Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Signalkabel mellom spiller og forsterker ikke sub.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okey her er mitt lille problem:

Jeg har en spiller (Kenwood KDC-W5137)

Har også en 4-kanals forsterker (Lightning Audio Bolt B300.4) som skal drive frontsystem fra infinity to basselementer på 6.5" og to diskanter via delefilter selvfølgelig. Koblingen fra forsterker og ut til høytallere er inget problem. Men hva skal jeg bruke mellom spiller og forsterker?

Spiller har kun phono utgang til subwoofer. Utgangene til de høytalerne forsterker'n skal drive, altså alt annet enn subwoofer er det ikke phono(RCA) utgang til. De går via no ISO greier med + og - til hver eneste høyttaler. Forsterkeren har kun phono(RCA) inngang til disse høytalerne (FL, RL, FR, RR). Så hva må her gjøres ? :) hvilken overgang er det jeg må ha eller lage selv?:)

mvh Øystein Øihusom

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flip-Down Detachable Faceplate. 14 Segment FL Display. Rotary Encoder & Control Knob. Maximum Output Power: 50Wx4. 1 Preout, AUX Input. System Q, Bass Boost, Low Pass Filter. MP3/WMA/AAC Files Playback. 24bit D/A Converter, Supreme. Dual External Media Control capability. Apple iPod Interface Ready (KCA-iP500). Bluetooth Hands-free Ready (KCA-BT100)

Så den spilleren skal ha 1 pre out, og ingen ren rca sub utgang, men mulighet til å bruke rca utgangen som sub utgang med det innebygde "low pass" filteret ;)

Skrevet

ble sikkert litt utydelig det jeg skrev. skal ikke ha subb. skal koble til 4 vanlige høyttalere pluss diskanter til B300.4 forsterkern. Så hvordan får jeg kopla forsterkern til spiller'n? :) står i manualen at den phono utgangen kun er for subwoofer....

Skrevet

Da vet jeg ikke, står i infoen jeg fant, at den har 1STK pre out, og den skal da brukes til forsterker... Men hvis det står i manualen at den KUN er til sub, så ville jeg levert tilbake driten, og forlangt å få noe som kan brukes... Hva skal man med en spiller med kun sub utgang?

Jeg tror den rca utgangen som er der fint kan brukes, men men.....

Skrevet
ble sikkert litt utydelig det jeg skrev. skal ikke ha subb. skal koble til 4 vanlige høyttalere pluss diskanter til B300.4 forsterkern. Så hvordan får jeg kopla forsterkern til spiller'n? :) står i manualen at den phono utgangen kun er for subwoofer....

8547658[/snapback]

Les manualen en gang til. Du KAN bruke den til sub men MÅ ikke!

Føler meg rimelig sikker på det.

Skrevet

tok en nøye titt i manualen nå. Utgangen kan kun bytte mellom subwoofer og rear output. ikkeno front. men det kanskje samme signal som blir sendt til rear som front? slik att det ikke blir noe dårligere lyd selv om jeg kun får ut "rear" lyd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...