Gå til innhold

Riktig bruk av voks i håret (Renati)!?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Bruker Renati voksen for å fikse håret, men lurer på hva er egentlig den aller beste metoden.

 

Skal jeg ha voksen oppi tørt hår? Skal jeg dusje først, for å så ha voksen oppi håndkletørket hår? Hva er den beste framgangsmetoden for å få det til å se best ut? Vel og nevne at jeg har ikke akkurat så veldig kort hår. Og den skal bli lengre. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker selv Renati, jeg synes det funker best i litt fuktig hår, ikke alt for fuktig men sånn halveis mellom bløtt og tørt.

da bare tar jeg litt på fingra, varmer det opp ved å gnisse henda inntil hverandre vist du skjønner, så drar jeg det over i huet.

 

JEg har halvlangt hår og jeg synes det funker pheetT!

Lenke til kommentar

Jeg lar håret være litt vått, men rimelig tørt.

Så tar jeg knøttsmå doser på fire fingre (to fingre på hver hånd), og gnir de kjapt utover håret, og er bare såvidt inntil.

Repeterer dette er par ganger på sidene, og gjør det samme på toppen. Tar litt ekstra på utsatte steder.

Lenke til kommentar

Pass for det første på at du stenger lokket og aldri lar den stå åpen når du ikke bruker den. ;)

 

Min rutine med renati:

 

Henter opp en passe dose og varmer opp voksen i hendene, også mellom fingrene.

 

Gnir hendene sakte på overflaten av håret, for så bruke fingrene som en kam og fordele ut det jeg har mellom fingrene.

 

Arbeider mye med håret til voksen er gjevnt fordelt.

 

Varmer opp en ny ladning (i hovedsak bare på fingrene og ikke håndflaten) og tilfører mer voks der det trengs. Dette gjøres mange ganger med små mengder om gangen.

 

Nå arbeder jeg med håret til det oppnår den ønskede formen.

 

Voila!

Lenke til kommentar

Har i renatien i fønet/lufttørka hår. Synes det blir bedre hold i den da, men så har ikke jeg altfor langt hår og liker at det står litt "hit og dit" :)

Hvis jeg ønsker maks. hold sprayer jeg en dasj hårspray etter jeg har hatt i voksen. Da holder det seg på plass i hvert fall.

 

Må vel bare prøve seg fram og finne ut hva som funker best for sitt hår.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Har i renatien i fønet/lufttørka hår. Synes det blir bedre hold i den da, men så har ikke jeg altfor langt hår og liker at det står litt "hit og dit" :)

Hvis jeg ønsker maks. hold sprayer jeg en dasj hårspray etter jeg har hatt i voksen. Da holder det seg på plass i hvert fall.

 

Må vel bare prøve seg fram og finne ut hva som funker best for sitt hår.

8581669[/snapback]

 

Dette funker. :)

Lenke til kommentar
Har i renatien i fønet/lufttørka hår. Synes det blir bedre hold i den da, men så har ikke jeg altfor langt hår og liker at det står litt "hit og dit" :)

Hvis jeg ønsker maks. hold sprayer jeg en dasj hårspray etter jeg har hatt i voksen. Da holder det seg på plass i hvert fall.

 

Må vel bare prøve seg fram og finne ut hva som funker best for sitt hår.

8581669[/snapback]

 

Dette funker. :)

9627219[/snapback]

Hvilken hårspray kan jeg bruke? Gjerne en pris og hvor den kan bli kjøpt.. HASTER!! :p før 5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...