Gå til innhold

Nextgentel og fasttelefon avgift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg bestilte mitt bredbånd fra NGT for 2 år siden så måtte man betale 60,- ekstra for å ikke ha fasttelefon. Dette gjalt kun for de laveste hastigetene, mens de 2 høyeste så slapp man dette.

Har NGT gått bort i fra dette? Må man uansett hastighet betale for å ikke ha fasttelefon i dag?

For jeg leste litt igjennom på sidene deres, og når står det kun at man må betale for å ikke ha fasttelefon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Min mor betaler vertfall den ekstra avgiften, og vi har ADSL2 uten fast telefon hos NGT.

Endret av Nets
Skrevet

De ekstra 60 kr man betaler i månden er linjeleie. Dette slipper man hvis man har fasttelefon fra før da i de fleste tilfeller er inkludert i fasttelefon abonementet.

Dette er en avgift brebandsleverandør må betale til telenor, og vil komme i tillegg hos alle leverandører. De fleste skyver denne avgiften over til kunden.

Skrevet

Det er monopol-avgiften til telenor dette, jeg synes man burde opplyse bedre om den reelle prisen til kunden. Særlig siden Bredbånd for de fleste nå er primærbruk av kobberet, og ikke lenger i tilleg til fasttelefon.

Konkurransetilsynet burde pålegge alle å opplyse om totalpris inkludert denne avgiften.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...