Gå til innhold

ubuntu, behandle wlan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
i xp kunne jeg se hvilke wlan jeg hadde koblet til tidligere og slette dem fra lista slik at pc-en ikke koblet seg til dem i fremtiden, men jeg finner ikke dette noen plass i ubuntu, må jeg installere noe ekstra program for dette?

8526316[/snapback]

La meg først si: Vet ikke.

Har ikke hatt behov for noe slikt selv, men er

dette til hjelp?

Lenke til kommentar
Er det ikke oversikt over det i keyring? (System - Administrasjon - Nøkkelringhåndterer).

8528791[/snapback]

Keyring har bare hvis nettverket er kryptert, fant en ad-hoc en gang i klassen og kobla meg til den, og nå gjør den det hver gang den finner denne ad-hoc'en det vil ikke jeg at den skal

Lenke til kommentar
i xp kunne jeg se hvilke wlan jeg hadde koblet til tidligere og slette dem fra lista slik at pc-en ikke koblet seg til dem i fremtiden, men jeg finner ikke dette noen plass i ubuntu, må jeg installere noe ekstra program for dette?

8526316[/snapback]

La meg først si: Vet ikke.

Har ikke hatt behov for noe slikt selv, men er

dette til hjelp?

8528601[/snapback]

 

Denne ligger inne som standard, og viser tilgjengelige nettverk, jeg vil vise nettverk som jeg har kobla meg til tidligere, og velge at disse ikke skal kobles til

Lenke til kommentar
Er det ikke oversikt over det i keyring? (System - Administrasjon - Nøkkelringhåndterer).

8528791[/snapback]

Keyring har bare hvis nettverket er kryptert, fant en ad-hoc en gang i klassen og kobla meg til den, og nå gjør den det hver gang den finner denne ad-hoc'en det vil ikke jeg at den skal

8537266[/snapback]

Ja, jeg kom på det rett etter at jeg postet det. :whistle:

Lenke til kommentar

trrunde: leste du siden jeg lenket til? Du kan vel slette nettverksinfoen til nettverket du ikke vil bruke (som du finner via gconf-editor). Det vil vel ikke svarteliste nettverket, men hvis du kobler deg til et annet nettverk i stedet så vil vel dette bli foretrukket også neste gang.

Lenke til kommentar
trrunde: leste du siden jeg lenket til? Du kan vel slette nettverksinfoen til nettverket du ikke vil bruke (som du finner via gconf-editor). Det vil vel ikke svarteliste nettverket, men hvis du kobler deg til et annet nettverk i stedet så vil vel dette bli foretrukket også neste gang.

8538852[/snapback]

Gjorde det og jeg tror det virker, gjenstår å se når jeg skrur på pc'en i nærheten av ad-hoc'en

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...