Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

USB-trøbbel etter Daemon Tools-installasjon


Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg har postet på rett sted, beklager hvis ikke.

Har fått problemer med at usb-harddisken min er forsvunnet fra windows utforsker samt at den trådløse (usb) musa jeg bruker ikke lenger fungerer. Begge disse problemene oppsto etter installasjon av daemon tools.

Har prøvd å avinstallere daemon tools igjen og tilbakestille pc-en til et tidligere tidspunkt vha. system restore, men fikk da tidlig følgende beskjed: "Changes made to drive E:\ after this point cannot be reversed because the drive was either excluded from system restore monitoring, or was turned off or removed".

Ser ut til at printeren, som også er koplet via usb, ikke fungerer heller. Hva kan jeg gjøre for å fikse dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm.. Tenkte umiddelbart at det kunne være at både den virtuelle cdromen og eksterne harddisken ville ha samme stasjonsbokstav, ettersom det er et problem vi har på jobben av og til(enkelt å fikse ved hjelp av f.eks diskbehandler), men dette virka med en gang jeg leste mer som et litt mer alvorlig problem. Gjerne et veldig dumt spørsmål, men du har restartet maskinen og alt det der? :p (*edit; selvfølgelig, du har jo testa system restore! :blush: *

Ellers har jeg beklageligvis ingen tips.

Endret av vgard
Lenke til kommentar
Har prøvd å restarte ja, og også forsøkt å skru av og på harddisk og printer, men ingenting blir visst funnet lenger via usb'en. Noen som vet hva det kan være?

8524659[/snapback]

 

regner med at det vgard sier er problemet..

Hvis du ser disken din i diskbehandling på må du endre stasjonsbokstav på den..

Hvis ikke usb-en virker burde du prøvd å installere drivere på nytt..

Lenke til kommentar

Alt fungerer igjen nå uten at jeg har gjort noe mer. Det eneste er at pc-en har stått avslått over natta samt at jeg kjørte ubuntu (linux) før jeg starta opp windows nå nylig, merkelig. Vel, takk for svar ihvertfall. Hvis noen ser hva problemet har vært så nevn det gjerne. Er jo litt dumt å ikke få installert daemon tools.

Er litt grønn på dette her, men hvordan kommer jeg til diskbehandling og enhetsbehandling, evt. hva blir det på engelsk (kjører engelsk versjon av windows).

Lenke til kommentar

Alt fungerer igjen nå uten at jeg har gjort noe mer. Det eneste er at pc-en har stått avslått over natta samt at jeg kjørte ubuntu (linux) før jeg starta opp windows nå nylig, merkelig. Vel, takk for svar ihvertfall. Hvis noen ser hva problemet har vært så nevn det gjerne. Er jo litt dumt å ikke få installert daemon tools.

Er litt grønn på dette her, men hvordan kommer jeg til diskbehandling

 

 

start - settings - kontrollpanel- administrative tools - computer management - disk management

 

høyreklikk på min datamaskin (my computer, velg det nederste alternativet -hardware og devicemanager

har du gule spørsmåltegen der må det fikses

Endret av ss1108
Lenke til kommentar
Alt fungerer igjen nå uten at jeg har gjort noe mer. Det eneste er at pc-en har stått avslått over natta samt at jeg kjørte ubuntu (linux) før jeg starta opp windows nå nylig, merkelig. Vel, takk for svar ihvertfall. Hvis noen ser hva problemet har vært så nevn det gjerne. Er jo litt dumt å ikke få installert daemon tools.

Er litt grønn på dette her, men hvordan kommer jeg til diskbehandling og enhetsbehandling, evt. hva blir det på engelsk (kjører engelsk versjon av windows).

8528831[/snapback]

 

Fikk det samme problemet dsa jeg installerte en eldre v. av DT. har du prøvd med en ny versjon?

Lenke til kommentar
start - settings - kontrollpanel- administrative tools - computer management - disk management

8529048[/snapback]

 

Eventuelt kan du høyreklikke min datamaskin(my computer :roll: ) og velge behandle(manage) og så velge diskbehandling(disk management).. Litt enklere for de aller fleste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...