Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Får ikke logget på router - mangler passord


Anbefalte innlegg

Jeg må logge på routeren min for å få åpnet en port, men jeg har ikke passordet.

Jeg har lest en del om det på nettet, og default-passordet er 1234 og brukernavn er admin, men det fungerer ikke hos meg. Er det noen som vet hvordan jeg kan få tak i brukernavn og passord?

 

Jeg har forresten en ZyXeL Prestige HW-T3 router, hvis det er til noe hjelp.

Endret av dynamic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bkk har på noen rutere åpnet alle porter mot intern ip 192.168.0.30 (DMZ)

 

Les her:

 

http://www.smartehjem.no/Bredband/teknisk.htm#faq2

 

***klipp & lim

Jeg vil sette opp egen router for å åpne porter.

Noen kunder ønsker å åpne porter i vår router. Denne routeren er sperret for endring jfr våre vilkår. Siden den er sperret for endring, har vi aktivert noe som kalles for DMZ i alle våre routere. DMZ er kort fortalt en spesiell IP adresse hvor alle porter er åpnet for. Bruker du denne IP adressen på din egen router, vil all trafikk inn til deg være helt åpen og du kan styre portåpninger selv på din egen router.

En veiledning for hvordan du gjør dette finner du her. Merk at veiledningen kun vises i Internet Explorer og FireFox.

 

Dersom du ikke vil sette opp egen router, kan du sette din maskin med DMZ IP adresse. Obs! Dette gjør at din datamaskin ikke er beskyttet av brannmuren i vår router og er dermed ekstremt eksponert for datainbrudd og virus. Vi anbefaler sterkt at du innstallerer en personlig brannmur, f.eks Norman Internet Security som er inkludert i ditt abonnement eller f.eks WindowsXP sin innebygde brannmur.

En veiledning for hvordan du gjør dette finner du her.

 

BKK Bredbånd er ikke ansvarlig for eventuelle problemer med din datamskin som måtte oppstå.

 

Hvorfor er routeren sperret for endring?

 

Siden BKK Bredbånd benytter 1 statisk IP adresse pr kunde, er denne IP adressen forhåndprogrammert inn på den routeren du har mottat. Feilkonfigurering av routeren, med f.eks feil IP adresse, vil medføre IP konflikter i vårt nett og tap av linjer for andre kunder. Av den grunn, kan vi ikke tillate endringer som kan medføre kaos i vårt nett. Vi har derfor aktivert DMZ, for at våre kunder skal allikevel ha mulighet til å åpne porter selv.

 

Server informasjon

Inngående epost server (POP3): smartmail.hjemme.no

Utgående epost server (SMTP): smartmail.hjemme.no

DNS servere: 62.97.193.3 og 62.97.193.53

News server: news.bkkb.no

FTP server for hjemmesider: ftp://www.hjemme.no

 

IP informasjon

Alle våre routere er programmert til å dele ut IP adresser i 192.168.80.x serien.

Router informasjon:

IP range: 192.168.80.2 til 192.168.80.254

DHCP scope: 192.168.80.100 til 192.168.80.200

DMZ IP: 192.168.80.80

Subnett maske: 255.255.255.0

Gateway: 192.168.80.1

DNS Servere: 62.97.193.3 og 62.97.193.53

Obs: Kunder som har fått tildelt routere før 01.02.2005, har en annen IP range og DMZ adresse. Disse er som følger:

 

IP range: 192.168.0.2til 192.168.0.254

DHCP Scope: 192.168.0.33 til 192.168.0.99

DMZ IP: 192.168.0.30

Subnett maske: 255.255.255.0

Gateway: 192.168.0.1

DNS servere: 62.97.193.3 og 62.97.193.53

Alle våre routere er programmert med 1 offisiell IP adresse. Merk at denne IP adressen kan forandres dersom BKK Bredbånd velger å endre sine produkter eller teknologi. Endringer som berører alle våre kunder vil bli annonsert på denne siden.

Endret av Karamell
Lenke til kommentar

Er default passordet 1234 til din router, eller har du hørt det generelt er det?

Har hatt flere routere hvor default var 0000 i allefall. Verd et forsøk :)

 

Hvis ikke skulle vel en mail til Zyxel gå ann for å se om de kan gi deg default passordet. Lykke til

Lenke til kommentar

Default passordet står i manualen til routeren.

Hvis det ikke funker kan du resette routeren (stikke nål inn i et høl i den), og da skal default brukernavn og passord funke.

 

edit: Jeg kan bekrefte at default brukernavn er admin, og passord er 1234.

By default the username is admin, and the password is 1234.

TOPP side 7: http://www.zyxel.com/DownloadLibary_ShortN...60HW-T3_3.4.pdf

Enda en kilde: http://www.portforward.com/english/routers...-T3/default.htm

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...