Gå til innhold

Vampire: Masquerade: Bloodlines Generel Diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Bitex: Hvor er det mulig å skaffe bøkene som omhandler verdenen til White Wolf? Høres ut som tøft lestestoff.

8575887[/snapback]

Jeg husker man kunne får dem hos Avalon her i Norge tidligere, men jeg tror de er temmelig utsplgt nå. Ellers har de en god del på amazone.uk

VtM

Søren, nå fikk jeg lyst til å ta fram spillet igjen jeg og :p Men jeg har jo ikke tid til å begynne på et nytt spill nå! grr..

Ja, til dere som nevner bugs og mangler/irritasjonsmomenter i spillet. Ja det er det. Men dette er et av de spillene som jeg tåler endel mangler i for det som ER bra er så inn i helsikes bra! Syns jeg da :) Det som trekker det opp mest i mine øyne er atmosfæren, mange artige/kule npc'er, bra voice-acting og selve konseptet. Jeg har vært hekta på VtM siden jeg spilte demoen av VtM:Redemption for noen år tilbake, og med Bloodlines greide Troika å lage en verdig oppfølger. Bare så synd at de gikk konk så de ikke fikk fulgt opp med patcher, mods etc. En tilleggs pakke hadde vært moro :)

Endret av GerdElise
Skrevet

Jeg har dødsmange Vampire the Masquerade 3rd edition bøker som ikke blir brukt lengre dessverre :cry:

Med mindre plass i ny leilighet må jeg nesten kvitte meg med noe...

Skrevet

De har alle bøkene på Outland (www.outland.no) f.eks.

Det er 4 store samlebøker som samler alle klanbøkene fra nåtiden i 4 kjempetjukke bøker (over 1000 sider hver). De skal kunne bestilles fra bokhandler som har fantasybøker. Outland kan nok ordne hvis de ikke har inne. Nettbutikken er langt fra komplett innhold i butikken.

Skrevet (endret)

RPG-bøkene er vel ganske useless om man ikke spiller spillet i real life med ei gruppe folk?

Regner med det bare er setups og historier som en dungeon master skal kunne spinne videre på, og masse regler og greier. Har sett massevis på Outland, de er jo store og pene, men.

Clan novellene baserer seg stort sett på en hovedperson i hver enkelt klan. Også er det kommet masse 3-binds serier som f.eks. Shards (lasombra).

Endret av Bitex
Skrevet (endret)
RPG-bøkene er vel ganske useless om man ikke spiller spillet i real life med ei gruppe folk?

Regner med det bare er setups og historier som en dungeon master skal kunne spinne videre på, og masse regler og greier. Har sett massevis på Outland, de er jo store og pene, men.

Clan novellene baserer seg stort sett på en hovedperson i hver enkelt klan. Også er det kommet masse 3-binds serier som f.eks. Shards (lasombra).

8581651[/snapback]

egentlig ikke, vel til en viss grad, men de inneholder mye historier og hinting. spesiellt om du tar med "in-character" supplements som The book of Nod, Revelations of the dark mother o.s.v... disse er skrevet som faktiske tekster som kan bli funnet av spillere.. :) Can-novels serien (iallefall den første) belyser omtrent ingenting med mindre du har ganske ganske god kjennskap til bakgrunnen for alt i forkant. :)

Endret av MrLee
Skrevet

Da var spillet installert på nytt og patcha til 1.2 og lagd en Malkavian. med mye doge og witt.

så får vi ser hvordan det går når jeg kommer til det jævla stedet jeg satt meg fast sist.

det rare er at når jeg runna spillet de første gangene satt jeg meg ikke fast der.

Skrevet

har gjort varulv blod saken nå, samtidig tok jeg å redda hun thinblood dama. digger de oppdragene der, snike seg rundt å hacke pc'r og finne koder osv

Skrevet (endret)
har gjort varulv blod saken nå, samtidig tok jeg å redda hun thinblood dama. digger de oppdragene der, snike seg rundt å hacke pc'r og finne koder osv

8594976[/snapback]

Helt enig. Jeg liker så absolutt første halvdel av spillet best. Jeg trives bedre med alle disse 'små oppdragene' som innebærer masse hacking og sniking, prating/rollespill og litt hjernebry ved siden av fightingen enn all hack and slashen som er på slutten av det.

Endret av GerdElise
Skrevet

jepp, blir litt my action egentlig, Santa Monica er helt klart det beste steded it spillet så kommer Downtown, resten av spillet er bare slåssing, spesielt Holywood.

Skrevet

Jeg liker andre delen, spesielt med min Toreador. Celerity lvl. 5 og skytevåpen er en herlig kombinasjon.

Liker humoren til utviklerne. Prøvde ut de forskjellige klanene i sted, og brukte konsollen for å få masse XP slik at jeg kunne teste disiplinene, men ingen lurer gamle Jack... :ph34r:

vampire2007051200305265yq1.th.jpg vampire2007051200310240cu9.th.jpg

Skrevet

ahrg, har er kjip bug som jeg ikke hadde sist jeg spillte og det er at knapper og slik henger seg, er ofte jeg forsetter forover selv etter jeg slipper W

Skrevet

har runnet det som brujah og toreador nå. hvilken clan burde min neste være, og hva slags skills burde jeg velge mens jeg levler for å få mest mulig ut av spillet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...