Gå til innhold

Hvor lenge programmerer du hver dag?


Anbefalte innlegg

Hei, bare sånn anslagsvis, hvor lenge programmerer du hver dag? Ta gjerne med hvilket nivå du er på, om du jobber med det.. Hvor mye bør man programmere daglig for å få en jevn og god fremgang slik at man kommer seg opp på et akseptabelt nivå? (Ja hva er det... Ikke nok til at man kan jobbe profft med det, men nok til at man kan surfe gjennom en utdannelse f.eks)

 

Takk for alle innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjør den begrensede fritiden (siden dere går på skole) at dere nesten ikke blir bedre og bedre i programmering? Eller lærer dere stadig nye ting og mekker stadig nye programmer? :)

8528759[/snapback]

 

Lærer stadig nytt selv om jeg har begrenset med fritid. Lærer litt og litt, kan en si.

Lenke til kommentar
Hei, bare sånn anslagsvis, hvor lenge programmerer du hver dag? Ta gjerne med hvilket nivå du er på, om du jobber med det.. Hvor mye bør man programmere daglig for å få en jevn og god fremgang slik at man kommer seg opp på et akseptabelt nivå? (Ja hva er det... Ikke nok til at man kan jobbe profft med det, men nok til at man kan surfe gjennom en utdannelse f.eks)

 

Takk for alle innspill!

8527731[/snapback]

 

Litt vanskelig spørsmål egentlig.

 

Før brukte jeg veldig store deler av dagene på å lære og prøve. Men læringen gikk alltid i bølgedaler, fant derfor ut at det er viktig med pauser.

 

Nå er det ikke så alt for mye, men setter meg lett inn i proggingen igjen. Progget mye C++ før, gikk så for det meste over til PHP og noe JavaScript siden det var mer penger å hente for en ufaglært person der.

 

I det siste har jeg sett en del på C#, og siden jeg holdt mye på med C++ før så var det lett å sette seg inn i, men jeg holder ikke mye på med det. Har progget litt C# i det siste, men det mest for å teste ut diverse fysikkspørsmål jeg lurer på, siden fysikk og matematikk er mest fristende for tiden.

 

Men surfer på programmeringssider og diskusjonsfora hver dag som omhandler data og programmering, og da lærer jeg jo nye ting hele tiden, selv om det kanskje hadde vært mer grundig å sitte å lage flere programmer.

 

Men for å prøve å svare på spørsmålet ditt; så lenge du har interessen og ønsket etter å lære så kommer det med tiden. :)

Lenke til kommentar

Det varierer VELDIG, til vanlig progger jeg kanskje en time i uke gjennomsnittlig, men noen ganger når jeg progger AVR så kan de godt gå 8-10 timer dagen i ei uke eller 2, men da setter jeg meg veldig inn i det.

På det værste har jeg måtte døgne fordi jeg ikke klarer å sove, blir liggende å tenke på den fordømte buggen å prøver å tenke ut løsninger :p

AVR Assembly <3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...