Gå til innhold

Hører du på Gammel Musikk?


torboe

Anbefalte innlegg

Jeg hører om dagen kun på musikk fra 50-60 og 70-80 tallet. Mest pga at mest parten av musikken som blir lagd nå om dagen er meget dårlig (etter min mening).

Men også fordi den musikken som ble lagd før i tiden virkelig rører noe i en.

 

Til dere andre som hører denne slags musikk: Hvorfor gjør dere det? Og hva syns dere om musikk som blir laget nå? Det er selfølgelig noe bra musikk nå også, men jeg føler at det blir det samme om og om igjen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mest pga at mest parten av musikken som blir lagd nå om dagen er meget dårlig (etter min mening).
Det er nok fordi du ikke har hørt så mye ny musikk, fordi den er tatt noen skritt videre.
Men også fordiden musikken som ble lagd før i tiden virkelig rører noe i en.
Psykedelisk rock og sånn bare. det lages det ikke alformye av nålenger
Til dere andre som hører denne slags musikk: Hvorfor gjør dere det? Og hva syns dere om musikk som blir laget nå?
Det er mye bra, som har utviklet seg, men da snakker jeg ikke om HipHop eller noe. Ny musikk er så mye, så kanske du bare tenker på ny musikk som en sjanger
Det er selfølgelig noe bra musikk nå også, men jeg føler at det blir det samme om og om igjen..
Hvilken musikk er det du mener da? nå lages det mere musikk en noensinne, og mye mer forskjellig musikk.
Lenke til kommentar

Om det kan kalles gammel musikk så hører jeg mye på 70 og 80 tallets metal/rock band selv om mangen av bandene fortsatt lager musikk den dag i dag men syntes det sjangeren har forandret seg veldig no. Band som: Iron Maiden, W.A.S.P., Twisted Sisters, AC/DC, Joan Jock, Thiny Lizzy, Queen for å nevne noen syntes jeg har / hadde veldig fengene låter som en skjeldent hører den dag i dag.

Lenke til kommentar

humhum... gammel musikk..

meste av det jeg hører på er fra 50,60,70,80, 90 tallet+ det nye maiden da selvsagt :)

går mye i Iron maiden, judas priest, W.A.S.P, Led zeppelin, UFO, Guns n roses (den originale greia), Rolling stones, The beatles og en ac/dc sang i ny og ne skader heller ikke :innocent:

 

EDIT: holdt på å glemme Jethro tull! :love: genial musikk!

Endret av Sokkhove
Lenke til kommentar

Ja jøss, jeg hører på alt som er av musikk, fra 30-tallet til dagens musikk.

Selv om det viktigste bandet i livet mitt er Led Zeppelin betyr ikke det at jeg ikke hører på annet, det hadde bare vært dumt.

 

Som sagt, alt fra gammelblues til rap rører sansene mine, selv om billboard lista/VG-lista er ganske på trynet..

 

Jimmy Page er fremdeles gud da. :p

Lenke til kommentar
Hører mye ny rock som egentlig er veldig bra, bare at du har hørt det før fra utallige andre band før dem.

Clutch derimot er en favoritt, høres ikke ut som alle andre.

8551134[/snapback]

 

Skal se om jeg får tak i noen av sangene deres :) Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Selv hører jeg mye på 70- og 80-talls musikk. Jeg liker også den veldig godt, men det lages bra musikk i dag og :) du får enten prøve å utvide musikksmaken din eller undersøke litt bedre ;P lykke til

8551656[/snapback]

 

Skal prøve det, selv om jeg er ganske fornøyd med den musikken jeg hører på nå.. Har sett Vg lista et par ganger.. Jeg skjønner nesten ikke at de kan kalle det musikk. Har dere hørt Lene Alexandras "store hit" da? Gurimalla..

Lenke til kommentar

De fleste stivner i musikksmaken sin ganske tidlig, og vil deretter avfeie hovedtyngden av "ny" musikk som søppel. Slik er det bare.

 

Selv har jeg passert 30, og hører mye på "gammel" musikk. F.eks. samler jeg på David Bowie-utgivelser, og mener at syttitallet var et finfint musikalsk tiår. Likevel hører jeg på mye ny musikk, og mener selv at musikksmaken min er rimelig fleksibel og omfattende. Til og med mye på MTV går ned på høykant (noe mange vel vil si er et uttrykk for dårlig smak, hehe).

 

Jeg tror faktisk at platesamlinga mi har et fint utvalg av plater både fra seksti-, sytti-, åtti- og nittitallet, samt musikk fra 2000 og utover (nullnull-tallet?), noe som egentlig burde være naturlig. Jeg har nemlig ingen tro på at det ikke lenger blir laget god musikk :)

 

En annen faktor er at ettertiden har destillert f.eks. femti- og sekstitallet, sånn at all dritten som ble utgitt på den tiden ikke lenger huskes. Vi sitter igjen med klassikerne fra gamle dager, mens dagens scene fortsatt er levende og under utvikling. Gå noen tiår fram i tid, og bare det beste fra nåtiden vil bli husket, noe som vil stille dagens musikk i et totalt sett bedre lys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...