Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

5 verste bilene noensinne


Anbefalte innlegg

Må nok korrigere deg Boogeyman

 

En Volvo 360 har en 2 liters Volvo motor (B200), samme som B20 som står i mange 240'er, samt girkasse fra Volvo 700 serien liggende på differensialen bak.

 

Renault motoren stod i 340. Stor forskjell på å kjøre disse 2.

8540427[/snapback]

 

 

Stemmer det. Tok feil av 360 og 340. My bad... Har du prøvd den bilen eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en 360 i ca 1 år for 10 år siden. Sterk og seig motor. Bilen var behagelig å sitte i og støynivået var bra til å være så gammel. Men kjøre egenskapene var ikke på topp. Var slapp i fisken. Ble byttet til fordel for en Sierra 2.0 IS. 340 har jeg kun kjørt noen prøveturer med. Bilen virket for tung til den lille motoren.

Lenke til kommentar
1.vw

 

vw er billig skit som selges til alt for mye se for eksempel forrige generasjons passat uffa meg for noe drit. eneste vw jeg liker er den gamle bobla +billig knike plast interiør

 

 

2.seat samma som over, billig knike plast interiør, rust

 

3.hyundai dårlig kvalitet generelt

 

 

4 og fem kommer

8530902[/snapback]

 

Sier gutten som ikke engang har lappen :tease:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
1. VW Golf. Både gen 1,2,3,4 og 5.

Grunn: Dette er biler som er utelukkende laget for å komme seg fra A til B,

unntak er Golf 1 GTI 16V og Golf 2 G60 Rally.. Hjelper ikke at en haug med

pappagutter har kjøpt seg Audi TT nå i de senere år og gjort det "kult" og kjøre VAG. Golf er noe "alle" har hatt som førstegangsbil, men har moved on. (med god grunn)

 

8531949[/snapback]

 

 

 

du får ikke golf 1 med 16V :roll:

 

men er forsåvidt enig med deg om at golf serien tapte seg etter 2er serien

Endret av exs
Lenke til kommentar

Nå vil jeg ikke ta med biler jeg ikke har kjørt i min liste. Føler det lbir litt feil.

 

1. Renault Kangoo - leiebil i Portugal: vet ikke hvilket motor den hadde, men det var diesel og kunne føles som rundt 60 hk. Slet som faen opp fjellene i Portugal, slet som faen med å holde farten på motorveien, slet egentlig hele tiden. En annen ting var at det var umulig å stille inn setet sånn du ville ha det. Satt dårlig uansett. Baksetene hadde 90 graders vinkel i ryggen og var hard som..ehm...noe hardt noe. Nei, du følte deg ikke akkurat bra i den. Tror det var 97 mod, kanskje 98.

 

2. Hyundai Accent - lånte i noen uker: Var vel rundt 95 mod tenker jeg. Alt var rustent, lakken flasset av, girspaken var det lite nytte i for den gikk faen ikke i gir uansett hva du gjorde. Kjøreegenskapene var som på en båt. Den bare fløt rundt og du ante ikke hva som skjedde under deg. Var det vått ute gikk den rett frem i de fleste svinger, om dette var dårlige dekk eller en merkelig balansert bil vet jeg ikke. Eneste posivive med den var at den var jævlig grei å komme seg opp svingene fra Fløibanen til Skansen (jævlig bratte svinger få biler har svingradius til) med, den kjørte nesten opp dit uten at du trenge å gjøre noe som helst.

 

3. Volvo 740 stasjonsvogn - meg og en venn kjørte den ihjel (med vilje): Har ikke så mye å si om 740 generellt da denne var en gammel skraphaug ingen hadde tatt vare på. Den humpet, knirket og du skulle faen være mann om du skulle klare å sitte vanlig og ha kraft nok til å få inn noen av pedalene. Og hele tiden mens du kjørte satt du og var redd for at mellomakslingen skulle komme gjennom gulvet og spiddde deg (den manglet på en måte girkassefester). Den hadde digitalt termometer for både utetemperatur og innetemeratur da, det er ikke gale for en 22 år gammel bil.

 

Hmm, egentlig har alle de andre bilene jeg har kjørt vært ganske greie. Ikke veldig god, men for god til å komme på en slik liste. Kanskje Mazda 929 kunne vært med - hvertfall om du skulle prøvde den på vinterveiene i Bodø.

Lenke til kommentar

Mercedes Vito ligger nok godt an til å være en av de aller dårligste bilene i nyere tid. Jeg har hørt fra noen at de skal ha greie kjøreegenskaper, men det er også det hele. Det er godt mulig at de nyere modellene er bedre.

 

Eller synes jeg heller ikke Golf er noe spesielt bra. Driftsikkerheten er grei nok, delene er billige, lett å skru på, men bilen er jo DRITTKJEDELIG å kjøre. Jeg lånte en Golf 1,6 d-turbo i en uke, og den gikk som et uvær, men hadde kjøreegenskaper som en utedass. Dessuten låt motoren som om det var flere millimerters slark i samtlige veivlagere, og hvis jeg tråkket hardt på gassen var jeg mer redd for å få natur og ungdom på nakken en "snuten". Det samme gjelder naturlig nok for Polo, og jeg kan bare ikke fatte at noen gidder å ha Polo hvis de skal kjøre noen lengre turer enn noen få stakkars kilometer frem og tilbake til butikken. Setene er vonde, det er ikke akkurat god plass inni bilen, interiøret er antagelig umulig å lage i mer kjedelige farger og materialer og motoren (i de fleste, ihvertfall) er knøttliten og selv bensinmotorene går styggere enn en japansk dieselmotor. Jeg har også kjørt en Audi 100 2,3, og det er heller ikke en bil jeg ville hatt. Det virket ikke som det er noe "jern" i motoren, og det var noe med konstruksjonen som gjorde at jeg syntes den virket trang innvendig. Totalt sett er jeg ikke noen stor fan av tyske biler, kanskje med unntak av enkelte BMW-modeller. Svenske biler (Volvo og Saab) er vel stort sett greie. Saab vet jeg ikke så mye om. Volvos 300-serie er forferdelig stygge om ikke annet, men det er vel flere grunner til at det er igjen så få av dem?

 

Amerikanske biler har i noen grad et dårlig rykte på seg. Mye av det kan muligens skyldes at de ikke tåler de norske klimaforholdene og dårlige veiene, men onkelen min som bodde i USA i noen år har også mye dårlige erfaringer med bilene. Det ble fortalt om mange motorskader, og skjærte veivlagere var visst en gjenganger. Amerikanerne kan vel heller ikke regnes som verdensmestre til å lage dieselmotoer som går pent.

 

Franske og italienske biler har jeg ikke vært så mye borti, men kvaliteten her ligger vel for det meste på et greit nivå.

 

Engelske biler har ihvertfall i tidligere år vært kjent for mye feil, men jeg tror kanskje det er litt overdrevet. Problemet var nok heller at kvaliteten var ujevn, så du kunne enten få en bil som det bare var tull med, eller du kunne få en bil som alltid gikk. Uansett var nok elektriske feil og rust det mest vanlige.

 

Japanske biler har stort sett hatt et bra kvalitetsnivå, spesielt på motorene, men det finnes selvfølgelig unntak her også. Mange av de eldre japanske bilene rustet helt forferdelig, og det har vært endel elektriske feil når bilen har blitt noen år gammel. En annen ulempe er at det gjerne er mye spesiell elektronikk og andre løsninger som kan være vanskelig eller umulig å skaffe igjen hvis det må byttes.

Lenke til kommentar

Merkelig tråd der folk ramser opp ganske bra biler som verstinger.

 

Det er nok av virkelig dårlige biler å ta av.

 

1. Yugo, billigbil fra yugoslavia som er opphav til mange vitser

 

2. Trabant. Dårlig plastbil fra østtyskland som var så dårlig at produksjonen ble lagt ned da muren falt.

 

3. Chevrolet Corvair. Amerikansk mislykket forsøk på å konkurere mot VW ved å lage en bil med hekkkmotor og farlig kjøreegenskaper.

 

4. Simca/Talbot Horizon. Rustholk i golfklassen med mye trøbbel.

 

Kommer ikke på flere i farta, men kan jo nevne Fiat Ritmo som en annen bil i golfklassen som utvilsomt hadde dårligere kvalitet enn Golf som mange feilaktig ramser opp som en dårlig bil..

Lenke til kommentar

jeg vill bare si til de som nevner seat.

 

 

jeg var på eu kontroll med bilen min (eller pappa var da men jeg var med) og han der oppe så at du har ikke den beste bill men lakt i fra den dårligste..

 

du kommer aldrig til og klare og knekke den motoren forde seat er en av de bilene som har såpass stød motor

Lenke til kommentar
Prøv å husk bilde av den ærefulle 1.-plassen på listen deres da. :)

9169268[/snapback]

Sorry. Her er et bilde at Trabant slik den sikkert ville ha sett ut om noen i Notodden hadde eid den. (det var visst andreplassen på lista mi, men skitt au...)

post-54668-1185746280_thumb.jpg

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
jeg vill bare si til de som nevner seat.

 

 

jeg var på eu kontroll med bilen min (eller pappa var da men jeg var med) og han der oppe så at du har ikke den beste bill men lakt i fra den dårligste..

 

du kommer aldrig til og klare og knekke den motoren forde seat er en av de bilene som har såpass stød motor

9169305[/snapback]

 

Njau, Seat har VW-motorer (etter 91), og VW kan virkelig motorer, men det finnes bilprodusenter som lager bedre og mer driftsikre motorer. Mercedes og Toyota for eksempel lager en del motorer som slår VW på støynivå, ytelse og driftsikkerhet. ;)

 

Tidligere i tråden har jeg nevnt Opel Astra Mk2 som den verste bilen, har en ny konkurrent som jeg kom på nå. For et par år siden hadde broderen en Transporter 93-modell, og herregud for en treg billigbil. Mye problemer med det tekniske, mye rust, kunne nevnt problemer i det uendelige.

 

Men uansett, tror ikke VW, eller noen tyske biler fra 90-tallet bør være med på listen. Det finnes nok av kommunistisk drit, f.eks. Yugo som nevnes over her.

Endret av egil88
Lenke til kommentar

3. Chevrolet Corvair. Amerikansk mislykket forsøk på å konkurere mot VW ved å lage en bil med hekkkmotor og farlig kjøreegenskaper.

 

 

Ikke diss Corvair da! :) De første hadde en stygg feil, men ble rettet ganske fort. Min far har en -62 mod Corvair Monza 900 coupe og den er faktisk helt herlig å kjøre. Dette er en av de "originale" med feilen i behold, men det merkes rett og slett ikke. Skal kjøre VELDIG krast før den løfter på hjulet - mest sansynlig klarer den vesentlig krappere sving enn de fleste SUV'er.

 

post-4091-1185748508_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...