Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dating: Bør gutter spandere på jenter?

Synes du gutten skal spandere på jenta ved date?  

283 stemmer

1. 1. Synes du gutten skal spandere på jenta ved date?

• Ja, gutten skal spandere ALT
      67
    • Nei, de betaler hver for seg
      111
    • Whatever. Jeg vil stemme
      105

Anbefalte innlegg

Skrevet
snip

8532332[/snapback]

snip

8532362[/snapback]

snip

8532434[/snapback]

Er det ikke lettere å spøre jenta som du skal på date med om hun liker å bli spandert på eller gjerne vil betale selv ? Tenk på deg selv, sett deg inn i hennes situasjon, kan da umulig være vansklig

8532567[/snapback]

Jo det blir jævlig vanskelig for jenta, for hu har da som regel lyst til å ytre våres ønsker, hvis jeg f.eks vil at man skal betale hver for seg vil kanskje hun si det, men hu veit kanskje ikke hva jeg mener om det. Og hvis hun er typen til å bare bli spandert på, og hu spør meg igjen om hva jeg mener om det, og jeg sier at jeg synes deling er likt, blir det kanskje en krangel om det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Helt riktig! Du forklarer det godt fra et naturvitenskapelig perspektiv.

Vi kvinner går inn i et forhold først og fremst for å få trygghet. Kan ikke mannen gi oss økonomisk trygghet, finner vi bare en annen. Gutta kjemper om jentene også i vår rase, ikke bare blant dyrene.

Pene jenter velger menn med penger og makt. At de som oftest sier at det ikke er slik, er bullshit. Menn velger jenter etter utseendet først og fremst. At de sier at det ikke er slik, er også bullshit.

I dag forsøker visse idealister å gjøre det til en "sannhet" at det er like bra å være fattig som rik, feit som slank, stygg som pen osv. Slik vil det aldri bli.

Konkurranse. Survival of the fittest? Got it? Hvis menn ikke evner/gidder å betale kan de bare glemme de mest attraktive kvinnene. Reproduksjoneevnene deres står i fare.

Endret av Sherra
Skrevet
Helt riktig! Du forklarer det godt fra et naturvitenskapelig perspektiv.

Vi kvinner går inn i et forhold først og fremst for å få trygghet. Kan ikke mannen gi oss økonomisk trygghet, finner vi bare en annen. Gutta kjemper om jentene også i vår rase, ikke bare blant dyrene.

Pene jenter velger menn med penger og makt. At de som oftest sier at det ikke er slik, er bullshit. Menn velger jenter etter utseendet først og fremst. At de sier at det ikke er slik, er også bullshit.

I dag forsøker visse idealister å gjøre det til en "sannhet" at det er like bra å være fattig som rik, feit som slank, stygg som pen osv. Slik vil det aldri bli.

Konkurranse. Survival of the fittest? Got it? Hvis menn ikke evner/gidder å betale kan de bare glemme de mest attraktive kvinnene. Reproduksjoneevnene deres står i fare.

8881646[/snapback]

Hæ? Håper og tror ikke gjennomsnittet av jenter er så overfladiske at de ikke er villige til å være sammen med en type hvis han ikke kan forsørge begge økonomisk. Da er det på tide å ta en liten "reality check". Det er også mange andre områder mannen kan gi trygghet på enn kun økonomisk.

Det at rike menn foretrekkes framfor menn med mer normal inntekt er ikke bare fordi de har mer penger. Rike/mektige menn har ofte mange av kvalitetene kvinner ser etter. De har høy status, selvtillit, respekt fra andre(de opptrer som "flokkledere") osv. Kan en mann med normal lønn innta disse egenskapene samtidig som han ikke framstår som gjerrig(forskjell på å betale på hver "date" og å være gjerrig) mener jeg han har nesten like god sjans på de mest attraktive damene.

Det går ikke an å bestemme om man skal bli tiltrukket av noen og generell income hos en mann er ikke en egenskap evolusjonen (vi er alle huleboere på dette "tiltrekningsstadiet") har "lært" kvinner at er lurt å ta i betraktning når de ser etter en mann. Jeg kan dog være enig i at rikdom indirekte utstråler andre egenskaper kvinner er på jakt etter. :)

@rezonatix3: Du bør kanskje forkorte og forenkle posten litt sånn at den gjennomsnittlige forumbruker orker/gidder/klarer å lese den.

Skrevet

Jeg skal ikke påberope meg noen natur- eller samfunnsvitenskaplig kompetanse (i hvert fall ikke enda), men jeg tror jeg har rett når jeg sier at rezonatix3 fokuserer for mye på gener og for lite på samfunn. Det er et samspill mellom gener og samfunn, vi er ikke maskiner, vi er produkter av våre gener, vår oppdragelse, våre inntrykk, vår kulturelle og økonomiske bakgrunn osv. Genene er viktig, men ikke altoverskyggende. I et samfunn hvor kvinner arbeider og kan forsørge seg selv og hvor kvinner og menn er "likestilt" så vil forsørgeregenskaper hos mannen bli nedprioritert hos kvinnen til fordel for andre egenskaper. Hvordan samfunnet er påvirker hvordan egenskaper i genene våre slår ut. Selv om voldtekt er positivt for mannens reproduksjon så vil ikke alle menn voldta, fordi vi lever i et samfunn hvor voldtekt er det verste du kan finne på nest etter kaldblodig drap.

Det er nå i hvert fall min forståelse av evolusjonspsykologien...

Skrevet
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Kan en mann med normal lønn innta disse egenskapene samtidig som han ikke framstår som gjerrig(forskjell på å betale på hver "date" og å være gjerrig) mener jeg han har nesten like god sjans på de mest attraktive damene.

8882463[/snapback]

Det er mulig han har det, men kan du gi et eksempel på en slik mann? Jeg har ingen vanskeligheter med å forestille meg sammenhenger hvor rikdom er en nødvendig betingelse for status/respekt fra andre og for selvtillit (og kanskje til og med en tilstrekkelig betingelse for alt dette), men sammenhenger der rikdom ikke er en nødvendig betingelse er en annen sak. Dessuten bør en merke seg at en slik mann uansett ikke kan være «normal», totalt sett, for det ligger i sakens natur at høy status er noe som er forbeholdt de ; om mange hadde hatt de samme egenskapene som denne mannen, ville det ikke ha gått noen prestisje i å ha dem. Eksemplet ditt betegner altså fortsatt en unormal mann (som er unormal også i selskapet av de andre unormale han omgås fordi han skiller seg fra dem ved å ha «normal lønn»), og er derfor ikke så altfor mye å slå i bordet med når man skal utstyre den normale mann med håp i møte med livets harde realiteter.

Nå snakker jeg innen rimelighetens grenser her da for at det i det hele tatt skal være relevant. Jeg kjenner flere som har selvtilliten og statusen som trengs for å dra meget attraktive damer uten at de er spesielt rike. Nå føler jeg vi ikke er på samme plan mtp "normale og unormale menn" her(merk: jeg skrev menn med normal _lønn_). Spiller vel ingen rolle om de er det ene eller andre? Trenger ikke være Tom Cruise for å ha høy status og ha makt. Man må se det i forhold til miljøet man er i, f.eks. på en skole eller en bedrift.

Det har ingenting med prestisje å gjøre når det gjelder å ha disse egenskapene eller ikke. Kvinner er programmert til å bli tiltrukket av disse egenskapene gjennom evolusjon, uansett hvor mange som innehar de. Ser ikke relevansen i det siste du skrev så det får bare være.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
@rezonatix3: Du bør kanskje forkorte og forenkle posten litt sånn at den gjennomsnittlige forumbruker orker/gidder/klarer å lese den.

8882463[/snapback]

Jeg er overhodet ikke noe interessert i å nå ut til den «gjennomsnittlige forumbruker» dersom det som kjennetegner ham er at han ikke orker eller gidder å lese innlegg som er minst like lange som mitt forrige innlegg her er. Jeg kan ikke se at jeg taper noe som helst på at slike ikke får med seg hva jeg sier, men hvis du kan peke på noen konkrete fordeler med det å «forkorte og forenkle posten litt» som går meg hus forbi her (og som oppveier ulempene med denne forkortingen og forenklingen så det holder), så er jeg lutter øre.

8883335[/snapback]

Hvis du har lyst til å ytre et budskap(noe du åpenbart har siden du poster her) er det ikke da i din interesse at flest mulig får det med seg, uavhengig av hvorvidt de gidder å lese lange poster eller ikke? I tillegg vil et enklere språk unngå flere misforståelser. Flaks for deg da at det i det hele tatt er noen som gidder lese dem så du får noe avkastning på dem. :thumbup:

Skrevet

Vell, "attraktive kvinner" er opp til hver enkelt å definere. Hvis du definerer det som "dritfine kvinner som er altfor opptatt av materalisme" så står de helt på bunnen av mine liste over "attraktive kvinner".

Skrevet

Vell, "attraktive kvinner" er opp til hver enkelt å definere. Hvis du definerer det som "dritfine kvinner som er altfor opptatt av materalisme" så står de helt på bunnen av mine liste over "attraktive kvinner".

8884787[/snapback]

Da er du sikkert ingen alfahann. Alfahanner har best drag.

Skrevet
blablabla

Da er du sikkert ingen alfahann. Alfahanner har best drag.

8884934[/snapback]

Det han synes er attraktivt har da ingenting med å gjøre om han er alfahann eller ikke. Det var et ganske usaklig innlegg imo :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...