde tonet ned den kraftige kommenteringen av bilder, og kanskje klare å presse frem litt ordentlig konstruktiv kritikk, og ikke bare "øvelse gjør mester", og virke så mange tusen ganger bedre enn alle andre. Jeg kunne godt kommet med masse, masse, masse negativt om både dine og andres bilder, men istedet seg jeg det positive, roser for det, og gjør fotograf oppmerksom på hva som kan gjøres bedre til neste gang.

 

Men jeg forstod deg bedre nå.. :)

 

Uansett er det ikke riktig å diskutere dette her, så vi får heller ta det på PM. ;)

8580574[/snapback]

Herregud. Er det deg eller noen som er stjålet nicket ditt og kommentert i Denne tråden Her slakter du jo et bilde som er 10 ganger bedre enn alle de "dråpe bildene" du har prestert å lage...

Endret av Cooj
Lenke til kommentar

Konkret hva jeg syns du kunne gjort bedre med bildene dine, er generelt bare å gjøre litt mer "research", finne ut hva du mener er bra/dårlig i dine bilder i forhold til noen du syns er kjempebra. Prøve deg mer frem, og eventuelt spørre i de trådene det er fine bilder.

 

Det virker som veldig mange her på forumet ser ett dråpebilde, liker det, løper til vasken og tar en hel haug med bilder som egentlig ikke er så spesielt bra (til sammenligning med noen som er veldig bra) og ber om konstruktiv kritikk. Og kritikken blir gjerne den samme i hver eneste tråd.

 

Jeg er selv amatør, og håper du heller ser på dette som motivasjon til å bli bedre, fremfor å bli trøkket ned i grøfta, for det er virkelig ikke intensjonen.

Lenke til kommentar
Vent, så noen _Har_ faktisk stjålet kontoen din og slaktet bilder i ditt navn...?

8580710[/snapback]

Etter hva jeg vet, har ikke jeg skrevet det der. Om det er flere innlegg som ikke er skrevet av meg, vet jeg ingenting om, men sjekker gjennom nå for å kartlegge hva som faktisk har skjedd.. Igjen, beklager, men dette er ikke tråden å diskutere det i. Jeg stemmer for å stenge tråden enten permanent eller midlertidig, for å få ryddet opp. Dette har gått mye lenger enn det skulle.

Lenke til kommentar
Jeg er selv amatør, og håper du heller ser på dette som motivasjon til å bli bedre, fremfor å bli trøkket ned i grøfta, for det er virkelig ikke intensjonen.

8580724[/snapback]

Selvfølgelig. Fikk bare det inntrykket isted, men jeg ser hva du vil fram til nå. :)

Lenke til kommentar
Er ikke det 3 gang du kommer med den unnskyldningen?

Merkelig at det skal skje deg så ofte...

8580721[/snapback]

Kanskje.. Mener å huske at det har skjedd ihvertfall en gang før, for veldig lenge siden.. Kan vel ikke gjøre annet enn å beklage, igjen.. Sånn er det når man glemmer å skru av "Husk meg" når man logger på andre pcer enn sin egen..

 

Så vidt jeg vet har fyren skrevet 4 innlegg før han logget av.. Håper ingen skade er skjedd, og det var selvfølgelig ikke meningen.

 

Nå rapporteres tråden for stenging. Hvis det er noe mer, send en PM.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...