Gå til innhold

Er det stor forskjell i spill-ytelsen?


Anbefalte innlegg

Er det stor forskjell på disse to PCene? Zepto 6314W og Toshiba A100-830

 

Begge konfigurert med T7200 og 2 Gb ram. Zeptoen får desverre kun 60 Gb HD mens Toshibaen har 120 Gb.

 

Forskjellen blir da skjermkortene: 7600/512 Mb hos Zeptoen mot X1600/256Mb hos Toshibaen.

 

Pris-forskjellen: Zeptoen havner 1300 kroner høyere en Toshibaen. Vil da helst slippe de ekstra utgiftene. Men er villig til å betale om x1600/256mb er dårligere i spill en go7600 og om x1600 ikke støtter linux. Dessuten synes jeg at Zeptoen har et mye lekrere design.

 

PCen skal brukes til spill og til å ha med på skolen. Har derfor funnet ut at jeg ikke skal ha en 17". Pcen skal også være kompitabel med Linux og Vista når jeg finner ut at jeg skal ha det.

 

Kom gjerne med forslag

 

Krav:

 

PCen skal kunne kjøre Linux er derfor litt usikker på x1600 siden en kamerat hadde problemer med linux-kjøring med et ATI-kort.

 

mindre en 17"

 

ikke noe dårligere skjermkort en go7600/x1600(om den støtter Linux(sikkert noen som vet det?))

 

helst under 11 000,-

 

Helst C2D T7200

 

Helst 2 Gb oppgraderer selvsagt selv om det ikke følger med.

 

Operativsystem behøver ikke å følge med.

 

Gjerne grei batteri tid.

 

Har også sett på multinote Hel 80, den har bedre oppløsning, men et 7600/256Mb. Er desverre ikke sikker på hvor mye det ekstra minnet på skjermkortet har å si :( må vel være noen som vet dette?

 

På forhånd takk for hjelp :D

 

Hilsen Daniel

Endret av Dhack
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, A100-830, har ati x1600 256 MB, ikke 128 som du sier. Har selv denne modellen og er kjempefornøyd. Disse 2 maskinene yter på det gjevne, jeg har overklokket min littegrann så min yter nå bedre enn 6314W...

 

EDIT: HEL80 yter dårligst av alle i spill...

Endret av Blablaa
Lenke til kommentar

Oisann.... så at det hadde smuget seg inn en skrive leif der :p hehe

 

Ingen som har noen "konkurenter" til de maskinene jeg har listet opp??

 

Forresten: Er det noen som vet om det er 1x1Gb minnebrikke eller 2x512Mb i Toshibaen?

Endret av Dhack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...