Gå til innhold

DVI på ATI chipsett


olex

Anbefalte innlegg

Er det noen der ute som kjører LCD skjermer på DVI utgangen på nyere ATI drevne kort?

 

Sliter med mitt (gamle) X700 Sapphire kort og DVI utgangen mot en EIZO S1911 skjerm. Har også prøvd en HP L1940T skjerm med samme feil. Standard analog utgang fungerer uten feil.

 

Problemet er at skjermen starter og blinke og går så svart. Eneste mulighet er å restarte maskinen et par ganger. Det vil si, jeg fant en annen løsning: slå på PC’en og la den surre i 3-5 minutter. Deretter slår jeg på skjermen og det virker uten problemer! Særdeles merkelig…

Tror derfor at noen komponenter på DVI utgangen trenger å oppnå driftstemperatur.

MEN, hvis jeg avinstallerer ATI driverne (og kjører med standard XP drivere/VGA) går det også uten problemer. Enda merkeligere….

 

Har hatt en korrespondanserunde med ATI/Sapphire som har gitt opp. De vil at jeg skal sende inn kortet på garanti. Har lyst til å oppgradere til ett nyere kort, men hvis det også vil ha samme problem er det liten vits å gjøre det. Derfor spørsmålet: er det noen ATI brukere der ute som med hell kjører en LCD skjerm på DVI utgangen?

 

VBR,

Olex

Endret av olex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...