sebastiane Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Overskriften sier nesten alt. Har dere noen tips til meg?
nets Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Jeg vil si spille mye mot de som er bedre enn deg! Først må du lære deg basic taktikket ol. (bruk google) og når du kan det grunnleggende begynner du å spille mot folk på et nivå høyere enn deg. I denne prosessen er det ikke meninga at du alltid skal vinne, men lære av hvordan proffene spiller - og bli vant til å spille mot de.
sebastiane Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Skrevet 5. mai 2007 Ja, har spilt mot en som er dobbelt så god som meg i rating, og har vunnet kun en gang, 1 remis og resten tap! Har lært mye av det. Er det noen mye raskere metoder?
ttt Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Chessmaster er ein fin måte å lære seg sjakk på. Det følgjer med ein god opplæringsdel som tek for seg ulike taktikkar og alt anna du vil trenge. I tillegg til at du kan spele så mykje sjakk du bare ønskjer. Dessverre er det ingen rask og enkel måte å bli god på. Det gjeld bare å øve.
sebastiane Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Skrevet 5. mai 2007 Ja, men jeg er ute etter noe som er billig også, og Chessmaster koster penger. Noen billige metoder?
Bruktbilen Skrevet 5. mai 2007 Skrevet 5. mai 2007 Spill mye på nettet, finnes en del forskjellige typer hvis du googler.
sebastiane Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Skrevet 5. mai 2007 Jeg spiller en del på FICS. Er gratis, men kjedelig...
TheMaister Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Prøv å lån deg et par gode sjakkbøker =) Mye å lære der.
Prusk Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 Simen Agdestein har blitt observert flere ganger på www.start.no sine sjakksider.
Kasparov Skrevet 9. mai 2007 Skrevet 9. mai 2007 Spill med lang tid, prøv å forstå din plan så vel som motstanderens, og analyser partiet ditt etterpå!!! Å spille med kort tid er ikke like bra trening som å spille med lang tid.
Kasparov Skrevet 9. mai 2007 Skrevet 9. mai 2007 Jeg anbefaler "chess openings for black explained", og "chess openings for white explained" som åpningsbøker. Ellers er "the art of planning in chess, move by move" en veldig bra bok om strategi. Jeg utviklet posisjonsforståelsen min skikkelig når jeg leste den. Hvis du skal spille på internett anbefaler jeg ICC eller playchess. Start.no har små, grønne, stygge brett og er ikke noe jeg vil anbefale..
sebastiane Skrevet 21. april 2009 Forfatter Skrevet 21. april 2009 Jeg anbefaler "chess openings for black explained", og "chess openings for white explained" som åpningsbøker. Ellers er "the art of planning in chess, move by move" en veldig bra bok om strategi. Jeg utviklet posisjonsforståelsen min skikkelig når jeg leste den. Hvis du skal spille på internett anbefaler jeg ICC eller playchess. Start.no har små, grønne, stygge brett og er ikke noe jeg vil anbefale.. Hehe. Fått meg ICC nå, og det hjelper. Har også Deep Fritz 11 Men fremgangen er ikke så god
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå