Gå til innhold

Hvorfor blir noen rusmissbrukere!


Anbefalte innlegg

Blir man ikke rusa av å dele en flaske vin eller øl? Hvorfor får man ikke lov til å kjøre bil da? Jeg tror du overvurderer hvor rusa man blir av cannabis i forhold til alkohol. Hvorfor er du så skråsikker på at du som drikker en halv flaske vin fungerer bedre enn en som røyker en halv joint?

8608327[/snapback]

 

Tar du deg en joint blir du mer rusa enn en halv flaske vin. Hvis ikke, tåler du veldig lite og da burde du ikke drikke så mye heller.

 

Jeg kan ikke fatte at dere ikke skjønner hvorfor det ikke passer seg å røyke hasj. Dere er i en periode av livet deres hvor dere syns hasj er helt normalt og burde legaliseres. Jeg har vært der selv, men nå når jeg ser hvordan hasj påvirker hjernen over lengre tid, så er det noe forbanna dritt!

 

Herregud... Hvis dere faktiskt mener at foreldre kan røyke hasj... Det er helt på jordet.. Det tar seg ikke ut.. Fly rundt og være sløve og dumme.

8608567[/snapback]

 

Jeg kan ikke fatte at folk alltid klarer å skille mellom misbruk og bruk når det gjelder alkohol, men så fort det blir snakk om narkotika så fins det bare misbruk. Akkurat som de fleste klarer å moderere alkoholinntaket sitt så de ikke blir alkoholikere er det mange som klarer å moderere narkotikainntaket så de ikke blir narkomane. Det at du tydeligvis dreit deg ut spiller liten trille for andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir man ikke rusa av å dele en flaske vin eller øl? Hvorfor får man ikke lov til å kjøre bil da? Jeg tror du overvurderer hvor rusa man blir av cannabis i forhold til alkohol. Hvorfor er du så skråsikker på at du som drikker en halv flaske vin fungerer bedre enn en som røyker en halv joint?

8608327[/snapback]

 

Tar du deg en joint blir du mer rusa enn en halv flaske vin. Hvis ikke, tåler du veldig lite og da burde du ikke drikke så mye heller.

 

Jeg kan ikke fatte at dere ikke skjønner hvorfor det ikke passer seg å røyke hasj. Dere er i en periode av livet deres hvor dere syns hasj er helt normalt og burde legaliseres. Jeg har vært der selv, men nå når jeg ser hvordan hasj påvirker hjernen over lengre tid, så er det noe forbanna dritt!

 

Herregud... Hvis dere faktiskt mener at foreldre kan røyke hasj... Det er helt på jordet.. Det tar seg ikke ut.. Fly rundt og være sløve og dumme.

8608567[/snapback]

Du burde vite at man KAN bli rusa, røyker jeg en 0,1 merker jeg ingenting. Men må ha mere for å bli rusa. Røyker jeg en 0,3 blir jeg avslappet. da blir jeg ikke mere rusa enn en halv flaske vin.

 

Folk må få inn i hue at det kommer ann på hvor stor dose du har i deg, som avgjør hvor rusa du blir, og at du ikke blir like rusa uansett hvor mye du røyker

Lenke til kommentar
Blir man ikke rusa av å dele en flaske vin eller øl? Hvorfor får man ikke lov til å kjøre bil da?

8608327[/snapback]

Fordi man har dårligere reaksjonsevne. Noe som er noe annet enn å være rusa.

 

Jeg tror du overvurderer hvor rusa man blir av cannabis i forhold til alkohol. Hvorfor er du så skråsikker på at du som drikker en halv flaske vin fungerer bedre enn en som røyker en halv joint?

8608327[/snapback]

Fordi jeg ovenfor spurte: Hvorfor røyker man en joint om ikke for rusen?

 

Og ingen svarte.

Lenke til kommentar
Fordi jeg ovenfor spurte: Hvorfor røyker man en joint om ikke for rusen?

 

Og ingen svarte.

8608625[/snapback]

Hvis du leser på forrige side ser du at jeg har svart ;)

 

Rusen vil alltid være et poeng, men hva er vel bedre en en joint med mari?

Smaker så pokkers godt, lukter nesten bedre.

 

Det finnes ikke noe bedre enn en liten joint før et måltid, bare for å sette smaksløkene i høygir.

Lenke til kommentar
Blir man ikke rusa av å dele en flaske vin eller øl? Hvorfor får man ikke lov til å kjøre bil da?

8608327[/snapback]

Fordi man har dårligere reaksjonsevne. Noe som er noe annet enn å være rusa.

Åh, så det er ikke et produkt av rusen altså?

 

Jeg tror du overvurderer hvor rusa man blir av cannabis i forhold til alkohol. Hvorfor er du så skråsikker på at du som drikker en halv flaske vin fungerer bedre enn en som røyker en halv joint?

8608327[/snapback]

Fordi jeg ovenfor spurte: Hvorfor røyker man en joint om ikke for rusen?

 

Og ingen svarte.

8608625[/snapback]

 

Jeg har aldri sagt at noen røyker joint for å ikke bli rusa? Men å si at du drikker en halv flaske vin uten å bli rusa er bare idiotisk. Drikk en cola eller vørterøl istedenfor da hvis rusen ikke har noe å si for deg.

Lenke til kommentar
Personlig mener jeg at man ikke ruser seg når man har ansvar for barn. Så å ta seg en øl, eller dele en flaske vin, må anses som helt greit. Men å sitte å røyke stoffer som kun er beregnet på å bli rusa, det er ikke greit. Forøvrig mener jeg man ikke bør røyke noe som helst når man har barn.

8608285[/snapback]

Du blir rusa av en halv flaske vin.

8608374[/snapback]

Noen blir det. Det avhenger av kjønn og vekt.

 

Poenget er at en øl, eller dele en flaske vin til maten, er ikke noe mn gjør for å ruse seg.

 

Hvor rusa du blir på en joint, kommer helt ann på. du kan fint røyke såpass mye at du bare blir litt rolig, og du kan røyke så mye så du sovner (ikke anbefalt i dette tilfellet)

....

Kanskje du bare hgar sett folk røyke joint bare for rusen, betyr ikke at det er sånn.

Du aner ikke hvor godt det er med en joint før maten. også etter.

8608374[/snapback]

Jeg spurte over, hvorfor røyke en joint om ikke for rusen sin skyld. Og du er den første som har svart. Så inntil da måtte jeg jo anta at det ver for å ruse seg. Og ærlig talt tror jeg fortsatt, kanskje feilaktig, at flertallet som tar seg en joint gjør det for rusen sin skyld, og ikke for at maten skal smake bedre.

Lenke til kommentar

fra wiki

 

"Stemningen personen er i kan påvirke opplevelsen og noen får angst, panikk og paranoia. Kortidshukommelsen blir kraftig redusert, personen kan begynne å repetere seg selv, og han/hun kan få problemer med å skille drømmer fra virkeligheten"

 

"Det er uenighet om cannabis kan føre til depresjoner"

 

"Det er mistanke om at cannabis kan svekke hukommelsen. Under rusen og i tiden etterpå, opp til noen uker, kan man ha redusert læreevne."

Lenke til kommentar
Fordi jeg ovenfor spurte: Hvorfor røyker man en joint om ikke for rusen?

 

Og ingen svarte.

8608625[/snapback]

Hvis du leser på forrige side ser du at jeg har svart ;)

8608659[/snapback]

Ja i etterkant av mitt svar.

 

Rusen vil alltid være et poeng, men hva er vel bedre en en joint med mari?

Smaker så pokkers godt, lukter nesten bedre.

8608659[/snapback]

Å la vær.

 

 

Blir man ikke rusa av å dele en flaske vin eller øl? Hvorfor får man ikke lov til å kjøre bil da?

8608327[/snapback]

Fordi man har dårligere reaksjonsevne. Noe som er noe annet enn å være rusa.

Åh, så det er ikke et produkt av rusen altså?

8608659[/snapback]

Nei. Alkohol påvirker hjernen på flere måter enn å skape rus.

 

 

Jeg har aldri sagt at noen røyker joint for å ikke bli rusa?

8608659[/snapback]

Og jeg har ikke sagt at du har sagt... osv.

 

Men å si at du drikker en halv flaske vin uten å bli rusa er bare idiotisk.

8608659[/snapback]

Anatgelig mener du dette fordi du ikke skliler mellom rus og å bli påvirka?

 

Drikk en cola eller vørterøl istedenfor da hvis rusen ikke har noe å si for deg.

8608659[/snapback]

Smaken har noe å si.

 

Og det er noe av poenget når det gjelder å sammenligne alkohol med andre stoffer. Alkohol har helt andre bruksområder enn bare som rusmiddel. Så sammenligningene blir stort sett meningsløse.

Lenke til kommentar
Jeg spurte over, hvorfor røyke en joint om ikke for rusen sin skyld. Og du er den første som har svart. Så inntil da måtte jeg jo anta at det ver for å ruse seg. Og ærlig talt tror jeg fortsatt, kanskje feilaktig, at flertallet som tar seg en joint gjør det for rusen sin skyld, og ikke for at maten skal smake bedre.

8608670[/snapback]

Som du sier, så vil flertallet bare ruse seg for å ruse seg.

Jeg kan ikke snakke om voksne folk, for de fleste jeg kjenner er på min alder, og ruser seg for å ruse seg, uansett om det er alkohol eller cannabis, og kanskje andre ting :thumbdown:

 

Og det med joint rundt maten var bare ett eksempel, det går ann å ta en liten joint i mange situasjoner ;)

 

Men handler ikke denne tråden om hvorfor noen blir rusmissbrukere?

:)

Lenke til kommentar
Jeg spurte over, hvorfor røyke en joint om ikke for rusen sin skyld. Og du er den første som har svart. Så inntil da måtte jeg jo anta at det ver for å ruse seg. Og ærlig talt tror jeg fortsatt, kanskje feilaktig, at flertallet som tar seg en joint gjør det for rusen sin skyld, og ikke for at maten skal smake bedre.

8608670[/snapback]

Som du sier, så vil flertallet bare ruse seg for å ruse seg.

Jeg kan ikke snakke om voksne folk, for de fleste jeg kjenner er på min alder, og ruser seg for å ruse seg, uansett om det er alkohol eller cannabis, og kanskje andre ting :thumbdown:

 

Og det med joint rundt maten var bare ett eksempel, det går ann å ta en liten joint i mange situasjoner ;)

 

Men handler ikke denne tråden om hvorfor noen blir rusmissbrukere?

:)

8608725[/snapback]

Du har helt rett, dette er en avsporing. Men det er alltid noen som skal begynne med uriktige sammenligninger mellom alkohol og andre ting. :)

Lenke til kommentar
hva med en joint på verandaen når barna er i seng? La oss prøve følgende: Mor tar seg en joint og Far tar seg en øl -- på verandaen, med dører lukket. hvem har begått den største moralske synden; og hvorfor?

8607100[/snapback]

Siden man ikke blir beruset ev en enslig øl, så er nok det uten tvil mor. Men man burde jo ikke lukke døra, noe som i hvertfall ikke er nødvendig når man tar en øl.

 

Men kan du forklare hva poenget med å sette alkohol opp mot cannabis er? Dette er to vidt forskjellige stoffer som har vidt forskjellig virkning, vidt forskjellige potensielle skader og vidt forskjellig bruksområde i samfunnet. Det eneste se har til felles er at alkohol også kan brukes som rusmiddel.

8607805[/snapback]

Poenget - som jeg åpenbart ikke klarte å klargjøre godt nok - var å bringe situasjonen nærmere noe dere ikke-brukere av cannabis kan relatere dere til. Jovisst kan man bli beruset av en øl, men den store pedagogiske feilen jeg gjorde var visst å ikke si noe om mengden cannabis i jointen. Vi kan gjerne sette 0,2 gram opp mot et glass vin. Det er mulig å bruke mindre cannabis ad gangen. Jeg har selv til tider brukt mengder som etter mitt øyemål skal være rundt 0,02 gram; nok til å roe meg ned, men uten at man oppnår noen merkbar rus.

 

Men man burde jo ikke lukke døra (...)

Så sett den på gløtt da! Jeg tenkte på at røyken ikke skulle komme inn.

 

hva gjør cannabis prinsippielt verre å bruke i hjemmet til en barnefamilie enn alkohol? (Jeg setter dem opp mot hverandre fordi det siste er rimelig akseptert)

Lenke til kommentar
Hvorfor røyker man en joint om ikke for rusen?

 

(Øl drikker man for smaken, og spørsmålet er ærlig ment)

8607944[/snapback]

Marihuana kommer også i mange varianter med ulik smak. For mange er det slik at øl drikkes for å bli full, mens vin drikkes for å nyte smaken. Det kan i enkelte tilfeller overføres til cannabis, der hasj ≈ øl og marihuana ≈ vin.

 

Personlig mener jeg at man ikke ruser seg når man har ansvar for barn. Så å ta seg en øl, eller dele en flaske vin, må anses som helt greit. Men å sitte å røyke stoffer som kun er beregnet på å bli rusa, det er ikke greit. Forøvrig mener jeg man ikke bør røyke noe som helst når man har barn.

Om rusmiddelet er beregnet på å bli beruset eller ikke har da ingenting å si! Det er vel den faktiske rusen som er problemet? Om du drikker en halv flaske vin er det ingen unnskyldning at du "drakk den for smakens skyld og ikke for bli beruset."

 

øl og vin er kos :) Såklart er det rusen som gjør øl og vin til sosial kos.

Men det forander ikke det faktum at cannabis er en ulovlig form for rus.

Cannabis er ikke for kos, cannabis er for rus, det er forskjellen.

Men som alt annet så kan alkehol også misbrukes.

8608403[/snapback]

Du sier først at det ér rusen som gjør øl og vin til sosial kos (rus = kos), og så setter du et skarpt skille mellom "rus" og "kos" (rus ≠ kos). På hvilken måte er det forskjellig med cannabis i forhold til alkohol?

Endret av kkt1986
Lenke til kommentar
Tar du deg en joint blir du mer rusa enn en halv flaske vin. Hvis ikke, tåler du veldig lite og da burde du ikke drikke så mye heller.

 

Jeg kan ikke fatte at dere ikke skjønner hvorfor det ikke passer seg å røyke hasj. Dere er i en periode av livet deres hvor dere syns hasj er helt normalt og burde legaliseres. Jeg har vært der selv, men nå når jeg ser hvordan hasj påvirker hjernen over lengre tid, så er det noe forbanna dritt!

 

Herregud... Hvis dere faktiskt mener at foreldre kan røyke hasj... Det er helt på jordet.. Det tar seg ikke ut.. Fly rundt og være sløve og dumme.

8608567[/snapback]

Ærlig talt... Røykte du aldri mindre enn 4 gram i hver joint i din ungdom? Med litt sopp oppi også, kanskje? Det er ingen naturlov som sier at når en joint blir konsumert får den samme effekt som en halv flaske vin, uansett mengde cannabis

Lenke til kommentar
Cola og vørterøl smaker ikke vin.

8608671[/snapback]

Det skal være sikkert. :w00t:

 

En cola er utrolig godt etter en treningstur. Men cola kan aldri erstatte god vin til en skikkelig biff. Og det har ingen ting med rus å gjøre.

8608728[/snapback]

Røyk en joint og se at biffen pluselig blir 10 ganger bedre enn den noensinne var med bare vin. Det har heller ingenting med rus å gjøre, men smak. Rusen følger derimot med som en slags bonus om du vil (både negativt/positivt), akkurat som det gjør med vin eller andre drinker.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar

"Den biffen her var diiiigg azzzz... hihihihiihihihih..... hihi... hihihihiih... tru ganjamaaaan.. yeah... biff biff biff.. hihihi"

 

Hasj er for ungdom som ikke har forstått bedre.

 

Hold dere unna alt du blir rusa på. Og om du drikker alkohol, så ta det rolig!

Rusmisbrukere blir til, rett og slett fordi rus er DIGG. Det er ikke vanskligere enn det og det trengs ikke over 5 sider med diskusjon for å komme fram til det akkuratt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...