tklaebo Skrevet 24. juni 2007 Skrevet 24. juni 2007 er det forresten noen andre som sliter med å komme inn på http://www.eve-online.com ?? Jeg komemr ikkje inn hverken fra jobb eller hjemme pc....
KeyanZa Skrevet 24. juni 2007 Skrevet 24. juni 2007 hey, har hørt litt om spillet men aldri sjekket det ut. noen som kan forklare hva det går ut på? osv takk
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 24. juni 2007 Skrevet 24. juni 2007 er det forresten noen andre som sliter med å komme inn på http://www.eve-online.com ?? Jeg komemr ikkje inn hverken fra jobb eller hjemme pc.... 8933884[/snapback] Telenor har problema med eve-online.com og eve.is. Eg ringde igår og sa ifra, så dei skal fikse det til tirsdag. hey, har hørt litt om spillet men aldri sjekket det ut. noen som kan forklare hva det går ut på? osv takk 8933968[/snapback] Det er eit spel i rommet. Du er ein såkalla "podpilot" (eliten i samfunnet) som kjem enten frå rasen Caldari, Gallente, Amarr eller Minmatar. Det heile er i ein galakse som heiter New Eden (fork. EVE). Det er ikkje slik som WoW, GW, og dei fleste andre MMO, sida her er det ikkje ein felles storyline som alle fylgjer. Spelet har ein veldig bratt lærekurve. Dei fleste eg kjenner skjønnar ikkje korfor det er morsomt siden du bare flyr eit skip (dei spelar wow). Det eg likar er at du kan velje kva du vil gjere. Du må lage dine eigne mål for CCP (dei som lagar eve) vil egentlig ikkje blande seg i det. Dei bare oppretthaldar sandkassa, mens det er spelarane som faktisk leiker om du skjønnar. Andre positive sakar er at det berre er ein server (unntatt testserver) så du får ikkje problemet som f.eks wow har med at du spelar på feil server og derfor ikkje får spelt lag med kompisane dine negative: -litt utdatert grafikkmotor (blir fiksa iløpet av 2008) -1 time downtime kvar dag -vanskeleg for nye -du er aldri heilt trygg (du kan bli angrepe kvar som helst. Berre at i systemar over 0.5 så blir angriparen sprengt av politiet CONCORD)
King_Canute Skrevet 24. juni 2007 Skrevet 24. juni 2007 EVE er konge spill, men veldig krevende. Man må bruke masse tid på spillet om det skal være vits i å betale for det. Spillet er ikke over etter en uke med spilling. Man har knapt begynt spillet etter at man har spilt det i 1 år. Selv har jeg spilt siden 21.04.2004, med 2 karakterer, 1 på 43M Skillpoints og 1 på 40M skillpoints. For tiden spiller jeg det ikke så mye, da jeg ble pappa for 2 måneder siden. Men jeg er ikke lei spillet, men finner bare ikke tid til det :-( Jeg er med i et corp som heter, Bob the builder. Jeg startet denne corpen for moro skyld, var ikke meningen at det skulle vare, men vi er en gjeng på 7 stk'er som holder sammen, det har de fleste av oss gjordt siden starten på corpen, som jeg laget for 2.5 år siden.
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 25. juni 2007 Skrevet 25. juni 2007 (endret) Eg har spilt siden 06.06.2006, og har no 13m sp på han eine, og 4m på ho andre. Han eine sku egentleg vere ein PvPer, men det gikk ikkje så bra pga skule og at eg måtte vere oppe til langt ut på natt pga folk fra usa også sku vere med. Så no har eg to carebears i empire som eg egentleg ikkje veit kor eg ska gjere utav. Å vere den einaste aktive i eit corp er ikkje så gøy Endret 25. juni 2007 av Slettet+9871234
tklaebo Skrevet 25. juni 2007 Skrevet 25. juni 2007 Ja det er et moro spill, men som det er sagt over tar det litt tid å komme inn i spillet, men CCP har løst dette problemet til en viss grad. De har laget et toturial system hvor nye spillere ikkje kan angripes av andre spillere, men får en innføring i spillet. Dersom du er ny oppfordrer jeg på det sterkeste å følge denne opplæringen! Den gir en basis forståelse av spillet! Men den slutter der også! Spillet er så uendelig mye mer enn hva som vises i toturialen! Det fine med spillet er : * Man kan velge en karriere som f.eks miner eller produsent, men skulle man etter en tid finne ut at dette var noe tull forandrer man bare trening! Og i motsetning til andre spill spiller rase INGEN rolle på videre utvikling. Det eneste rasen betyr er at du får flere relevante skills fra begynnelsen tilhørende den rasen, men man kan trene Caldari skills son Caldari cruiser, battleship .. osv osv på en Gallente karakter!! ** Dersom du har planer om å spille spillet lengere enn 2 mnd råder jeg på det sterkeste å trene opp LEARNING skills med en gang! Dette er drit kjedelig, da karakteren din tilsynelatende ikkje utvikler seg på ca 1-2 mnd med tanke på større skip og våpen. Men tro meg det er virkelig verdt det i det lange løp! Det learning skills gjør er å øke base attributtene dine slik at ALLE andre skills læres fortere! Og husk EVE spilles i REAL TIME dvs. står det at en skill tar 48 dager å trene, vel da tar den 48 dager å trene! Alt annet skjer også i real time i spillet, man kan ikkje sette på pause f.eks. *** Det er et utall muligheter å velge imellom når man skal starte en karakter, hvordan man utvikler seg er helt avhenging av hva man vil oppnå.... Sett deg et mål og hold ved det er mitt råd!! Hopping mellom masse skills vil egentlig ikkje føre deg noen steder..... Skal du foreksempel spille mot NPCer er et Command skip en god invistering, dette tar tid å trene opp til, men fungerer meget bra i feltet.... Skal du mine er det Exhumer som er tingen... og ja du gjettet riktig.... Det tar litt tid å trene det opp Men det fine med EVE er at mens man trener kan man bare ta noe mindre som allerede er trent og ha det moro med det EVE er verdens største sandkasse Du bygger et stort sandslott, men jeg lover deg at nabogutten er garantert lysten på å knuse slottet så pass på Et råd til dere litt yngere spillere...... Har dere ikkje råd til å miste et skip så HOLD DERE UNNA LOW SEC! Low sec = systemer med sikkerhets status under 0.5 til 0.1 . Her finnes ikkje CONCORD som er spillets politi, men det finne beskyttende våpen rundt gater og stasjoner, men disse er ikkje til å stole på beskytter deg da de er lette å stå imot. i 0.0 som er laveste sikkerhetssystem finnes ingen beskyttelse her er spilleren politi, dommer og bøddel! Møter du noen fiender eller nøytrale her bør du ha mere ildkraft enn dem! Eller er det bare en ting å si! LYKKE TIL ( og bring masse godt utstyr på skipet så jeg får litt igjen for bryet når jeg møter deg ) Og ja en ting til..... Ikkje begynn å kjeft i local fordi dere blir skutt ned! Enten ikkje si noenting eller vær en god sport!! Hater folk som klager i local pga at jeg meier dem ned ( jeg har en pirat karriere bak meg) Er snill gutt nå...... Lover Håper vi møtes der ute
Solefald Skrevet 25. juni 2007 Skrevet 25. juni 2007 og så er det lurt å finne seg et corporation, der får du ofte god hjelp, råd tips, du får bli med på mining operations, da er det gøy å mine:D, diverse combat etc.. du får ofte litt peng visst du har lite i begynnelsen
Apoc Skrevet 27. juni 2007 Skrevet 27. juni 2007 og så er det lurt å finne seg et corporation, der får du ofte god hjelp, råd tips, du får bli med på mining operations, da er det gøy å mine:D, diverse combat etc.. du får ofte litt peng visst du har lite i begynnelsen 8944638[/snapback] Ja, det å komme seg inn i en bra corporation er egentlig et must, går glipp av mye dersom man bare er i en av start-corporationene. Dersom noen av dere har lyst til å begynne eller flytte ut til 0.0 space så hopp inn i Norge.no kanalen og hør med enten Maddog Olsen eller Dioxus fra Norcorp Security (Norskt corp). Tror EVE er et av de mest vanedannende spillene jeg har vært borti, og dersom du bare kommer deg forbi Tutorialen så er du stort sett hekta for livet ^^
Gjest Slettet-10579 Skrevet 27. juni 2007 Skrevet 27. juni 2007 Spiller også EVE, har holdt på en stund, har 36M SP. In-game er "Serpensis", bor deeeeeeep i 0.0
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 27. juni 2007 Skrevet 27. juni 2007 er ikkje fatal på bob si sida? Eg har fått det inntrykket på fora og slikt.
Gjest Slettet-10579 Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 (endret) Joda, FATAL er på den "siden", men vi er ikke løpegutter for BoB, vi er autonome. Ble drevet ut av Tenerifis etter RA/Goons klarte å få sov i 8-8 etter en POS bug, og da havnet vi inn under FATAL. Har spilt siden beta 3, men tok en pause pga eksamener osv når det tok av, har aldri angret så jævlig på noe i hele mitt liv som akkurat det Endret 28. juni 2007 av Slettet-10579
Nitrius Skrevet 30. juni 2007 Skrevet 30. juni 2007 Startet opp igjen for noen dager siden. Så får vi se hvor lenge det holder
tklaebo Skrevet 1. juli 2007 Skrevet 1. juli 2007 (endret) det eneste moro med mining.... er å skyte ned minere hehehe hater mining!! Starta som en miner industrialist..... Varte vel 1 mnd.... Lag deg en karakter som driver med kjedelig mining stuff/industrial og ha en PvP karakter Jeg liker iallefall PvP bedre enn andre ting! Nå skal jeg på ferie! 1 Mnd med ferie Endret 1. juli 2007 av tklaebo
Bytex Skrevet 1. juli 2007 Skrevet 1. juli 2007 (endret) Jeg prøvde eve i 2-3 uker for noen år siden. Syns det var ufattelig teit det skills-systemet, at det KUN gikk på hvor lenge man ventet for å lære noe skills og upgrades. Fant liksom ikke på noe annet å gjøre enn å aktivere opplæring av et par skills, logge av et par dager, equippe det nye utstyret jeg kunne få, så lære nye skills for å bruke bedre utstyr. Og etterhvert som man stiger i gradene er det snakk om dagevis med trening. Så jeg sluttet, for alt jeg gjorde var egentlig å logge inn, sjekke om trening var ferdig, starte ny trening og logge av igjen. Jeg joinet aldri noen corporation, bare minet rundt for meg selv og ble drept av pirater innimellom. Ja, også husker jeg en snill fyr ga meg et par millioner ISK's bare fordi jeg var noob. Jeg syntes ikke det var NOE som guidet meg fremover (annet enn agentmissions), bare et uendelig stort univers. Så jeg brukte nesten mere tid å lese på forumer om hvordan jeg skulle spille, enn å faktisk spille det. Er vel blitt forbedret siden da, håper jeg? Har tenkt å begynne mange ganger, men det koker sikkert bort i ingenting. Endret 1. juli 2007 av Bitex
Nitrius Skrevet 1. juli 2007 Skrevet 1. juli 2007 (endret) Jeg prøvde eve i 2-3 uker for noen år siden. Syns det var ufattelig teit det skills-systemet, at det KUN gikk på hvor lenge man ventet for å lære noe skills og upgrades. Fant liksom ikke på noe annet å gjøre enn å aktivere opplæring av et par skills, logge av et par dager, equippe det nye utstyret jeg kunne få, så lære nye skills for å bruke bedre utstyr. Og etterhvert som man stiger i gradene er det snakk om dagevis med trening. Så jeg sluttet, for alt jeg gjorde var egentlig å logge inn, sjekke om trening var ferdig, starte ny trening og logge av igjen. Jeg joinet aldri noen corporation, bare minet rundt for meg selv og ble drept av pirater innimellom. Ja, også husker jeg en snill fyr ga meg et par millioner ISK's bare fordi jeg var noob. Jeg syntes ikke det var NOE som guidet meg fremover (annet enn agentmissions), bare et uendelig stort univers. Så jeg brukte nesten mere tid å lese på forumer om hvordan jeg skulle spille, enn å faktisk spille det. Er vel blitt forbedret siden da, håper jeg? Har tenkt å begynne mange ganger, men det koker sikkert bort i ingenting. 8981587[/snapback] Slik du sier det der er akkurat slik EVE er, her er det ingen ting som holder deg i hånda. Liker man det ikke så er det bare å finne noe annet å spille. Er en haug med muligheter i spille, å du må selv finne ut av hva du vil, hvis ikke så blir nok EVE veldig kjedelig i lengden ja. Endret 1. juli 2007 av Nitrius
Centuss Skrevet 1. juli 2007 Skrevet 1. juli 2007 (endret) Wooops! så ikke at det samme spørsmålet var stillt... Endret 1. juli 2007 av Emilthakid
psylrd Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 Jeg har spilt siden August 2003. 8943117[/snapback] Hmm.. Du angrep corporationet jeg jobbet i høsten / vinteren 2003... din snik
psylrd Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 Dere som spiller Eve-Online... hva gjør dere når dere ikke har tid til å spille pga jobb, familie etc? Jeg har ikke gjort annet enn å skille pilotene de siste 2 månedene. Der er små muligheter for å bare logge inn og spille en timestid, så stikke igjen i spillet når man er kommet til sånn ganske høy level... personlig har jeg 2 spillere stuck i 'hostile space', har noen blueprints som skulle vært satt i produsksjon, trenger noen nye skip og jeg må få tak i spenn.. Noen av dere norske som har et greit sted for en VELDIG casual spiller? Har tenkt å prøve noen av de Cosmos greiene, eller exploration.. Om dere har, så message meg her..
Bytex Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 (endret) Det var akkurat det jeg fant ut også. Det er umulig å være "casual"-spiller, altså bare logge på nå og da. Min spilling ble kun skilling etterhvert, jeg spilte knapt i det hele tatt. Bare logge inn, aktivere ny trening, logge av. Og selvsagt all tiden jeg kasta bort på å lese på forums hva jeg skulle trene hele tiden. Synes jeg brukte dobbelt så mye tid på å lese om hva jeg skulle gjøre, enn å faktisk spille spillet. Og jeg tenkte etterhvert at den eneste måten å bli "god" på er jo bare å gidde å vente lengst mulig. Endret 3. juli 2007 av Bitex
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå