Gå til innhold

Windows XP fryser under oppstart/lasting


Anbefalte innlegg

Windows fryser ved oppstart. Kommer aldri lengre enn lastevinduet for windows.

 

Sikkermodus er eneste oppstartmodus som virker. Har mistanker til at disken ikke er helt bra, men hvordan feilsøker og fikser jeg dette problemet?

 

Nå er situasjonen forverret. Eneste som virker nå er sikkermodus med kommandolinje. Hadde før dette problemer med krasj i sikkermodus om jeg prøvte å kjøre chkdsk, diskchecker eller diskfragmentering.

 

Noen håp for denne disken.

Endret av dort
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, dette problemet kan skyldes ulike årsaker. Hadde faktisk nøyaktig samme problem igår, og det skyldtes i mitt tilfelle SPDT driver som kom med daemon tools, som plutselig hengte systemet ved oppstart..

 

Men, desverre, dette problemet kan også ha mange andre ulike årsaker. Skru av GUI boot slik at du kan se hva som lastes når systemet booter og hvor det henger - dermed får du kanskje noen tips til hvor problemet ligger..

 

http://support.microsoft.com/kb/833721

 

De switchene du trenger å legge til i boot.ini er:

/noguiboot

/sos

/bootlog

Lenke til kommentar

Hei. Jeg jetter blindt her, men siden at du kommer inn i sikkerhetsmodus så må det være en driver som gjør det, siden at sikkerhetsmodus ikke laster inn noe drivere. Tar en rein jetting på at det kan være skjermdriver din som ikke er helt bra. Eventuelt. prøv å avinstaller alt av drivere å installer en etter en. Se om du finner problemet. Har du installert mye programmer da?

Lenke til kommentar
gå til google søk etter memtest86 og kjør dette, jeg tipper på minnefeil..

 

 

Musa

8534864[/snapback]

 

Hvor lang tid tar det å kjøre memtest86, har prøvt det tidligere en gang, den gang kjørte det 14 timer uten feilmelding uten at det virket å nærme seg ferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...