Muffinman Skrevet 26. desember 2002 Skrevet 26. desember 2002 Har investert i et par nye disker, men har litt problemer med ovennevnte. Den står i som eneste IDE-disk i et scsi-miljø, og brukes kun til lagringsplass. Den erstatter en 20.4 gb Quantum-disk, og problemene som beskrives opplevdes ikke med den. Saken er at jeg har lyst til å dele disken opp i partisjoner, mens i Partition Magic får jeg beskjed om at disken inneholder en eller flere partisjoner som ikke kan flyttes og at jeg derfor må bruke "operations-menyen". Disken inneholder ingen partisjoner, og ingen alternativer i den nevnte menyen kan velges. I diskbehandling i W2K og XP står disken som "dynamisk volum" selv om den er satt som primær master. I tillegg står det en gul trekant ved disken med utropstegn og teksten "I fare". Det er uproblematisk å opprette partisjoner med diskbehandlingen i Windows, men disse får fremdeles påskrift som dynamisk volum og "i fare." Noen som har litt kunnskap å dele som kan hjelpe?
Ar`Kritz Skrevet 26. desember 2002 Skrevet 26. desember 2002 Alt det gode begynner med FDisk. Begynn der, partisjoner og formatter, gå inn i windows og formatter som NTFS der.
Muffinman Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Skrevet 26. desember 2002 Kan det tenkes at det har noe med at disken er ATA-100 mens kontrolleren er ATA-33 og at noe muligens er feilkonfigurert i forbindelse med det?
Ar`Kritz Skrevet 26. desember 2002 Skrevet 26. desember 2002 Det skal ikke ha NOE som helst å si, og hvis HKet er litt nytt vil det være ATA100 uansett.
Muffinman Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Skrevet 26. desember 2002 Det skal ikke ha NOE som helst å si, og hvis HKet er litt nytt vil det være ATA100 uansett. Hovedkortet er ikke litt nytt, og IDE-kontrolleren ER ata-33. Derom hersker ingen tvil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå