Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Musikk og naboklaging


Undik

Anbefalte innlegg

Naboen klager så fælt og hisser seg opp pga. At jeg og en kompis spiller musikk mens vi jobber i garasjen. Klokken er c.a. 1700 og det er ikke så veldig høyt på

Han holder selv på å jobbe i huset sitt og sager og hamrer. Han sier vi ikke har lov til å spille musikk hvis han ikke vil det, og vi lurte på hvordan lovligheten rundt dette egentlig er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer helt ann på hvor dere bor. Dersom det er et privat hus som ikke er "sammenhengende" med et annet, så tror jeg netsen bare det går på sunn fornuft hvor høyt dere har det.

 

Er det rekkehus/blokk er det noe helt annet. De har som regel en regel som sier at det skal være stille etter 10-11-tiden, varierende av stedet du bor på.

Lenke til kommentar
Vi bor i en enebolig, og han bor i en annen enebolig. Det er c.a. 30 m. Mellom husene. Han er eneste nabo i nærheten som hører oss. Finnes det noe vi kan henvise til i denne saken?

8543053[/snapback]

Naboloven (Granneloven) sin §2 har bestemmelser for hva som er tillatt. Det er snakk om en konkret vurdering basert på urimelighet og unødvendighet.

 

Jeg kan aldri tenke meg at moderat høy musikk klokken 17 fra en enebolig kan være i nærheten av å overstige tålegrensen for hva man må tåle i et boligfelt.

 

Muligens finnes det noen kommunale støyforskrifter som kan være aktuelle i sammenhengen, sjekk kommunens nettsider eller ta en rask telefon til kommunen.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

Bor ikke i bolig felt, som sagt så er han eneste naboen i nærheten, såvidt vi ser neste nabo. ( Osterøy :p )

 

Kan også nenve at vi har hatt endel uenigheter med han tidligere, og han prøver så godt han kan å vere en drittsekk når han har muligheten.

 

Grunnen til at vi lurte var at han kom med litt trussler.

 

" Dere må bare passe dere! ; Dette er siste advarsel! ( Selv om vi ikke har fått noen før ) "

 

Så vi tenkte vi skulle sjekke hvordan loven var.

Normalt er vel rolig\stille i rundt 11 tiden ?

 

Kan ve også nevne at han har ingen unger eller noe sånt, han bor alene i huset sitt.

 

Prøvde å ringe politi kontoret, men det var ingen som svarte :(

 

Får vel prøve å ringe di i kontor tiden så vi får et skikkelig svar.

Lenke til kommentar

Bor i blokk, og vi har 11 som regel. Får ikke øve bass etter 11, men hender jeg har rolig musikk. Jeg får ha fest en gang i blandt osv, forrige gang holdt vi på til 4 på natta og naboene syns det er ok, selvom jeg har masse naboer, så han burde bli litt mer hyggelig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...