ronny-andre Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 (endret) Jeg kjøpte meg en Golf 2 i fjor sommer i forbindelse med en jobb. Jeg betalte 19 lapper for den, og har kjørt snart et år uten problemer. Det vil si, nesten. Jeg hadde en lekkasje i kjølevæskerør, som er fikset. Det er eneste feilen jeg har hatt med den. Ellers går den fint og godt. Gode dekk både sommer og vinter (pigg). En veldig grei førstegangs-/ungdomsbil eller rett og slett en vinterbil. Det drypper litt olje av den, som det gjør av mange gamle biler. Dette kommer jeg til å fikse ganske snart. Ellers er det ikke noe annet enn overflaterust. Litt rust har kommet fram ved dører, men ellers ingenting. Dette går lett an å dekke over. Ellers kan jeg vel nevne at den har vært kjørt pent og fint, og overlevd mange turer Oslo/Halden (til og fra skole og jobb). Tidligere har den vært eid av en eldre kvinne som har holdt bilen veldig pen og ryddig, så inne i bilen ser den veldig strøken ut, utenom et par rifter i skinnet som dekker girspaken. Den har gått 225 000, og skal EU-godkjennes i november. Men jeg tenkte å EU-godkjenne den så fort jeg har mulighet (4 måneder før?). Motoren er en 1.6 liter GL. Med følger en grei basskasse, steroanlegg og fronthøytalere. Hvor mye tror dere at jeg kan få for bilen, sett at jeg selger den etter godkjenning? Slenger med et par bilder også jeg Litt dårlige bilder i og med at bilen er møkkete Endret 8. mai 2007 av ronny-andre
Skavold Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 På grensa til salgsannonse dette, men jeg ville ha prøvd å legge den ut for 25 tusen først, så får det heller være litt prutingsmonn på den
ronny-andre Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Skrevet 8. mai 2007 Ikke misforstå dette som en salgsannonse! Jeg selger ikke bilen, jeg er bare interessert i hvor mye den kan være verdt, eller hvor mye det går an å få for den. Takk OML, jeg ble glad når jeg hørte 25 000! Selv om jeg sikkert ikke hadde fått så mye for den, så er det høyere enn jeg selv ville prøvd å starte med. For greia er at den går veldig fint, og er en grei bil å kjøre. Og jeg syns den er verdt mer det høres ut som, ettersom den er så fin til å være 87-modell. Desverre trekker kilometerstanden ned
ostehøvel Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 ikke for å ødelegge stemninga.. men jeg vil tippe du får en 17-18 tusen for den men det er selvsagt mulig at du finner noen snille mennesker som gladelig gir 20 for den
Januar333 Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 25000 ikke for å være frekk men det er å drømme, heller 10000-15000 et sted.
acon Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 Hehe, 25000?!!! Se på denne bilen: VW Golf GL4 dørs 1987 modell 1.6 ez forgassermotor GTI/G60 interiør.. har ikke sett det i GTI biler..? ingen hull. Jadegrønn, ikke strøken men rimelig bra i lakken. 90-fangere, sorte Skjermbredere, sorte Hella originale grøftelys Blinklys foran, siden pluss baklykter er clear/chrome Sintlooklist Original grill Simons effektanlegg Audi look håndtak Stereo Alpine spiller med IPOD tilkobling Focal frontstt Alpine 6x9 Saga 4.kanals forsteker Europris subersub Biltema forsterker til supersuben Reprasjoner Understellebehandling i fjor Ny clutch og dynamo i fjor Begge lagrene bak er nye for to dager siden Toppakningen er byttet for to dager siden EU-ok for to dager siden KM-stand er ca 70.000. Det er garantert. Forrige eier var en eldre dame, bilen har ikke blitt vinterkjørt og stått i garasje. Hva er denne verdt? Bilde1 De mente den var verdt 15000, ikke en krone mer. Og min er kjørt MYE kortere enn din!! 72000km, garantert. Alt er i topp stand, følger med to sett 15" alufelger med gode dekk..
ronny-andre Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Skrevet 8. mai 2007 (endret) Jeg er enig. 25 000 kr er vel relativt umulig å få for den. Men jeg har sjekket litt rundt, og selv om bilen har kjørt mye, så ligger det vel på rundt 15 000 kroner. Dessuten tror jeg ikke det er hvor mye som er nytt og skiftet alt kommer an på. Greia er at jo når biler når en viss alder så ligger prisen rundt 5-25 000. Ihvertfall hvis man tar seg en titt rundt på 20 år gamle biler. Men acon: Jeg har doble frontlykter da, mye tøffere Hehe. Neida, spøk til side. Jeg er bare interessert i å vite hvor mye jeg kan forvente å kunne få for den. Bilen går jo faktisk veldig bra, og den har noen år igjen å leve. Men med tanke på at jeg studerer i Halden og har en jobb i Oslo, ville jeg se om det var verdt å beholde bilen i forhold til kollektivtrafikk. Dessuten er det jo ikke sikkert alle kjøpere vil ha en kul bil som har styling etc. For eksempel hvis den skal brukes som konebil eller vinterbil f.eks. Jeg vil jo uansett som alle andre, prøve å legge den ut med en høy, men realistisk, sum. Endret 8. mai 2007 av ronny-andre
Skavold Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 Det er alltids lov å prøve seg. Det er klart man kan finne gulltilbud her og der, med ekstremt lav kilometerstand, men 225 tusen km er ikke unormalt mye for en Golf fra 87. Er bilen helt strøken innvendig, og så godt som strøken utvendig har det mye å si. 25000 er kanskje litt drøyt, ja, men tenk om han finner en som faktisk er villig? Hvis ikke kan man bare senke prisen. Er ikke verre ...
acon Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 Jeg er enig. 25 000 kr er vel relativt umulig å få for den. Men jeg har sjekket litt rundt, og selv om bilen har kjørt mye, så ligger det vel på rundt 15 000 kroner. Dessuten tror jeg ikke det er hvor mye som er nytt og skiftet alt kommer an på. Greia er at jo når biler når en viss alder så ligger prisen rundt 5-25 000. Ihvertfall hvis man tar seg en titt rundt på 20 år gamle biler. Men acon: Jeg har doble frontlykter da, mye tøffere Hehe. Neida, spøk til side. Jeg er bare interessert i å vite hvor mye jeg kan forvente å kunne få for den. Bilen går jo faktisk veldig bra, og den har noen år igjen å leve. Men med tanke på at jeg studerer i Halden og har en jobb i Oslo, ville jeg se om det var verdt å beholde bilen i forhold til kollektivtrafikk. Dessuten er det jo ikke sikkert alle kjøpere vil ha en kul bil som har styling etc. For eksempel hvis den skal brukes som konebil eller vinterbil f.eks. Jeg vil jo uansett som alle andre, prøve å legge den ut med en høy, men realistisk, sum. 8564605[/snapback] Hehe, nei ikke så mye styling på min da Alt det utvendige utenom dørhåndtakene er orginalt på golf.. også listen over lyktene og lyktene, men jeg har alt originalt. Men når det er sagt så har jeg kun byttet det som jeg måtte. Slitte fangere ble byttet i nye 90fangere Lyktene med vann ble byttet til nye Hjulbuene tok jeg rusten, lakkerte opp med rustbeskyttelse og satt på skjermbreddere for å skjerme dn svarte kanten på lakken. Interiøret var ødlagt av katter, så jeg satt inn nytt interiør som ikke luktet Stereoen ble byttet i et som spiller greit, og med cd-spiller Eksosanlegget ble byttet da det var rusthull. Da valgte jeg effektanlegg. På VW forhandleren trodde de bilen var original. Eneste var hattehyllen, den mente de jeg burde skifte. Jeg tror du bør satse på en pris rundt 10000kr. Sett den ut til 13000. Da får du både du og kjøper riktig pris. Hva som er skiftet av slitedeler er viktig! For det gir jo en indikasjon på hva som kan komme til å ryke Og hva som med stor sannsynlighet ikke ryker.
acon Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 Det er alltids lov å prøve seg. Det er klart man kan finne gulltilbud her og der, med ekstremt lav kilometerstand, men 225 tusen km er ikke unormalt mye for en Golf fra 87. Er bilen helt strøken innvendig, og så godt som strøken utvendig har det mye å si. 25000 er kanskje litt drøyt, ja, men tenk om han finner en som faktisk er villig? Hvis ikke kan man bare senke prisen. Er ikke verre ... 8565060[/snapback] Ja strøken er viktig, veldig viktig. Legge ned noen timer i vaske både innvendig og utvendig. Gjerne polere. Men jeg hopper glatt over biler jeg mener er altfor høyt priset når jeg kikker på annonser. Det må være en viss fornuft. Legger han den ut til 25000 og den er ikke er verdt mer enn 10000, så tenker jeg sånn at han aldri vil finne seg i å gå ned 10.000 i pris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå