Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Irriterende ikoner på skrivebordet!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Fikk den bærbare datan min hjem fra reprasjon idag, men ikonene på skrivebordet er helt monga.

Legger ved et bilde av slik det ser ut.

Det som er problemet er at det er den blå fargen rundt alle ikonene og rundt teksten under ikonene. Og jeg har ikke peiling på hvordan jeg får bort den blå fargen rundt alle sammen, den er utrolig irriterende!

post-37587-1178555215_thumb.jpg

Endret av RedRocK
Videoannonse
Annonse
Skrevet

problemet vil kanskje la seg fikse hvis du trykker:

Start->kontrollpanel->System->avensert->settings(eller noe) under ytelse->juster for best utseende(eller lignende)

ellers kan du prøve:

Start->kontrollpanel->skjerm(el.)->husker ikke hva det het(appearance på eng xp)->velg windows xp style eller stil el.

Er ikke sikker på om det er akkurat dette som er problemet, men sannsynligvis...

Skrevet

Det fungerte ikke, men takk for at du kom med forslag.

Jeg har også merket at på skrivebordet og bakgrunnen jeg bruker der, blir utrolig dårlig og uklart. Har fått samme effekt som et bilde får når du har dratt det alt for stort i Photoshop (skurrete). Og dette skjer selv om jeg bruker bakgrunner som ligger som standar på windows fra før, og når jeg bruker bakgrunner som har vært helt strøkne før jeg fikk datan tilbake fra Datakjeden. Da snakker jeg om bilder på opp til 3000px, så er IKKE at de er for lav oppløslige!! :\

Skrevet

ang fargen bak teksten og ikoner så skal det være nok å aktivere skygger under ikoner på skrivebordet :)

det er en av de få tingene jeg ikke skrudde av før, men nå bryr jeg meg ikke om det lenger, for jeg har sluttet med ikoner på skrivebordet :D

Skrevet

Skrudde av skyggen også, men blir ikke bedre. Det som også er problemet, er at på skrivebordet (og kun på skrivebordet) blir bakgrunnene også helt dårlige. Jeg kan for eks. putte på en bakgrunn som følgte med datan, en HP bakgrunn som jeg brukte da jeg fikk maskinen. Men når jeg nå bruker denne blir den i dårlig oppløsning. HP logoen blir for eks. helt hakkete. Ikonene har også denne effekten, de blir rett og slett dårlige.

Skrevet

Første magefølelsen = feil oppløsning i forhold til native oppløsning for selve skjermen. Om Skjermen er best egnet til 1024*768 så bør også skjermkort driverene være satt til det sammen. Om skjermen har native resolution 1280*1024 så bør skjermkortet også settes til 1280*1024.

Høyreklikk ute på tomt område på desktop, velg properties, velg settings fane, Sett oppløsning til høyere.

Altenativt så høres det ut som om det ikke er lagt inn skjermkort drivere, evt feil skjermkort drivere.

Skrevet
Skrudde av skyggen også, men blir ikke bedre. Det som også er problemet, er at på skrivebordet (og kun på skrivebordet) blir bakgrunnene også helt dårlige. Jeg kan for eks. putte på en bakgrunn som følgte med datan, en HP bakgrunn som jeg brukte da jeg fikk maskinen. Men når jeg nå bruker denne blir den i dårlig oppløsning. HP logoen blir for eks. helt hakkete. Ikonene har også denne effekten, de blir rett og slett dårlige.

8578818[/snapback]

Jeg sa skru PÅ skyggene :)

prøv det, men det kan virke som om det er noe annet som er problemt ditt :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...